انقلاب اسلامی به چالش کشنده نظام لیبرال دموکراسی است
کد خبر: 3776026
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
حجت‌الاسلام رستمی:

انقلاب اسلامی به چالش کشنده نظام لیبرال دموکراسی است

گروه دانشگاه ــ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در چهل و یکمین همایش سراسری مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: انقلاب اسلامی دنیا را به چالش کشیده است و استعمارگران دنیا رسما اعلام کردند که اگر کسی مقابل آن بایستد، باید سرکوب شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در چهل و یکمین همایش سراسری مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها که امروز برگزار شد، گفت: مسئولیت ما در دانشگاه‌ها مسئولیت سنگین و بزرگی است و این فرصت برای ما فراهم شده که در این عرصه خدمت کنیم. عرصه‌ای که در آن حضور داریم سخت‌تر از جنگ است، عرصه بین اراده‌ها و باورهاست. اگر در طول تاریخ مواجهه با معارف دینی داشته باشیم، دائما بین حق و باطل درگیری و نزاع بوده است. معارف دین و حقایق دین را باید برای خودمان یک بار دیگر نصب‌العین داشته باشیم، به این معنا که در این راه بن‌بستی وجود ندارد و با هیچ نیرو و توانی از بین نمی‌رود.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: جنگ احزاب به‌عنوان یکی از صحنه‌های مهم در تاریخ اسلام است که برای همه در یک صحنه و یک میدان نشان می‌دهد. برخی از افراد متاسفانه در همین جنگ احزاب اعلام می‌کنند که نخواهیم گذاشت جمهوری اسلامی چهل سالگی خود را جشن بگیرد؛ همان‌گونه که دشمنان این مطالب را مطرح می‌کنند و از تابستان داغ و زمستان سرد در ادبیات‌شان استفاده می‌کنند، در صورتی که رهبر انقلاب برنامه‌ریزی ۵۰ سال آینده را در سند پیشرفت مطرح می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: بعضی‌ها از بحث فروپاشی انقلاب اسلامی صحبت می‌کنند. این افراد آدم‌های ضعیف‌الایمانی هستند که به بن‌بست می‌رسند. وقتی به آن‌ها گفته می‌شود آمریکا نیروهایش را از سوریه برده، می‌گویند مگر به همین راحتی می‌شود؟ امکان ندارد. این افراد به دنبال الگویی هستند که دشمنان ارائه می‌دهند و وقتی با دشمنان روبرو می‌شوند، خودشان را می‌بازند. ما باید به گونه‌ای باشیم که وقتی در مقابل دشمنان و صحنه‌های هم‌افزایی آن‌ها روبرو می‌شویم، بدانیم که آیات قرآن حق است. صحنه‌هایی که در آن قرار داریم، توصیفی از واقعیت‌های قرآن است. اگر به واقعیت‌های صف‌آرایی در دنیا و ایران نگاه کنیم، می‌بینیم که این امتحان‌ها فراوان است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: انقلاب اسلامی چهل سال قبل به‌ وجود آمد و ادبیات آن آزادی‌خواهانه، اسلامی و دین‌دارانه است و به‌دنبال تاسیس نظامی برآمده که یک فقیه دین‌شناس در آن حکومت می‌کند، مردم در آن حق رای واقعی دارند و با هیچ نظام متجاوزی در دنیا قابل مقایسه نیست. این حکومت بی‌نظیر است و از سال ۴۱ هجری تا ۱۴۰۰ نظام جمهوری اسلامی نظام بی‌سابقه‌ای بود. فرصت‌هایی در این نظام ایجاد شد که در اختیار ائمه نبود و این فرصت‌ها حتی در اختیار روحانیت دین قرار گرفته که اهداف را محقق کند. این‌ها همان آرزوی ائمه بود. طبیعتا نظام دنیا آن را نمی‌پذیرد. انقلاب اسلامی دنیا را به چالش کشیده است و به چالش کشنده نظام لیبرال دموکراسی است که استعمارگران دنیا رسما اعلام کردند که اگر کسی مقابل آن بایستد باید سرکوب شود و برخی افراد در داخل کشور خودمان همین ادبیات را با لعاب مسلمانی مطرح می‌کنند و می‌گویند تنها چاره بشر لیبرال دموکراسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: سال به سال چالش‌ها شدیدتر، سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود، به گفته مقام معظم رهبری چهل سال قبل ایران را اگر با الآن آن مقایسه کنید، ایران چهل سال قبل کجا و آمریکای چهل سال قبل کجا و الان در کجا ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی گفت: در صحنه‌های بین‌المللی اضمحلال کفر در حال اتفاق افتادن است و به توصیه رهبر انقلاب باید دنبال راهکار دیگری برای سعادت بشریت باشید. بر اساس این توصیه، رهبری تاکید کردند تمدن مبتنی بر ایمان توحیدی باید جایگزین تمدن غرب شود.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: سیاست نهاد تغییر نکرده و قطار در حال حرکت است. کار در حال انجام است و بناست با هم حرکت کنیم. قطعا ظرفیت‌ها بسیار بالاست که بخشی در پیگیری‌ها و مطالبات باید محقق شود و بخشی را شما در دانشگاه‌ها باید انجام دهید. انتظار این است که حرکت‌ها روزافزون باشد.

رستمی افزود: دومین جلسه‌ای که در حضور رهبر انقلاب بودم، تاکید کردند نهاد رهبری در دوره حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان موفق بوده و باید در این دوره موفق‌تر باشد. باید بگوییم که برخی از ظرفیت‌ها هنوز فعال نشده، فرصت‌ها فراوان است و باید در بخش‌های مختلف حرکت کنیم.

وی همچنین در خصوص بودجه سال آینده که روز گذشته توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شد، گفت: در این بودجه سهم نهاد کاهش پیدا کرده، اما بودجه دانشگاه‌ها افزایش یافته است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: کاهش بودجه نباید تاثیری در فعالیت‌های نهاد رهبری در دانشگاه‌ها داشته باشد. اتفاقی در رسالت روحانیت ایجاد نمی‌شود و انگیزه و توان نباید کمتر شود، باید توانمند حرکت کنیم و نگرانی نداشته باشیم و به دنبال راهکار‌ها و مسیر‌هایی برای استفاده از ظرفیت‌ها در دانشگاه‌ها باشیم.
 
انتهای پیام
captcha