۱۲۰ طلبه یزدی حافظ قرآن هستند
کد خبر: 3776356
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

۱۲۰ طلبه یزدی حافظ قرآن هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول امور قرآن و عترت حوزه علمیه یزد با اشاره به فعالیت‌های قرآنی ویژه طلاب گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ طلبه حافظ یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن کریم هستند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم میرجلیلی، مسئول امور قرآن و عترت حوزه علمیه استان یزد در تشریح برنامه‌های قرآنی ویژه طلاب در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی در دو قسمت آموزشی و ترویجی اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: در بخش آموزشی شامل روخوانی و روان خوانی قرآن کریم که در این راستا کلاس‌های ترتیل خوانی، قرائت و صحیح‌خوانی نماز برگزار و آزمون شفاهی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام میرجلیلی افزود: همچنین در راستای افزایش و ارتقای سطح اساتید گرامی حوزه علمیه دوره دانش‌افزایی ویژه اساتید در طول سال برگزار خواهد شد.
مسئول امور قرآن و عترت حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر 27 نفر از طلاب در یزد حافظ کل قرآن کریم هستند ادامه داد: حفظ ترتیبی قرآن کریم از سال 89 آغاز و با برگزاری آزمون سالانه در حال اجراست.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 120 طلبه نیز حافظ یک جزء تا 30 جزء قرآن کریم هستند که ان شاءالله با اجرای برنامه‌ها به تعداد حافظان کل قرآن افزوده می‌شود.
حجت‌الاسلام میرجلیلی با اشاره به برگزاری طرح حفظ موضوعی قرآن کریم بیان کرد: در این طرح نیز 87 نفر مشغول به حفظ قرآن کریم هستند.
وی با اشاره به برگزاری دوره تفسیر قرآن ویژه طلاب گفت: این دوره پنج شنبه ها با حضور آیت‌اللهی استاد برجسته حوزه علمیه در حال برگزاری است.
مسئول امور قرآن و عترت حوزه علمیه یزد برگزاری محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: این محافل سالانه در هر یک از مدارس علمیه با حضور طلاب و اساتید برگزار می‌شود.
میرجلیلی برگزاری مسابقات فصلی قرآن کریم و دوره حفظ ویژه خانواده‌های طلاب را از دیگر برنامه‌ها در راستای فعالیت‌های قرآنی برشمرد.

انتهای پیام

captcha