ضریح شهدای کربلا رونمایی می‌شود
کد خبر: 3775528
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

ضریح شهدای کربلا رونمایی می‌شود

گروه فرهنگی ـ حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای به انتقال ضریح ۷۲ تن از شهدای کربلا به آستان مقدس اباعبدالله الحسین(ع) و مراسم رونمایی از این ضریح در کربلای معلی خبر داد.

ضریح 72 تن شهدای کربلا رونمایی می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای، عضو هیئت امنای ساخت ضریح شهدای کربلا در گفت‌و‌گو با ایکنا از قم، از رونمایی ضریح نصب شده هفتاد و تن شهدای کربلا در آستان مقدس اباعبدالله(ع) خبر داد.

وی ادامه داد: امسال توفیق داشتیم که ضریح هفتاد و دو شهدا را به هیئت امنای متولی ضریح امام حسین(ع) تحویل بدهیم و بنابراین ششم دی‌ماه مراسم رونمایی از ضریح نصب شده هفتاد و دو تن که هدیه قمی‌ها به آستان مقدس اباعبدالله حسین(ع) است، برگزار شود و البته این زمان، قطعی نیست.

تکیه‌ای با اشاره به ساخت پروژه حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس، بیان کرد: 10 روز گذشته حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس افتتاح شد و این پروژه جدید به ثمر نشست و در حال حاضر میزبان زائران امام رضا(ع) است.

وی افزود: در سال 97 به‌دلیل افزایش قیمت‌ها برای تکمیل پروژه با مشکل مواجه شدیم و با هم‌فکری دوستان به این نتیجه رسیدیم که با قرض گرفتن یک و نیم میلیارد تومان و کمک خیرین پروژه را تکمیل کنیم تا زائران بتوانند از آن استفاده کنند و در شب عید تمام قسمت‌های حسینیه تکمیل شده و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

متولی حسینیه قمی‌ها در مشهد در مورد تفاوت‌های حسینیه قمی‌ها با سایر حسینیه‌ها گفت: در این حسینیه اتاق کودک برای سرگرمی کودکان و هم‌چنین یک اتاق علمی ـ پژوهشی با نام دیجیتال که دارای کتابخانه و رایانه میزگرد و مناظره است و برای بهره‌برداری فرهنگی نگارخانه نمایشگاه دائمی برای هنرهای مذهبی ساخته‌ شده‌ است.

انتهای پیام

captcha