تأکید بر معرفی صحیح اسلام در فضای مجازی در تایلند
کد خبر: 3776869
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

تأکید بر معرفی صحیح اسلام در فضای مجازی در تایلند

گروه بین‌الملل ـ در نشست رایزن فرهنگی كشورمان با مترجمان زبان فارسی و فعالان فرهنگی تایلند، ارائه تصویر صحیح از اسلام و ایران در عرصه فضای مجازی مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ نخستین نشست مترجمان فارسی تایلندی با حضور مهدی حسنخانی، رایزن فرهنگی كشورمان در تایلند و برخی فعالان فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست اقدامات گذشته در راستای فعالیت‌های مرتبط با ترجمه و نشر مقالات و مطالب فرهنگی ایران در ویکی‌پدیا قدردانی شد.

سپس محورهایی همچون پیشنهاد توسعه فعالیت در بسترهای نوین، ترجمه و نشر محتوای سازنده فرهنگی در محیط مجازی و تمرکز بر برخی اولویت‌های موضوعی همچون ایرا‌ن‌شناسی و اسلام‌شناسی با هدف ارائه چهره صحیح و واقعی از اسلام و ایران مورد توجه و بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه با اشاره به برخی مطالب غیرواقعی و نادرست که در بسترهای مختلف منتشر می‌شوند، اصلاحات این گونه مطالب از دیگر اقدامات لازم و دارای اولویت اعلام شد.

در پایان مقرر شد در نشست بعدی مطالب و موضوعات دارای اولویت بر مبنای منابع موثق در ویکی‌پدیا و همچنین ترجمه آثار برجسته صاحب‌نظران به صورت کتاب و مقالات، با توجه به ضرورت، بررسی شود.

انتهای پیام

captcha