مشارکت دانش‌آموزان لرستانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3775404
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

مشارکت دانش‌آموزان لرستانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی - معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان از مشارکت دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۹۰ کلاس را در کوهدشت، بروجرد، الیگودرز، خرم‌آباد و دورود تحت پوشش قرار دادیم.

مشارکت دانش‌آموزان لرستانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از لرستان، ابتسام داشی، معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان امروز، چهارم دی در جمع خبرنگاران، از مشارکت دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب طرحی مشترک بین آموزش و پرورش و بهزیستی استان خبر داد و اظهار کرد: براین اساس دانش‌آموزان در مرحله اول نسبت به آسیب‌هایی که در پیرامون‌شان قرار دارد حساس و آگاه شوند و سپس یاد بگیرند مشکلات خود را بدون همراهی، هم‌فکری و همکاری دیگران نمی‌توانند حل کنند.
وی ادامه داد: براساس الگوهای مختلف در درس «تفکر و سبک زندگی» که مربوط به پایه هفتم و هشتم مقطع اول دبیرستان است، دانش‌آموزان را با 12 جلسه با کمک معلمان اجتماعی آموزش دادیم.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان عنوان کرد: آموزش‌هایی که می‌دهیم براساس آن دانش‌آموزان یاد می‌گیرند در قالب تیم‌ها و گروه‌ها با فضای محیط اجتماعی مدرسه و اطراف مدرسه آشنا شوند و مشکلات موجود در آن محیط را شناسایی و اولویت‌بندی کنند که کدام مشکل حائز اهمیت است.
وی اضافه کرد: پس‌از شناسایی و اولویت‌بندی مشکل را تبدیل به مسئله می‌کنند و در نهایت پروژه تدوین می‌شود و سپس اجرا می‌کنند و ما برای آن پروژه‌ها هزینه‌هایی را پرداخت می‌کنیم.
داشی با بیان این‌که برای ترغیب آن‌ها پروژه‌های برتر را معرفی و تجلیل می‌کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر این برنامه برنامه‌ریزی شده و از ابتدای امسال آغاز و 90 کلاس را در کوهدشت، بروجرد، الیگودرز، خرم‌آباد و دورود تحت پوشش خود قرار دادیم تا این فعالیت‌ها را دانش‌آموزان انجام دهند.
معاون پیشگیری بهزیستی لرستان یادآور شد: سال گذشته خرم‌آباد، الیگودرز و کوهدشت را به‌عنوان پایلوت انجام دادیم و پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده همه شهرستان‌ها را تحت پوشش ‌قرار دهیم.

انتهای پیام

captcha