تعالی جامعه بشری با تعلیم و تربیت تحقق می‌یابد
کد خبر: 3775133
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

تعالی جامعه بشری با تعلیم و تربیت تحقق می‌یابد

گروه اجتماعی- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه جامعه اسلامی مهم‌ترین بخش حکومت است که مهم‌ترین شاخصه‌های آن، نظام تعلیم و تربیت است گفت: تعالی جامعه بشری و انسانی و اسلامی با تعلیم و تربیت محقق می‌شود.

تعالی جامعه بشری با تعلیم و تربیت محقق می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان شب گذشته 2 دی در نشستی با فعالان قرآنی و مهاجران افغانستانی مقیم سمنان بابیان اینکه جامعه اسلامی مهم‌ترین بخش حکومت است که مهم‌ترین شاخصه‌های آن، نظام تعلیم و تربیت است گفت: آنچه موجب تعالی جامعه بشری و انسانی و اسلامی می‌شود، تعلیم و تربیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: هر نظامی که به رشد و بالندگی در بخش‌های علمی، صنعتی، اقتصادی و ... رسیده باشد قطعاً مدیون تعلیم و تربیت است لذا دین اسلامی به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد که اساسی‌ترین مسئله در نظام‌های اجتماعی، تربیت است و از این منظر، اگر ما امروز مشاهده می‌کنیم که در کشورمان قشر نوجوان دچار آسیب‌های اجتماعی شده، باید به‌نظام تعلیم و تربیت را بررسی کنیم.

شکری فهم قرآن را مهم‌ترین نیاز جامعه اسلامی برشمرد و گفت: جامعه مهاجران استان در این زمینه توانسته اقدامات شایان‌ذکری را انجام دهد که تربیت حفاظ قرآن کریم یکی از این اقدامات است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های درون استان سمنان برای ترویج فعالیت‌های قرآنی شد  و افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در بین جوامع مهاجران نیز بهره کافی را در ترویج معارف دینی و قرآنی برد.

به گفته وی؛  نظام تعلیم و تربیت مرز نمی‌شناسد و امروزه برای کسب دانش بسیاری کشورها باهم تبادل دارند زیرا مسئله آموزش قرآن باید در نظام اسلامی بیشتر از گذشته مورد اهتمام باشد و ما بتوانیم فرزندانمان را از کودکی باتربیت قرآنی آشنا کنیم.

شکری ااذعان کرد: در سمنان ۱۲۰ خانه قرآن شهری و روستایی فعالیت دارند که در بخش‌های مختلف و زمینه‌های مختلف مشغول به فراگیری قرآن هستند.

انتهای پیام

 

captcha