کتاب «خدا و شر» منتشر شد/ چاپ ۱۵۰ کتاب در مؤسسه «طه»
کد خبر: 3775386
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

کتاب «خدا و شر» منتشر شد/ چاپ ۱۵۰ کتاب در مؤسسه «طه»

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر اجرایی موسسه فرهنگی طه با اشاره به چاپ ۱۵۰ اثر در ۲۰ سال فعالیت این مؤسسه گفت: در سال جاری پنج جلد کتاب چاپ اول داشتیم که از جمله می‌توان به کتب «خدا و شر» همچنین «هنر شناخت بچه‌ها» و «وقعة الطف» اشاره کرد.

کتاب «خدا و شر» منتشر شد/ چاپ 150 کتاب در موسسه فرهنگی طهسیدعلیرضا صالحی، مدیر اجرایی مؤسسه فرهنگی طه در گفت‌وگو با ایکنا از قم، از انتشار 150 اثر در بیست‌سال فعالیت مؤسسه فرهنگی طه خبر داد.

وی ادامه داد: این مؤسسه زیر نظر علیرضا امینی و هادی صادقی، در حوزه علوم انسانی و اسلامی مانند فلسفه، مطالعات ادیان، کلام و فقه و حقوق فعالیت می‌کند که برخی از آثار منتشرشده به چاپ‌های متعدد رسیده است و به عنوان کتاب درسی در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف حوزوی استفاده می‌شود.

صالحی تصریح کرد: مؤسسه فرهنگی طه در سه حوزه اصلی فعالیت دارد؛ انتشار کتب محققانه در حوزه علوم انسانی و اسلامی؛ کتابسرای طه در مجتمع ناشران قم که تخصصی‌ترین کتابفروشی در حوزه فلسفه و علوم انسانی برای نیازهای محققین دانشگاه و حوزه است و حوزه آماده‌سازی کتاب از سومین حوزه‌های فعالیت این مؤسسه فرهنگی است.

صالحی با بیان اینکه در سال جاری پنج جلد کتاب چاپ اول داشتیم، افزود: در این سال کتاب ترجمه «وقعة الطف» را منتشر کردیم؛ وقعةالطف معتبرترین روایت از واقعه عاشورا است که با استقبال خوبی روبرو شد، هم‌چنین کتاب «هنر شناخت بچه‌ها» چاپ شده‌است که به بررسی شخصیت‌شناسی و روان‌شناسی و نحوه تربیت کودکان می‌پردازد.

مدیر مؤسسه فرهنگی طه با اشاره به چاپ کتاب خدا و شر، بیان کرد: این کتاب در حوزه فلسفه دین با استقبال خوب مردم روبرو شده است. این کتاب به این پرداخته است که: «چگونه خداوند اجازه می‌دهد این همه بی‌عدالتی و جنگ و فجایع و شر در جهانی که ما در آن به سر می‌بریم واقع شود؟ آیا عدالت و لطف و مهربانی خداوند عالم با این بی عدالتی‌ها قابل جمع است؟.

وی افزود: کتاب امر به معروف و نهی از منکر از سیدحسن اسلامی اردکانی به چاپ رسیده که نگاه تازه‌ای به آسیب‌شناسی امر به معروف و نهی از منکر دارد و نشان می‌دهد که چگونه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند از مسیر خود دور شود و به یک کار ناشایست تبدیل گردد؛ اهمیت این کتاب در کتابی به نوشته مایکل کوک، که دو جلد و محققانه‌ترین کتاب درباره امر به معروف است، بیان شده‌است.

صالحی در پایان گفت: کتب ذات و ظهوردین، فلسفه دین و فلسفه قاره‌ای، مجموعه مقالاتی درباره شر که جدیدترین نظریه‌ها در این مورد را ارائه می‌دهد، کیفرهای ترذیلی، فلسفه اولی یا ما بعدالطبیعه، فصل المقال و زمینه‌مندی تجارب عرفانی از جمله کتاب‌هایی است که به زودی منتشر می‌شوند.
انتهای پیام

captcha