بررسی وضع مالیات برای اداره مساجد در آلمان
کد خبر: 3776039
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

بررسی وضع مالیات برای اداره مساجد در آلمان

گروه بین‌الملل – برخی از نمایندگان مجلس آلمان در حال بررسی طرحی هستند تا برای تأسیس و اداره امور مساجد از مسلمانان مالیات دریافت شود.

به گزارش ایکنا به نقل از دویچه وله؛ این قانون شبیه به قانون دریافت مالیات برای اداره کلیساهاست و قرار است مساجد را از کمک‌های خارجی بی‌نیاز کند. دولت آلمان و برخی رهبران مسلمان از این طرح حمایت کرده‌اند.

نمایندگان عضو ائتلاف بزرگ حامی دولت، اعلام کردند که برنامه‌ای برای اخذ مالیات مساجد تدوین کرده‌اند که شبیه به برنامه مالیاتی است که آلمانی‌ها برای اداره کلیساها می‌پردازند.

تورستن فرای (Thorsten Frei)، عضو حزب دموکرات مسیحی (CDU ) به رهبری آنگلا مرکل، به روزنامه «دی ولت» گفت: مالیات برای مساجد، گامی مهم است که باعث می‌شود اسلام در آلمان از دولت‌های خارجی مستقل شود.
 
سیران آتش (Seyran Ates) بنیانگذار یکی از مساجد برلین در پاسخ به سوال «دی ولت» از این قانون دفاع کرد و گفت: در آینده، افراد باید بهای هر چیزی که جامعه به آن نیاز دارد را خودشان بپردازند.

در آلمان، برای اداره فعالیت‌های کلیساها، از پیروان کلیساهای کاتولیک و پروتستان مالیات گرفته می‌شود. این مالیات را دولت جمع‌آوری می‌کند و سپس به مقامات دینی داده می‌شود.

در حال حاضر و در فقدان یک سیستم مشابه مالیاتی، مساجد آلمان به کمک‌های بیرونی وابسته‌اند که این امر نگرانی‌هایی را درباره تأمین مالی از سوی سازمان‌ها و دولت‌های خارجی وسوالاتی درباره تبلیغ ایدئولوژی‌های بنیادگرا برانگیخته است.
 
مقامات برآورد می‌کنند که بین 4.4 تا 4.7 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند.


 
انتهای پیام
captcha