آیه‌نگاشت/ جلوه‌های فضل الهی
کد خبر: 3775868
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

آیه‌نگاشت/ جلوه‌های فضل الهی

گروه چندرسانه‌ای ـ خدای متعال در آیه ۲۱ سوره نور فرموده است: « ... اگر فضل خدا و رحمتش بر شما نبود هرگز هیچ‌کس از شما پاک نمی‎‏شد ولى [این]خداست که هر کس را بخواهد پاک می‎‏گرداند و خدا [ست که]شنواى داناست».

به گزارش ایکنا از لرستان، از نظر قرآن‌کریم اگر فضل الهی و رحمت او شامل انسان نشود انسان از شیطان پیروی می‎کند و هرگاه از شیطان پیروی کند، نمی‎تواند تزکیه نفس کند و هرگاه تزکیه نفس نکرد، خسارت و زیان می‎بیند، آیات 83 نساء، 21 نور و 64 بقره به این موضوع پرداخته است.
با توجه به آیات 10 جمعه، 21 نور، 47 احزاب و 4 جمعه قسمتی از فضل الهی مربوط به امور معیشت و زندگی انسان است، قسم دیگر درباره امور معنوی و روحی انسان است که در پرتو فضل الهی انسان موفق به تزکیه قلب می‎گردد، قسم سوم پیرامون پاداش و لطف خاص خداوند در قیامت است.

آیه‌نگاشت/جلوه‌های فضل الهی

خدای متعال در آیه 21 سوره نور فرموده است: «اى كسانى‌كه ايمان آورده‌‏ايد پاى از پى گام‌هاى شيطان منهيد و هر كس پاى بر جاى گام‌هاى شيطان نهد [بداند كه] او به زشت‌كارى و ناپسند وامی‎‏دارد و اگر فضل خدا و رحمتش بر شما نبود هرگز هيچ‌كس از شما پاک نمی‎‏شد ولى [اين] خداست كه هر كس را بخواهد پاک می‎‏گرداند و خدا[ست كه] شنواى داناست».

captcha