۹ دی؛ روز میثاق امت با ولایت
کد خبر: 3776717
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

۹ دی؛ روز میثاق امت با ولایت

گروه سیاسی - ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است که مردم با حضور خود در صحنه علاوه بر حفظ پایه‌های نظام اسلامی و دفاع از ارزش‌ها و اهداف عاشورایی، با دشمنان ولایت فقیه به مبارزه پرداختند.

9دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و مردم آگاه و با شعور ایران با حضور هشیارانه خود در صحنه علاوه بر حفظ پایه‌های نظام اسلامی و دفاع از ارزش‌ها و اهداف عاشورایی، با دشمنان ولایت فقیه كه از اركان مهم این نظام است به مبارزه پرداختند و رهنمودها و روشنگری‌های مقام معظم رهبری از عوامل اصلی ظهور حماسه 9 دی و حضور میلیونی مردم در صحنه دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام است.
بی‌تردید آنچه در نهم دی ماه 1388اتفاق افتاد حماسه‌ای به یادماندنی در تاریخ 32ساله انقلاب بود. ملت بزرگ و عاشورایی ایران اسلامی صحنه پرشكوهی را در تاریخ انقلاب رقم زد و خواب را از چشم گستاخانه فتنه‌گران ربود و سد بزرگی را در مقابل آنان ایجاد كرد.
بدون شك تعظیم و نكوداشت سالگرد این حماسه تاریخی در شرایط حساس امروز بسیار لازم و حیاتی است و موجب تعظیم شعائر اسلامی و بیعت مجدد با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است. امروز هوشیاری و بیداری ملت ایران سلاحی برنده در مقابل هجمه های دشمنان داخلی و خارجی است و گرامیداشت این روز بزرگ بسیار اثر بخش و مهم است.

دشمن از هر شیوه‌ای برای توقف مسیر انقلاب استفاده می کند
محمدحسن خوانساری، کارشناس سیاسی سپاه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد، اظهار کرد: حماسه 9 دی به عنوان یک یوم الله با دیگر مناسبت‌ها دارای تمایز است که در فرهنگ دینی و انقلابی ما وجود دارد. خداوند در قرآن خطاب به حضرت موسی این چنین می‌گوید که «فذکرهم بایام الله» اینکه یادآوری کن یوم الله را.
وی ادامه داد: یوم‌الله روزی است که در آن رژیم استکبار و نظام سلطه توسط مومنین شکست می خورد و نا امید می‌شود.
خوانساری افزود: در زمانی که همه دشمنان داخلی و خارجی جمع شده بودند که نظام اسلامی را براندازی کنند یا رفتار نظام را تغییر بدهند حضور مردم با اتحاد و بصیرت در این جنگ احزاب در برابر دشمنان به پیروزی بیانجامد.
وی افزود: مردم فارغ از هر گونه دلبستگی سیاسی و حزبی پای اعتقادات دینی و نظام و آرمان های انقلاب و امام هستند و نشان دادند که خون شهداء خط قرمز آن هاست و پشت پرچم ولایت امر جامعه ایستادگی خواهند کرد.
خوانساری گفت: امروزه مردم فقط از تلویزیون و رادیو بهره نمی گیرند بلکه رسانه های در دسترس دیگر و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، ماهواره رسانه هایی هستند که اطلاعات درست و غلطی در اختیار مردم می گذارند، مردم در سال 88 پس از هشت ماه به خوبی توانستند اطلاعات درست و غلط را غربال کنند و فهمیدند که اختلاف فقط بر سر دو کاندیدای انقلاب نیست و پشت پرده این جریان آمریکا، منافقین و کسانی هستند که از وجود انقلاب زخم دیده اند و می خواهند جمهوری اسلامی نباشد.

حماسه 9 دی قابلیت تکرار دارد
وی ادامه داد: هنگامی که مردم متوجه اصل قضیه شدند و رسانه‌های حق‌گو به صورت مستقل جبهه حق را بیان کردند مردم توانستند با اقتدار و بصیرت در برابر توطئه دشمن ایستادگی کنند و نگذاشتند دشمن به قصد شوم خود برسد.
کارشناس سیاسی تصریح کرد: حماسه 9 دی قابلیت تکرار دارد به دلیل اینکه دشمنان همچنان مخالف اهداف انقلاب و اسلام هستند و در مسیر رشد انقلاب مانع تراشی می کنند و از هر شیوه ای برای توقف مسیر انقلاب استفاده می کنند.
وی ادامه داد: پیروزی در برابر نفاق از اتحاد ملی و بصیرتی بود که به خاطر وجود ولایت فقیه در جامعه حاصل شد و البته باید دانست که طبق فرمایش قرآن پس از هر سختی آسانی هست و مردم جامعه باید برنامه های سودجویانه دشمن را بشناسند تا بتوانند خود را از جبهه نفاق دور کنند و در جبهه حق قرار بگیرند.

امواج خروشان ملت فتنه هشت‌ماهه را در هم پیچید
سعید زارع، جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در گفت وگو با ایکنا گفت: فتنه 88 فتنه بزرگی بود که با درایت و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و ولایت‌مداری و حضور در صحنه مردم ایران خنثی شد و در 9 دی حماسه‌ای بزرگ و عظیم در تاریخ ایران اسلامی ثبت شد.
وی با اشاره به اینکه در این روز امواج خروشان ملت طومار فتنه هشت‌ماهه فتنه‌گران را در هم پیچید افزود: فتنه گران در جریان اقدامات غیرقانونی خود همه آرمان‌ها و ارزش‌های مدنظر مردم را مورد هجمه قراردادند که اوج آن را می‌توانیم در اقدامات هنجارشکنانه آن‌ها در عاشورای سال 88 ببینیم.
زارع بیان کرد: لازم است که زوایای مختلف فتنه 88 را برای همه مردم به ویژه جوانان به صورت تبیینی بیان کنیم تا همه نسبت به ماهیت فتنه گران به خوبی آشنا شوند.
جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد از فتنه 88 به عنوان یکی از پیچیده‌ترین بحران ها یاد کرد و افزود: بصیرت مردم و رهبری امام خامنه ای از عوامل پیروزی ملت ایران در این فتنه و عبور از آن بود.

محدثه میرجلیلی

انتهای پیام

captcha