همکاری 3 مؤسسه استان قم در برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن + جزئیات
کد خبر: 3776488
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

همکاری 3 مؤسسه استان قم در برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن + جزئیات

گروه موسسات قرآنی مردم نهاد ــ سه مؤسسه قرآنی قرآن و نهج‌البلاغه، نسیم ثقلین و عاشقان بقیع استان قم به صورت گروهی مجری برگزاری آزمون‌های سراسری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

همکاری سه موسسه استان قم در برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن+ جزئیات

به گزارش ایکنا؛ سه مؤسسه قرآنی به نام‌های قرآن و نهج‌البلاغه، نسیم ثقلین و عاشقان بقیع استان قم به صورت گروهی مجری برگزاری آزمون‌های «مفاهیم و حفظ قرآن و نهج‌البلاغه» سراسری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش کتبی و مجازی هستند.

آزمون رشته کتاب واژه‌های آسمانی به‌صورت مجازی در تاریخ‌ اول و دوم اسفندماه برپا می‌شود. آزمون مفاهیم سطح یک تا چهار از کتاب «استاد وکیل» و رشته نهج‌البلاغه از کتاب«راه‌روشن» به‌صورت  کتبی و همچنین رشته حفظ قرآن در بخش‌های جزء 30، جزء 1، جزء 1 و3، 3 جزء اول، 5جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء اول، 25 جزء اول و حفظ کل نیز درتاریخ 9 اسفندماه برگزار می‌شود.

برای شرکت در این رقابت‌ها شرایط و یا گروه سنی خاصی لازم نیست و شرکت برای عموم قرآن‌دوستان آزاد است.

مرتضی بیگی، مدیرعامل مؤسسه قرآن ونهج‌البلاغه قم در این باره بیان کرد: قبل از آزمون یک دوره 5 الی 10  جلسه‌ای به نام «رفع اشکال» در بهمن‌ماه برگزار می‌شود که تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد در همه رشته‌ها شرکت کند، از میان دو رشته کتبی مفاهیم و نهج‌البلاغه فقط می‌تواند یک رشته را انتخاب کند. رشته واژه‌های آسمانی را همراه با همه رشته‌ها می‌توان انتخاب کرد و در رشته حفظ نیز فقط در دو سطح به دلخواه می‌تواند شرکت کنند.

زمان ثبت‌نام این مسابقات از ابتدای آذرماه آغاز و تا انتهای دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود؛ رشته‌های کتبی این رقابت‌ها در سه موسسه استان قم اعم از موسسه قرآن و نهج‌البلاغه به نشانی؛ خیابان صفائیه، کوچه 34، پلاک 4 به شماره 37745480 ، موسسه عاشقان بقیع به نشانی؛ خیابان امامزاده ابراهیم(ع)، کوچه 32، پلاک4 با شماره 38837511 و 38806254، و موسسه نسیم ثقلین به نشانی؛ میدان جانبازان، مصلی قدس قم، دفتر مرکز قرآن و عترت به تلفن 37732417 برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha