تکامل و امنیت اجتماعی؛ رهاورد جامعه آرمانی
کد خبر: 3776458
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

تکامل و امنیت اجتماعی؛ رهاورد جامعه آرمانی

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: وقتی که جامعه ما تبدیل به جامعه آرمانی شود و دستورات حاکم بر جامعه و متن زندگی انسان‌ها دستورات الهی ثبت شده در قرآن باشد، قطعاً طبق تعاریف قرآن، امنیت اجتماعی انسان‌ها نیز محقق می‌شود.

تکامل و امنیت اجتماعی؛ رهآورد جامعه آرمانی

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: جامعه آرمانی با تعهد انسان‌ها به استفاده از قرآن و استفاده از راهنمایی پیامبران به وجود می‌آید.

وی افزود: اگر انسان مسیر درست را از پیامبران الهی یاد بگیرد و برای طول زندگی از قرآن استفاده ببرد، آن وقت جامعه ما تبدیل به جامعه آرمانی خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان اگر از راهنمایی پیامبران و ائمه(ع) و دستورات قرآن پیروی کند در واقع جمع را به سمت آرمانی شدن پیش خواهد برد، اظهار کرد: هر یک از ما انسان‌ها با نوع و سبک زندگی خود می‌توانیم مسیر را برای فراهم شدن جامعه آرمانی هموار کنیم.

عباسی ادامه داد: وقتی که جامعه ما تبدیل به جامعه آرمانی شود و دستورات حاکم بر جامعه و متن زندگی انسان‌ها دستورات الهی ثبت شده در قرآن باشد، قطعاً طبق تعاریف قرآن، امنیت اجتماعی انسان‌ها نیز محقق خواهد شد.

وی افزود: اگر هر یک از ما انسان‌ها زندگی خود را برپایه قرآن بنا کنیم و دستورات الهی را در زندگی خود پیاده سازی کنیم، قطعاً به سمت جامعه آرمانی حرکت می‌کنیم و این جامعه با انجام این دستوراتی که در قرآن آمده قطعاً همان جامعه آرمانی است که علاوه بر تأمین امنیت اجتماعی انسان‌ها، جامعه سالم و به دور از هرگونه فساد را به وجود می‌آورد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در کنار این مسئله، یقین انسان را به سعادت و تکامل الهی می‌رساند و قطعا هدف خداوند از خلقت انسان که همان تکامل است به وجود خواهد آمد.

عباسی اظهار کرد: جامعه آرمانی طبق نظر اسلام جامعه‌ای است که تحت ولایت الهی باشد و رشد معنوی و مادی بشر را فراهم کند که با این رشد مادی و معنوی انسان کرامت انسانی ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: جامعه آرمانی قرآنی قطعا جامعه‌ای است که در آن تمامی اصول و زمینه رشد انسان از قرآن استخراج شده باشد و زندگی انسان سراسر قرآن باشد در این صورت این جامعه آرمانی قرآنی همراه با تعالیم الهی موجبات رشد بشر و رسیدن به تکامل را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

captcha