بزرگداشت «خاشقجی» در نیویورک
کد خبر: 3776875
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

بزرگداشت «خاشقجی» در نیویورک

گروه بین‌الملل ــ یاد و نام جمال خاشقجی (رسانه‌نگار منتقد دولت عربستان و مقتول به دست عوامل سعودی) در جشن سال نو میلادی (2019) در میدان نیویورک ایالات متحده آمریکا گرامی داشته می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ موضوع امسال مراسم سال نو میلادی در میدان «تایمز» نیویورک آمریکا که همه‌ساله با شلیک توپ کریستال جشن گرفته می‌شود، «آزادی مطبوعات» خواهد بود.

در مراسم مذکور یاد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسیده است، گرامی داشته می‌شود. قرار است سردبیر روزنامه واشنگتن‌تایمز و مسئولان رسانه‌هایی نظیر CBS و CNN در مراسم شلیک توپ آغاز سال نو نیویورک شرکت کنند. تیم تامپکینز، رئیس اتحادیه میدان تایمز در این زمینه گفت: همانند گذشته مهمترین رویدادها را بازتاب خواهیم داد. به آینده امیدوارانه نگاه و از افرادی که برای آنها نهایت احترام را قائل هستیم یاد خواهیم کرد. انتخاب «آزادی مطبوعات» به عنوان موضوع امسال پس از خاشقجی به ذهن ما متبادر شد.

انتظار می‌رود امسال در جشن سال نو در میدان تایمز نیویورک حدود 2 میلیون نفر حاضر شوند. این مراسم تحت تدابیر امنیتی شدید برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است در پایان سال، یک توپ کریستالی در میدان تایمز نیویورک رها می‌شود. این توپ یک دقیقه کامل فرود می‌آید و سر ساعت 12.00 متوقف می‌شود.

گفتنی است، جمال خاشقجی (روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی، سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌‌پست) دوم ماه اکتبر 2018 به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در 20 اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تأیید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از درگیری با چند نفر در داخل کنسولگری فوت کرده و 18 شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول ترکیه روز چهارشنبه 31 اکتبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha