امروز کانون توجهات دشمن اصل ولایت‌فقیه و شخص رهبری است
کد خبر: 3776977
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

امروز کانون توجهات دشمن اصل ولایت‌فقیه و شخص رهبری است

گروه سیاست و اقتصاد - مشاور فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه کانون توجهات دشمن مقام معظم رهبری است تصریح کرد: دشمن پس از فتنه 88 تمرکز خود را بر رهبری، اصل ولایت‌فقیه، برخی نهادها و دستگاه‌ها همچون بسیج، سپاه و نیروی انتظامی قرار داده است، چون فهمیدند در سال 88 مقام معظم رهبری تنها در مقابل آنان ایستاد و مردم به تبعیت از ایشان در 9 دی با آرمان‌های امام و شخص رهبری بیعتی دوباره کردند.

امروز کانون توجهات دشمن اصل ولایت‌فقیه و شخص رهبری است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار حمیدرضا مقدمفر، مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، 9 دی روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد گفت: 9 دی در شعائر انقلاب اسلامی ثبت شده است و علی‌رغم اصرار دشمن به فراموشی این حماسه عظیم باید هر سال تکریم و به یادها سپرده شود.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم عظمت 9 دی را متوجه شویم باید به بزرگی فتنه 88 متصلش دانسته و تحلیل کنیم. فتنه 88 مخرب‌تر از فتنه دفاع مقدس بود، این فتنه دارای شرایط و اهدافی بود که آن را از دیگر توطئه‌های دشمن متمایز می‌کرد، فتنه 88 فتنه‌های گوناگون همچون قومیت‌ها و عوامل دیگری را در خود جای داده بود، تحریم اقتصادی دشمن علت تازه‌ای نیست از اول انقلاب بوده و امروز شدیدتر شده است.
سردار مقدمفر با اشاره به 17هزار شهید ترور، اظهار کرد: بزرگی فتنه 88 در دو مؤلفه مهم هم‌چون استفاده دشمن از تمام ظرفیت و توان و استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و حضور خواص در فتنه خلاصه می‌شود، دشمن 3 سال قبل فراخوان استفاده از ظرفیت‌های دولت‌های استکباری را داده بود، آنان پروژه 2020 را تعریف کرده و در سه 10 سال فتنه‌هایی را بر کشور تحمیل کردند.
وی ادامه داد: در 18 تیر سال 78 فتنه کوی دانشگاه طراحی شد که رهبری در سخنرانی 23 تیر به اتفاقات خاتمه داده و دشمن شکست خورد، 10 سال بعد در سال 88 فتنه‌ای دیگر طراحی شد، آنان با عملیاتی کردن فتنه کار نظام و انقلاب را تمام شده می‌دانستند، اولین کار آنان این بود که با تمام ظرفیت‌های خود علیه انقلاب ورود پیدا کرده بودند. یکی از ظرفیت‌های موجود نقش قرارگاه عملیاتی سفارت انگلستان بود، ظرفیت رسانه‌ای، اطلاعاتی، دیپلماتیک خارج از کشور را به کار گرفتند تا جنگ احزاب را به راه انداختند.
مقدمفر اضافه کرد: مؤلفه دوم بزرگی فتنه 88 این بود که برای اولین بار در کشور خواص درون نظام و حاکمیت با دشمنان آشکار نظام هم‌زبان، هم‌موضع، هم‌فکر و همسو شدند، همسو شدن خواص با دشمنان در دل مردم تردید ایجاد شده و مرز بین حق و باطل را نامشخص می‌کند.
این مقام مسئول اظهار کرد: دشمنان دوست دارند حماسه 9 دی خاموش شده و از یادها برود، اما توطئه‌های دشمن باطل‌السحر شد، آنان گمان نمی‌کردند که ایران رنگ چهل سالگی را به خود ببیند، آمریکا شکست خورده است و صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته است و کامل در حال افول است. دشمن در توطئه 88 فکر همه جا را کرده بود اما دین و اعتقادات دینی مردم را محاسبه نکرده بود.
سردار مقدمفر گفت: رهبری به میدان آمد و در بصیرت افزایی کم نگذاشتند، جرقه‌ای کافی بود تا کار دشمنان در فتنه 88 به اتمام رسد، مردم حتی طرفداران سران فتنه دیدند در روز عاشورا آنان به خیمه‌های حسینی، پرچم عزاداران، حسینیه‌ها رحم نکرده آنان را آتش زده و پاره کردند که آنجا بود متوجه شدند بیان تقلب در انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است. در این زمان یکپارچه و با ماهیت مردمی و نظامی به میدان آمده و حماسه 9 دی را خودجوش خلق کردند.
وی تأکید کرد: حماسه 9 دی وجه مردمی اسلامی بودن و قابلیت کارکرد نظام در مقابل توطئه دشمنان را به منصه ظهور رساند، دشمن هم به این نتجیه رسیده است که هر جناح و گروهی که مردم را در صحنه داشته باشد پیروز است، رهبری با بصیرت‌افزایی و سخنان خردمندانه خود مردم را آگاه کرده و زمینه خلق حماسه را ایجاد کرد. حماسه 9 دی مانور نظام اسلامی در وجه مردمی و اسلامی بود، مردم خودجوش آمدند و الگویی برای صدها سال ترسیم کردند.
مقدمفر در رابطه با تشریح ریشه‌های اصلی فتنه گفت: طراحی فتنه ریشه اصلی آن به پس از اتمام جنگ عراق علیه ایران باز می‌گردد، فتنه 88 دشمنان در اتاق‌های فکر و نتیجه مطالعات فراوان آنان به ویژه آمریکائیان است، بازوی عملیاتی آنان نیز در سفارت انگلیس مستقر بود، آنان به وسیله بازوی رسانه‌ای پیام خود را به جامعه تزریق می‌کردند.
وی با طرح سؤال آیا احتمال تکرار فتنه وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: اینکه فتنه 88 را یادآور باشیم خوب است اما کافی نیست، باید نگاه ما به جلو باشد و غافلگیر نشویم، رهبری در دیدار خود با خانواده شهدا تذکرات لازم را در رابطه با هوشیاری در مقابل فتنه دشمنان ارائه فرمودند، دشمنان می‌گفتند در سال 97 چنین و چنان می‌کنیم، اما عملا فعالیت خاصی نداشتند، نقشه آنان لو رفته است، رهبری فرمودند ممکن است آنان جنجال را در سال 97 به پا کرده و در سال 98 قصد اجرایی کردن داشته باشند که باید هوشیار عمل کرد. رهبر انقلاب فرمودند، به کوری دشمنان امسال 22 بهمنی خواهیم داشت بی‌نظیر.
مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده سپاه با اشاره به اینکه روش‌های دشمنان برای ایجاد فتنه تکراری نیست، تصریح کرد: دیروز رمز آشوب تقلب بود و امروز ممکن است مباحث اجتماعی اقتصادی، ناامنی باشد، منافقان گروهک‌های تکفیری، داعش را سازماندهی کردند اما خوشبختانه نتوانستند به کشور صدمه‌ای وارد کنند لذا باید حواسمان جمع باشد.
وی با تأکید بر اینکه جنگ رسانه‌ای امروز از دیروز پیچیده‌تر است، بیان کرد: جنگ امروز جنگ ادراکی، شناختی و معرفتی است، امروز مدیریت اداراک را در دست گرفتند تا به اهداف خود برسند، برای مقابله با آنان باید کار کنیم، دشمن می‌خواهد با مدیریت ادراک مردم باور و اعتقاد آنان را بگیرد.
مقدمفر اضافه کرد: کانون توجهات دشمن رهبری است، آنان پس از فتنه 88 تمرکز خود را بر رهبری، اصل ولایت‌فقیه، برخی نهادها و دستگاه‌ها همچون بسیج، سپاه، نیروی انتظامی قرار دادند. چون فهمیدند در سال 88 مقام معظم رهبری تنها در مقابل آنان ایستاد و مردم به تبعیت از ایشان در 9 دی با آرمان‌های امام و شخص رهبری بیعتی دوباره کردند.
مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده سپاه در پایان گفت: اطلاح‌طلبان واقعی با دشمنان همسو نشده و برای آنان سربازی نمی‌کنند، مدعی تقلب و تغییر ساختار قانونی کشور نیستند. مقام معظم رهبری بارها هشدار دادند که دشمن انواع ترفندها را به کار می‌برد و مسئولان مراقب باشند دشمنی که از در بیرون شده است از پنجره وارد نشود.
انتهای پیام

captcha