اوقاف همدان خواهان بازگشت ساختمان بانک ملی به شاهزاده حسین(ع)
کد خبر: 3775594
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

اوقاف همدان خواهان بازگشت ساختمان بانک ملی به شاهزاده حسین(ع)

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه جلسات متعددی با وزیر اقتصاد و رئیس بانک ملی کشور برای بازگشت ساختمان بانک ملی به شاهزاده حسین(ع) برگزار شده است، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر مکان موقوفه به امامزاده برگردد و بتوانیم از آن به نحو احسن بهره‌مند شویم.

اوقاف همدان خواهان بازگشت ساختمان بانک ملی(ع) به شاهزاده حسین(ع)

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه ۲۵۵ بقعه متبرکه در استان همدان وجود دارد که از این تعداد ۱۸۰ امامزاده و مابقی علمای شاخص هستند، افزود: ترویج گردشگری مذهبی می‌تواند هم برای معرفی امامزادگان و هم برای معرفی بنای بقعه و قدمت آن مورد توجه قرار گیرد.
وی از مرمت و ساخت امکانات رفاهی در محوطه امامزاده محسن(ع) خبر داد و بیان کرد: بقعه متبرکه امامزاده محسن(ع) نه تنها جنبه مذهبی بلکه جنبه گردشگری و توریستی داشته و آشنایی بیشتر مردم با این بقعه متبرکه نیاز به فرهنگسازی از سوی متولیان دارد.
کاروند با بیان اینکه شاهزاده حسین(ع) از فرزندان بلافصل امامان معصوم و عموی امام زمان(عج) است و باید در جهان اسلام بهتر معرفی شود و قطبی برای گردشگری مذهبی در منطقه غرب کشور به شمار رود، گفت: امامزاده شاهزاده حسین(ع)، امامزاده محسن(ع)، امامزاده عبدالله(ع) همدان و ملایر و امامزاده یحیی(ع) بیشترین زائران را هر ساله به خود در استان همدان اختصاص داده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه جلسات متعددی با وزیر اقتصاد و رئیس بانک ملی کشور برای بازگشت ساختمان بانک ملی به شاهزاده حسین(ع) برگزار شده است، اضافه کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر مکان موقوفه به امامزاده برگردد و بتوانیم از آن به نحو احسن بهره‌مند شویم.
وی کاهش اثرات منفی محیط زیستی و فرهنگی، اجتماعی را از جمله ویژگی‌های گردشگران مذهبی عنوان کرد و گفت: اغلب گردشگران افرادی آرام، صلح‌طلب و قانون‌مدار هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه بیشتر افرادی که به سفرهای مذهبی می‌روند اهداف معنوی دارند و سادگی را به تشریفات ترجیح می‌دهند، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع نیز گردشگری مذهبی جنبه‌های سیاسی دارد و پیام‌های سیاسی مهمی از آن استنباط می‌شود بنابراین گردشگری مذهبی با توجه به ویژگی‌های گردشگران مذهبی اهمیت خاص دارد.

اجرای طرح «پردیس زیارتی»
وی با بیان اینکه موضوعات وقف بسیار متنوع و گسترده است بنابراین می‌توان وقف گردشگری مذهبی را نیز فعال کرد، گفت: بی‌شک کنگره اربعین از مهمترین مصادیق و جلوه‌های گردشگری مذهبی سال‌های اخیر جهان است به طوریکه در سال‌های اخیر میلیون‌ها نفر از شیعیان و پبروان دیگر ادیان در ایام اربعین حسینی با پای پیاده و وسایل نقلیه خود را به کربلا و شهرهای مذهبی عراق رسانده و در اجتماع بزرگ اربعین شرکت می‌کنند.
کاروند با بیان اینکه اربعین با حفظ همه جنبه‌های معنوی، مذهبی و مقدس آن به فرصتی برای توسعه استان در زمینه‌های مختلف تبدیل شده است، تصریح کرد: در ایام اربعین چندین موکب در سراسر استان توسط اداره اوقاف برپاشد و با بالا بردن کیفیت خدمات‌دهی به زائران سعی شد تا زمینه سفر بعدی آنها به همدان فراهم شود.
وی با بیان اینکه طرح پردیس زیارتی امامزاده کوه با همکاری میراث فرهنگی و اوقاف در حال انجام است، گفت: از ورود بخش خصوصی برای مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی و موقوفه برای تبدیل به مراکز تفریحی و سفره‌خانه استقبال می‌کنیم.
کاروند برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن در استان را فرصت مناسبی برای معرفی همدان و جاذبه‌های آن دانست و افزود: برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی به زیرساخت و اعتبارات فرهنگی نیاز دارد که امیدواریم در چند سال آینده شاهد برگزاری این مسابقات در استان همدان باشیم.
انتهای پیام

captcha