شب پرازدحام سازمان بهزیستی/ نمایندگان مجلس از بندپی تقدیر کردند
کد خبر: 3776697
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷

شب پرازدحام سازمان بهزیستی/ نمایندگان مجلس از بندپی تقدیر کردند

گروه جامعه ــ رئیس جدید سازمان بهزیستی امروز با حضور جمع کثیری از مسئولان، نمایندگان مجلس، شورای شهر تهران و ... معارفه شد و از خدمات محسنی بندپی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایکنا؛ امروز 8 دی‌ماه در مراسم پرازدحام تقدیر از انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سابق بهزیستی و استاندار جدید استان تهران و معارفه وحید قبادی‌دانا، رئیس جدید این سازمان، شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حناچی، شهردار تهران، رئیس کمیسیون اجتماعی و تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس، جمعی از اعضای شورای شهر تهران، نمایندگانی از سازمان‌های مردم نهاد، رئیس جهاد دانشگاهی، اصحاب رسانه، نمایندگانی از نیروی انتظامی و سایر مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، پهبد پورشبانان، جانشین رئیس سازمان بهزیستی و مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی، خدمات انوشیروان محسنی بندپی را طی چهار سال فعالیت او در بهزیستی برشمردند. صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز به نمایندگی از مدیران کل استان‌ها از فعالیت‌های بندپی تشکر کرد.

31 ماده از برنامه ششم توسعه مربوط به مسائل و آسیب‌های اجتماعی است

در ادامه خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در تدوین برنامه ششم توسعه لایحه‌‌ای که به مجلس ارائه شد، دارای 35 ماده بود که پس از طی مراحل به 128 ماده تبدیل شد، گفت: 31 ماده از این مواد مربوط به آسیب‌ها و مسائل اجتماعی است.

وی فعالیت‌های صورت گرفته برای تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان را از جمله مهم‌ترین اقدامات مسحنی بندپی دانست و اضافه کرد: از نظر قانونی تفاوتی با کشورهای پیشرفته نداریم، اما در اجرا مشکل داریم.

حناچی، شهردار تهران نیز گفت: باید گوش شنوای کسانی باشیم که هیچ‌کس صدای آنها را نمی‌شنود و سازمان بهزیستی چنین نهادی است.

مناسب‌سازی وظیفه شهرداری و بهزیستی است

وی به وظایف مشترک بهزیستی و شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: باید مناسب‌سازی فضای شهری را به صورت هماهنگ پیگیری کنیم. اگر منصفانه ارزیابی کنیم، علی‌رغم تلاش‌ها وضعیت قابل قبول نیست و آموزش و ایجاد حساسیت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی از اهداف مشترک بهزیستی و شهرداری تهران است.

شهردار تهران از پایش سلامت هزار کودک کار خبر داد و گفت: این کودکان در ۱۸ مرکز پذیرش شده‌اند و هر مرکز روزانه ۵ کودک را پذیرش کرده؛ یعنی روزانه ۹۰ کودک کار به این مراکز راه پیدا می‌کنند.

وی ضمن تأکید دوباره بر مناسب‌سازی شهری برای جلب مشارکت‌های خیرین اعلام آمادگی کرد و گفت: اعتقاد داریم برای حل مشکلات کودکان کار آموزش و توانیابی بسیار مهم است. در حال حاضر ۱۶ هزار و ۷۰۰ کارگر پاکبان در فضای شهر که اقشار مورد حمایت هستند، مورد پایش قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۲۵۰۰ بیمار شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شده‌اند و چهار نفر نیز عمل جراحی سخت داشته‌اند که انجام شده است.

به گزارش ایکنا؛ پس از پخش کلیپی از اقدامات و تلاش‌های محسنی بندپی در بهزیستی، رئیس فراکسیون اهل سنت از اقدامات بندپی تشکر کرد. علی همت محمودنژاد، مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان نیز خواستار همکاری مجلس و وزارت تعاون با رئیس جدید بهزیستی شد.

بندپی نیز در نهایت طی سخنانی از همه همکاران خود و به ویژه همسرش تشکر کرد و گفت: قانون حمایت از حقوق معلولان در اجلاس نیویورک رونمایی شد و حاضران معتقد بودند مترقی‌ترین قانونی است که در حمایت از معلولان نوشته شده است.

وی اعلام کرد: استان تهران بالاترین میزان آسیب‌های اجتماعی را در کشور دارد و باید به کمک بهزیستی این شرایط تغییر کند.

کاهش آسیب‌های استان تهران به کمک بهزیستی

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با تأکید بر اینکه باید تمامی گروه‌های هدف این سازمان را عائله خود حساب کنیم، گفت: توان‌خواهان نیازمند نگاه ترحمی نیستند. بسیاری از معلولان توانمندی‌هایی دارند که هیچ کدام از ما نداریم. باید امکان بروز و ظهور این توانمندی‌ها را فراهم کنیم.

وحید قبادی دانا، رئیس جدید بهزیستی نیز که آخرین سخنران مراسم بود، روند فعالیت‌های خیریه‌ای که از کودکی تاکنون انجام داده است را تشریح کرد و گفت: بهزیستی جایگاهی با هویت اجتماعی است و بدنه کارشناسی قوی دارد. ما فرصتی برای آزمون و خطا نداریم و باید به سمت کار علمی‌تر حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه از همه پتانسیل‌های علمی کشور به ویژه اساتید دانشگاه‌ها کمک خواهد گرفت، گفت: ما قانون و علم و دانش کم نداریم، اما اجرا کردن قانون و جاری کردن علم مهم است. باید بر فعالیت‌های اجتماع محور و خانواده محور تأکید کنیم، شفافیت در هزینه‌ها را ایجاد کنیم، مؤسسات مردم نهاد باید تقویت شوند، باید از موازی‌کاری پرهیز کنیم، باید به جایگاه کارشناسی بهزیستی احترام گذاشته شود، باید در سکونت‌‌گاه‌های غیررسمی نیز اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شود، تقویت IT و استفاده از استارتاپ‌ها برای رفع مشکلات و جبران خدمات شاغلان بهزیستی نیز باید در نظر گرفته شود.

وی در پایان گفت: ازدواج، اشتغال و توانمندسازی معلولان برای ما مهم است و باید به وسیله کمک به اشتغال به قهرمانان ترک اعتیاد کمک کنیم و حواسمان نیز به سال‌مندان و سال‌مندی باشد و اقدامات داوطلبانه را تسهیل کنیم.

در پایان مراسم نیز با اهدای هدایایی از محسنی بندپی تقدیر شد.

انتهای پیام 

captcha