اهدای تابلوی مسجد «قبة الصخره» به رئیس‌جمهور ترکیه
کد خبر: 3776268
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

اهدای تابلوی مسجد «قبة الصخره» به رئیس‌جمهور ترکیه

گروه بین‌الملل ــ یک هنرمند قطری تابلوی مسجد «قبه الصخرة» را که با استفاده از 62 هزار قطعه کریستال طراحی کرده به رئیس‌جمهور ترکیه هدیه داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ تابلوی مسجد «قبه الصخره» در قدس که با استفاده از 62 هزار کریستال توسط عبدالسلام القاضی طراحی شده به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اهدا شد.

القاضی در این زمینه گفت: این اثر را با استفاده از 62 قطعه کریستال طی سه ماه ساختم. از طراحی تابلوی قبه الصخره، به عنوان یکی از مقدس‌ترین بناهای متعلق به مسلمانان بسیار خوشحال هستم. این تابلو را به رئیس‌جمهور ترکیه هدیه می‌کنم و امیدوارم در یک حراجی خیریه به فروش برسد و پول آن برای کمک به خانواده شهدای فلسطین ارسال شود.»

وی تابلوی دیگری نیز از چهره اردوغان با استفاده از 30 هزار قطعه کریستال طراحی کرده که در این باره اظهار کرد: به نیابت از امیر و ملت قطر، این تابلو را به رئیس‌جمهور و مردم ترکیه اهدا خواهم کرد.

گفتنی است، این هنرمند قطری تابلوهای خود را برای ارسال به آنکارا به فکرت اوزر، سفیر ترکیه در دوحه ارائه کرده است.

قبه الصخره یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین آثار معماری اسلامی بعد از مسجدالاقصی در بیت‌المقدس است که در دوره خلافت عبدالملک بن مروان خلیفه اموی بنا گردید. این مسجد تقدس خاصی نزد مسلمانان دارد. همچنین یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های هنر معماری ارزشمند تمدن اسلامی است.

انتهای پیام

captcha