نمايشگاه «دستاوردهای صنعت هسته‌ای» در يزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3776181
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

نمايشگاه «دستاوردهای صنعت هسته‌ای» در يزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از برپایی چهل‌وششمین نمایشگاه تخصصی «دستاوردهای صنعت هسته‌ای» از 9 الی 13 دی ماه جاری در این دانشگاه خبر داد.

نمايشگاه«دستاوردهای صنعت هسته‌ای» در يزد برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از یزد، معصومه طباطبایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد صبح امروز 6 دی، از برپایی چهل‌ و ششمین نمایشگاه تخصصی «دستاوردهای صنعت هسته‌ای» در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه از سوی سازمان انرژی اتمی ایران با همکاری دانشگاه آزاد اسلامي یزد برگزار می شود.
وی با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه افزود: ایجاد علاقه‌مندی و جذب نخبگان در صنعت هسته ای از جمله هدف برپایی این نمایشگاه است چرا که در دانشگاه آزاد شرایط تحصیل در این رشته به خوبی فراهم شده است.
طباطبایی ادامه داد: در این نمایشگاه شرایط بازدید و آشنایی مردم با نحوه اکتشاف و استخراج سنگ‌های اورانیوم، فرآوری اورانیوم، نحوه تولید کیک زرد، سنگ‌های معدن اورانیوم و همه بخش‌های صنعت هسته ای فراهم شده است.
وی چرخه سوخت، اکتشاف و استخراج، تولید کیک زرد، غنی سازی، تولید قرص و مجتمع سوخت، نیروگاه اتمی بوشهر، مجتمع تولید آب سنگین اراک، نیروگاه اتمی اراک، پسماند داری، رادیو داروها، تجهیزات پزشکی، کشاورزی هسته ای، کاربرد پرتوها، مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور و ... را از جمله غرفه‌های این نمایشگاه عنوان کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با اشاره به اینکه این نمایشگاه از روز یکشنبه نهم دی ماه جاری افتتاح می شود افزود: علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴:۳۰ تا ۱۷ به مدت پنج روز برای بازدید از نمایشگاه اقدام کنند.
محمدتقی شجاعی، نماينده سازمان انرژی اتمی ايران نیز در این نشست گفت: نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته اي كشور آذرماه 87 در دانشگاه تهران آغاز به كار كرد و تاكنون در 45 دانشگاه برپا شده است.
وی ادامه داد: اين نمايشگاه از سه بخش شامل بخش اول مرور چرخه سوخت كه از اكتشاف و استخراج سنگ معدن اورانيوم تا زماني كه بعنوان مجتمع سوخت در قلب راكتور قرارمي گيرد، بخش دوم، نيروگاهي است كه نيروگاه بوشهر، شبيه ساز راكتور، آب سنگين اراك و راكتور تحقيقاتي اراك پسمانداري اين بخش راتشكيل می دهد، بخش سوم، جذاب ترين بخش براي عموم مردم و خيلي از بازديد كنندگان كاربردهاي جمعي صنعت هسته اي در صنايع مختلف از جمله پزشكي، كشاورزي، ليزر و اپتيك و بحث كاربرد پرتوها است.
شجاعی بیان کرد: اين نمايشگاه يك نمايشگاه توضيح محور است، 30 نفر از كارشناسان سازمان انرژي اتمي توضيحات لازم را در هر غرفه به بازديد كنندگان ارائه مي دهند و در پايان بازديد يك مسابقه علمي نيز براي دانشجويان و دانش آموزان برگزار مي شود و هروز به قيد قرعه هدايايي به شركت كنندگان اهدا مي شود.

انتهای پیام

captcha