شرح عرفانی قصیده تائیه ابن فارض چاپ دومی می‌شود
کد خبر: 3776255
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

شرح عرفانی قصیده تائیه ابن فارض چاپ دومی می‌شود

گروه ادب ــ کتاب «کشف الوجوه الغر لمعانی نظم الدر» که شرح ادبی و عرفانی از قصیده تائیه ابن فارض است، از سوی نشر «آیت اشراق» تجدید چاپ می‌شود.

شرح عرفانی قصیده تائیه ابن فارض چاپ دومی می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ قصیده تائیه ابن فارض یکی از شاهکارهای عرفانی اسلامی‏ بوده و بیانگر سیر عرفانی و سلوک منظم به سوی سرمنزل مقصود و مقام قرب الهی است. این اثر عرفانی تاکنون مورد توجه شارحان و مفسران بسیاری قرار گرفته که در این میان‏، شرح فرغانی و کاشانی از همه مهم‌ترند.
کتاب «کشف الوجوه الغر لمعانی نظم الدر» از سوی عزالدین محمود کاشانی تألیف شده است. نوشته عزالدین برای شناخت یک صوفی دیندار رسا و گویا بوده و تمام عقاید متصوفه معروف قرن هفتم و هشتم و دوره‌های ماقبل را می‌توان از این کتاب به دست آورد.
شرح قصیده تائیه ابن فارض عالمانه و محققانه بوده و نویسنده پس از مقدمه، 10 اصل را در دو بخش تشریح کرده که هر بخش شامل 5 فصل است. در تشریح قصیده نیز ابتدا، ابیات را به صورت جداگانه بیان و پس از تجزیه و تحلیل، نکات صرف و نحوی و معانی آن‌ها را بیان کرده است.
این اثر از سوی محمد بهجت، تصحیح شده است، به طوری که مصحح بر اساس پنج نسخه، توانسته به خوبی از عهده تصحیح این متن مهم برآید.
یادآور می‌شود، این کتاب در سال 89 برای نخستین بار به چاپ رسید و اکنون برای نوبت دوم از سوی انتشارات «آیت اشراق» زیر چاپ است.
انتهای پیام

captcha