«زنان پس از عاشورا»، محور کنفرانس بانوان عراق
کد خبر: 3776441
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

«زنان پس از عاشورا»، محور کنفرانس بانوان عراق

گروه بین‌الملل ـ مرکز رسانه بانوان آستان حسینی فراخوان ارسال مقاله برای کنفرانس بین‌المللی علمی بانوان در عراق با موضوع «زنان پس از عاشورا؛ خوانشی در چالش‌های معاصر» را منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی  آستان حسینی؛ این کنفرانس علمی فروردین‌ 98 و در حاشیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» در کربلا برگزار می‌شود.

این کنفرانس شامل سه محور «فکری و معرفتی»، اجتماعی و توسعه پایدار» و «حقوقی» است.

بانوان علاقه‌مند به شرکت در این کنفرانس می‌توانند پژوهش‌های خود را به همراه خلاصه مقاله، مشخصات و عکس پژوهشگر و شماره تلفن تا تاریخ جمعه 10 اسفندماه به آدرس اینترنتی tansiq@warithanbia.com ارسال کنند.

منتشر نشدن پژوهش‌ها در گذشته و نگاشته‌ شدن پژوهش براساس شیوه علمی و در بیشتر از 15 صفحه و کمتر از 25 صفحه A4 و با فونت Arabic simplified  و سایز 14 به همراه سی دی و خلاصه کمتر از 300 واژه و فهرست منابع و مراجع در آخر پژوهش از شروط پذیرش مقالات در این همایش است.

نقش زن در مبارزه با انحرافات فکری با الگوگیری از زنان واقعه عاشورا، وظیفه زن و مرد در پرتو داده‌ها و نتایج نهضت حسینی، نقش زن در حفظ امنیت اجتماعی براساس داده‌های واقعه عاشورا، زن میان خشونت خانوادگی و خشونت اجتماعی، چگونگی مدیریت بحران‌های پس از چنگ در پرتو مواضع زنان واقعه عاشورا، مشروعیت حضور زنان در میدان‌های جنگ و...از محورهای این کنفرانس به شمار می‌آید.

یادآور می‌شود پانزدهمین جشنواره بین‌المللی بهار شهادت به همت دو آستان حسینی و عباسی و با شعار «امام حسين (عليه‌السلام)»؛ چراغ امت‌ها و اصلاح‌گر ارزش‌ها» همزمان با اعیاد شعبانیه در کربلا برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha