حمایت از تولید ملی نیازمند همکاری همه‌جانبه است
کد خبر: 3776263
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

حمایت از تولید ملی نیازمند همکاری همه‌جانبه است

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد گفت: حمایت از تولید ملی نیازمند همکاری همه جانبه بین دستگاه‌ها و اقشار مختلف است تا در این برهه زمانی بتوانیم همچون گذشته موفق و پیروز باشیم.

حمایت از تولید ملی نیازمند همکاری همه جانبه است

به گزارش ایکنا از یزد، محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد 6 دی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: حمایت از تولید ملی نیازمند همکاری همه جانبه بین دستگاه‌ها و اقشار مختلف است تا در این برهه زمانی بتوانیم همچون گذشته موفق و پیروز باشیم.
وی ادامه داد: بانک‌های استان یزد عزم خود را جزم کرده‌اند تا بر پایه منابع ملی با نگاهی همدلانه، فردای بهتری برای واحدهای صنعتی و به دنبال آن، اقتصاد کشور رقم بزنند.
رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با بیان این که پول همانند خون در شریان‎ های اقتصادی جامعه است، بیان کرد: با توجه به این که 75 درصد بار اقتصادی کشور بر دوش بانک‎ هاست، بانک‎ها وظیفه‎ سنگینی در قبال حمایت از این نظام پولی دارند.
رضایی افزود: اگر به دنبال توسعه پایدار با همکاری بانک‌ها هستیم، باید به درک این موضوع برسیم که همانگونه که بانک‌ها خود را موظف به انجام تعهدات خود می‌دانند، دریافت کنندگان تسهیلات نیز به تعهدات خود پای‌بند بوده و دیون خود را به موقع پرداخت کنند.
وی بیان کرد: بانک‌های استان 89 درصد منابع خود را در قالب ابزارهای مختلف حمایتی همچون تسهیلات و ال سی و غیره خرج کرده‌اند و هم‌اکنون 185 هزار میلیارد ریال جمع مانده سپرده ‌هاست.
رضایی با بیان این که 65 درصد منابع استان مربوط به شورای هماهنگی بانک‏‌ها و 35 درصد نیز به بانک‎های خصوصی فعال استان اختصاص دارد گفت: شورای هماهنگی بانک‏‌ها تمام توان تسهیلاتی خود را در استان به کار گرفته است.
رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد میزان مطالبات مردم را 13 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: مطالبات از دولت نیز حدود 10 هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام

captcha