بزرگداشت آیت‌الله ‌شاهرودی با حضور شیخ عیسی قاسم در نجف
کد خبر: 3776807
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

بزرگداشت آیت‌الله ‌شاهرودی با حضور شیخ عیسی قاسم در نجف

گروه بین‌الملل ـ مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور گسترده شخصیت‌های حوزوی، سیاسی و مقاومت در شهر نجف برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در این آیین که از سوی دفتر آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در عراق، برگزار شد مراجع بزرگ عراق از جمله شیخ اسحاق فیاض، آیت‌الله یعقوبی و اعضای بیوت مراجع بزرگی همچون حضرات آیات سیستانی، سیدسعید حکیم و شیخ بشیر نجفی و جمع زیادی از استادان سطوح عالی حوزه علمیه نجف شرکت داشتند.

همچنین آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، که به تازگی وارد نجف شده است، به همراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در این مراسم حضور یافت.

حجج اسلام سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور، رئیس دفتر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)، در نجف اشرف و سیدعلی خمینی، از دیگر شرکت‌کنندگان در این آیین بودند.

لوی الیاسری، استاندار نجف، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی، شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق، مسئولان احزاب و گروه‌های سیاسی و نیروهای مقاومت و جمع زیادی از اقشار مختلف مردم از دیگر شرکت‌کنندگان در آیین بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بودند.

سخنران این مراسم به تفصیل ویژگی‌هایی شخصیتی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی و مراتب علمی و جهادی و فعالیت‌های انقلابی وی در عراق و ایران را تشریح کرد.

یادآور می‌شود مقامات و شخصیت‌های مختلف عراقی در چند روز گذشته با ارسال پیام‌های جداگانه ضمن تجلیل از شخصیت علمی، فقهی و مبارزاتی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، درگذشت وی را به دو ملت ایران و عراق تسلیت گفتند.

مراجع تقلید نجف اشرف به ویژه آیت‌الله سیستانی نیز در پیام‌های جداگانه یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشتند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از شاگردان برجسته آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر، رهبر فقید انقلاب عراق علیه نظام بعثی و دارای جایگاه و اعتبار ویژه علمی و فقهی در حوزه علمیه نجف اشرف بود.

رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از تحمل یک دوره بیماری در 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام

captcha