تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع)؛ رمز موفقیت قاریان و حافظان جوان
کد خبر: 3776114
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
موسوی‌بلده مطرح کرد؛

تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع)؛ رمز موفقیت قاریان و حافظان جوان

گروه فعالیت‌های قرآنی – مولف کتاب حلیة‌القرآن خطاب به قاریان و حافظان جوان گفت: خدا خط داده که ما نه با قرآن تنها به خدا می‌رسیم نه با عترت تنها، بلکه باید هر دو باید با هم جمع شوند و آنان جداناشدنی هستند، لذا در نظر داشته باشید تلاوت و قرائت خود را ‌با اهل‌بیت(ع) گره بزنید.

تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع)؛ رمز موفقیت قاریان و حافظان جوان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید محسن موسوی بلده، داور بین‌المللی قرآن در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآن اراک، که شامگاه روز گذشته، پنجم دی‌ماه به همت مجمع قرآنیان این شهرستان در مسجد آسید مهدی برگزار شد به آیاتی از سوره مبارکه «دهر، شورا، فرقان» اشاره کرد و گفت: قرآن راه رسیدن به خداست، در جایی خداوند به نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند پیامبر به مردم بگو چیزی نمی‌خواهم جز مودت اهل‌بیت (ع) و در جای دیگر خداوند به پیامبر (ص) فرمودند به مردم بگو هیچ اجری از شما نمی‌خواهم جز اینکه هر یک اراده کرده راهی را در پیش گیرید تا به خدا برسید، گاه مردم گمان می‌کنند بین این دو امر تضاد وجود دارد اما هم اهل‌بیت (ع) و هم قرآن راه رسیدن به خدا هستند.
وی ادامه‌داد: برای رسیدن به خدا باید به قرآن و خاندان نبوی رجوع کرد، هر راهی جز اهل‌بیت و این مصحف شریف روید به خدا نمی‌رسید. باید هر دو در کنار هم قرار گیرند تا راه سعادت نمایان شود، لذا تلاوت و قرائت بُعد ظاهری توسل است.
موسوی بلده اضافه کرد: ایران قریب به ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد اما از این تعداد چند نفر قاری قرآن هستند؟ در واقع خدا شما قاریان و حافظان را انتخاب کرده است. نعمت پشت رحل نشستن و حضور در مجلس اباعبدالله(ع) را نباید دست‌کم گرفت، خدا به ما نعمت قاری شدن عنایت فرموده و باید قدردان باشیم.
وی بیان کرد: خدا خط داده که ما نه با قرآن تنها به خدا می‌رسیم نه با عترت تنها، بلکه باید هر دو باید با هم جمع شوند و آنان جداناشدنی هستند، لذا در نظر داشته باشید تلاوت و قرائت خود را ‌با اهل‌بیت(ع) گره بزنید.
موسوی بلده خطاب به قاریان و حافظان جوان گفت: پیشنهاد من به شما جوانان این است که هر بار تلاوت خود را به یکی از معصومین علیهم‌السلام یا بزرگانی همچون حضرت عباس‌(ع)، حضرت زینب‌(س) هدیه کنید. این عمل باعث می‌شود تا روح تلاوت شما با عترت عجین شده و شاهد اثرات چندین برابر قرائت خود باشید.
ابوطالب شهسواری، رییس مجمع قرآنیان اراک نیز در این مراسم گفت: این مجمع از دی ماه سال ۹۴ با همت جمعی از جامعه قرآنی این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد، اساس‌نامه مجمع تدوین و به تصویب رسیده است.
وی تصریح کرد: نشر فرهنگ قرآنی و آموزش مبانی دینی از اهم اهداف تعریف شده برای مجمع است، این مجمع با تشکیل جلسات آموزشی در مساجد سعی در ترغیب نوجوانان به آموختن فنون تلاوت قرآن دارد. در این جلسات فنون تلاوت، صوت و لحن و تفسیر آموزش داده می‌شود.
شهسواری ادامه ‌داد: این مجمع علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برگزاری بزرگداشت‌ها، تقدیر از پیشکسوتان را در برنامه‌های خود تعریف کرده است. در راستای تشویق جوانان و ایجاد انگیزه برای نوجوانان تکریم از جوانان ممتاز مسابقات قرآنی کشور را در زمره فعالیت‌های خود گنجانده است.
به گزارش ایکنا؛ در پایان این مراسم از عادله شيخی ( نفر اول رشته قرائت، ‌با رتبه ممتاز مسابقات سراسری اوقاف، مهرماه اراك)، ميثم يوسفی (‌حائز رتبه عالي در رشته ده جزء، مسابقات سراسري اوقاف مهرماه اراك)، مسعودشريفی(نفر اول كشور مسابقات اذان، مسابقات دانشجويان وزارت علوم، مرحله كشوری ٤ مهرماه)، نسترن محمودی ( نفر سوم كشور در رشته قرائت، مسابقات آموزش و پرورش، مرحله كشوري ٩ مرداد)، مصطفی سعيدی(رتبه دوم رشته حفظ ده جزء، در مسابقات ملی دانشگاه های سراسر كشور، آبانماه) تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha