سند هویتی مؤسس مرکز قرآنی ابراهیم خلیل‌الله(ع) رونمایی شد
کد خبر: 3776016
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

سند هویتی مؤسس مرکز قرآنی ابراهیم خلیل‌الله(ع) رونمایی شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ طی آئینی به مناسبت روز ملی ثبت احوال از سند هویتی آیت‌الله شیخ حسین حق‌شناس تنگستانی‌(ره)، مؤسس مرکز قرآنی ابراهیم خلیل‌الله(ع) در شهر اهرم باحضور امام جمعه این شهر رونمایی شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ طی آئینی به مناسبت روز ملی ثبت احوال از سند هویتی آیت‌الله شیخ حسین حق‌شناس تنگستانی(ره)، مؤسس مرکز قرآنی ابراهیم خلیل‌الله(ع) با حضور امام جمعه شهر اهرم و اسکندر پاسالار، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر رونمایی شد.

اسکندر پاسالار، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در این آئین اظهار کرد: 200 نقطه به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور متصل هستند و اکنون شناسنامه‌های قدیمی و دست‌نویس به عنوان سند هویتی و مقوله امنیت پایدار به شناسنامه مکانیزم الکترونیک تعویض شد و این یکی از اقدامات سازمان ثبت احوال کشور است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در ادامه اعلام کرد: 850 هزار نفر واجد شرایط گرفتن کارت ملی هوشمند در استان بوشهر هستند.

حجت‌الاسلام عیسی راستگو، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تنگستان و امام جمعه شهر اهرم نیز طی سخنانی بیان کرد: شهرستان تنگستان مهد عالِم‌خیز و مجاهدپرور علیه استعمار انگلیس همچون آیت‌الله علم‌الهدی اهرمی، آیت‌الله جمی و سردار شهید رئیسعلی دلواری و... است و این چهره‌ها و مفاخر علمی و مبارز سند هویت و عزتمندی خطه جنوب ایران و تنگستان هستند.

آیت‌الله حق‌شناس تنگستانی‌(ره)؛ پرچمدار فعالیت‌های قرآنی جنوب کشور

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تنگستان اظهار کرد: آیت‌الله شیخ حسین حق‌شناس تنگستانی‌(ره) پرچمدار فعالیت‌های قرآنی در جنوب کشور بود و این روحانی خطه جنوب در احداث و ساخت مسکن برای ایتام و نیازمندان و در راه تبلیغ دین اسلام و ترویج مذهب شیعه در داخل و خارج کشور خدمات گرانقدری ارائه داد.

فراگیری درس مکاسب نزد آیت‌الله وحید خراسانی

حجت‌الاسلام راستگو خاطرنشان کرد: آیت‌الله حق‌شناس تنگستانی(ره) جهت ادامه تحصیل حوزوی به شیراز عزیمت کرد و سپس در سن 18 سالگی در مدرسه دارالشفاء شهر قم مشغول به فراگیری علوم حوزوی شد و در ادامه برای تکمیل دروس حوزوی به شهر نجف اشرف عزیمت کرد و بعد از مدتی درس مکاسب را نزد آیت‌الله وحید خراسانی گذراند.

کمک‌های خیرخواهانه واقف اهرمی

وی با اشاره به اینکه در 15 اردیبهشت 1312 در قریه انبارک از توابع بخش مرکزی شهرستان تنگستان متولد شده است، گفت: ساخت مسجد امام حسین(ع) روستای بازویی، ساخت مسجد علی ابن ابیطالب(ع) در روستای عمار، ساخت حسینیه الزهرا(س) در شهر اهرم، ساخت مسجد روستای گشی خاییز، اهدای 13 هزار متر مربع زمین به دانشگاه پیام نور جهت احداث ساختمان این دانشگاه در شهر اهرم، کمک و مساعدت برای تکمیل مسجد روستای انبارک و حسینیه حاج سیدمحمدتقی هاشمی(ره) اهرم و احداث و وقف دارالقرآن ابراهیم خلیل‌الله(ع) شهر اهرم به مساحت 2000 متر مربع از جمله کمک‌های خیرخواهانه در 30 ساله اخیر است.

تجلیل از خانواده شهید نیروگاه اتمی بوشهر

یادآور می‌شود، در پایان از نعمت‌الله جمالی، فرزند شهید حسین جمالی به عنوان شهید نیروگاه اتمی بوشهر تجلیل به عمل آمد.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

انتهای پیام

captcha