صدای وحدت در بوشهر/ تحقق امنیت پایدار در سایه انسجام داخلی
کد خبر: 3776162
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
عبدالرضا رحمانی فضلی بیان کرد:

صدای وحدت در بوشهر/ تحقق امنیت پایدار در سایه انسجام داخلی

کانون خبرنگاران نبأ ــ وزیر کشور در نشست ستاد «اقتصاد مقاومتی» استان بوشهر با تاکید بر اینکه امنیت پایدار در سایه انسجام داخلی تحقق می‌یابد، گفت: بعد از گذشت پنج سال از عمر دولت به هیچ وجه صدای عدم وحدت در بوشهر نشنیدم چون آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در این استان نقش محوری خودش را داشته و به‌خوبی در زمینه وحدت حرکت کرده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ عبدالرضا رحمانی، وزیر کشور فضلی صبح پنجشنبه، 6 دی در نشست ستاد «اقتصاد مقاومتی» استان بوشهر که در محل سالن کنفرانس کوثر استانداری بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون در شرایط ویژه قرار داریم و کشور مدیریت می‌شود.

وی به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مردم و نظام در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان روی ایجاد یاس و نامیدی در مردم، تنش اجتماعی و تفرقه کار می‌کنند و برنامه‌های مختلفی دارند.

وزیر کشور بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌ها تاکید کرد و افزود: باید در عرصه‌های مختلف بهره‌وری را بالا ببریم و از ظرفیت‌های خوبی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد از جمله ظرفیت‌های استان بوشهر بهره ببریم.

وی یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی را حرکت در مسیر توسعه صادرات دانست و اضافه کرد: باید تلاش کنیم صادرات را  برای  بهبود وضعیت اقتصاد بیشتر کنیم که در حال حاضر هم رشد خوبی داشته است.

رحمانی فضلی با تاکید بر حرکت در مسیر وحدت و هم‌گرایی خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام داخلی مهمتر از هر چیزی است که باعث امنیت پایدار در سطح کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه امینت پایه باعث تولید بیشتر و در ادامه رضایت‌مندی مردم می‌شود، تصریح کرد: هماهنگی و همکاری تمام مسئولین و نمایندگان ولی فقیه اصلی‌ترین عنصر وحدت در سطح کشور  هستند.

وزیر کشور بیان کرد: نمایندگان ولی فقیه مقبولیت و مشروعیت قوی بین مردم دارند که می‌تواند باعث امید و انگیزه و تقویت وحدت بین مردم شود.

نشنیدن صدای عدم وحدت در بوشهر

وی افزود: بعد از گذشت پنج سال از عمر دولت به هیچ وجه صدای عدم وحدت در بوشهر نشنیدم چون آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در این استان نقش محوری خودش را داشته  و به خوبی در زمینه وحدت حرکت کرده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: سه پایه اصلی در هر استان نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس هستند که هماهنگی و انسجام بین آنها باعث توسعه و امنیت می‌شود.

وزیر کشور تاکید کرد: همه مدیران در راستای تقویت وحدت بین مردم بکوشند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در نشست ستاد «اقتصاد مقاومتی» به ظرفیت‌های ممتاز استان اشاره و اظهار کرد: استان بوشهر ظرفیتی خوب برای نظام و دولت است.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر در تولید ثروت برای مملکت، مهم و درآمدزاست اما سهم استان از درآمدزایی برای کشور متناسب نیست و موجب می‌شود مدیران دچار مشکل جدی شوند.

صدای وحدت در بوشهر/ تحقق امنیت پایدار در سایه انسجام داخلیامام جمعه بوشهر خواستار تجدید نظر در اعتبارات استان بوشهر شد و اضافه کرد: لازم است در توازن تولید ثروت استان برای نظام یک ملاحظه جدی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر لزوم توسعه اقتصاد کرانه‌ای در استان بوشهر ادامه داد: در استان ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی و ۷۰۷ کیلومتر مرز کرانه‌ای داریم که این می‌طلبد از این ظرفیت کلان استفاده بهینه شود.

توسعه کار و اشتغال کرانه‌ای بر اساس اقتصاد دریا پایه

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: باید بر روی اقتصاد دریا پایه کار کنیم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی استان ما به عنوان الگوی تنظیم سند اقتصاد دانش بنیان ایران معرفی شده است.

رضا عوض‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در این نشست با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصادی بر اساس ظرفیت ساحل و دریا در اولویت است، اظهار کرد: طرح‌های اقتصادی و گردشگری استان بوشهر دریا محور تدوین و طراحی شده است.

وی از افزایش حوزه طرح‌‌های زیربنایی خبر داد و بیان کرد:  یکی از رویکردهای ما پرهیز از اجرای طرح‌های جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه دارای پیشرفت زیاد و تمرکز بر روی مسائل اساسی توسعه استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه در یکسال گذشته طرح‌های جدید کمتر اجرایی شده است، گفت: در راستای اجرایی شدن طرح‌های جدید در یک سال گذشته این طرح‌ها از 100 طرح به 17 طرح  کاهش یافته است.

عوض‌پور با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد، افزود: از هفته دولت گذشته تا هفته دولت امسال بیش از یک‌هزار و 220 طرح در استان بوشهر تکمیل و افتتاح شده است.

وی از واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد:  تاکنون تکمیل 88 طرح عمرانی در استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان بوشهر در ردیف 10 استان نخست کشور است، افزود: 280 تا 300 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان بوشهر به سدهای کوچک و طرح‌های آب‌خیزداری و گردشگری اختصاص  یافته است.

رتبه 9 استان بوشهر در شاخص فضای کسب و کار

عوض‌پور در پایان با اعلام اینکه شاخص فضای کسب و کار از رتبه 18 در پاییز به رتبه 9 در استان بوشهر رسیده است، گفت: در اجرای طرح‌های بندری در استان  670 میلیارد تومان طرح بندری در دست اجرا قرار دارد.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha