ثبت ۳۲ مرکز قرآنی در ملایر
کد خبر: 3777353
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

ثبت ۳۲ مرکز قرآنی در ملایر

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به ثبت ۳۲ مرکز قرآنی در این شهرستان گفت: در حال حاضر چهار مؤسسه قرآنی، ۱۵ خانه روستایی و ۱۱ خانه شهری و ۲ جلسه خانگی در ملایر فعالیت دارند.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از شبستان، حجت‌‌الاسلام حسین گروسی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به ثبت 32 مرکز قرآنی در ملایر افزود: در حال حاضر چهار موسسه قرآنی ، 15 خانه روستایی و 11 خانه شهری و 2 جلسه خانگی در ملایر فعالیت دارند.
وی تشکیل بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی، با ثبت 300 مربی، استاد، داور، مفسر ، مجری گروه تواشیح و فعال قرآنی، تشکیل بانک کتاب و لوح فشرده و نرم‌افزارهای قرآنی برای استفاده فعالان قرآنی ثبت بیش از یکصد جلسه قرآن خانگی همراه با تشکیل پرونده، تشکیل اطلاعات حافظان قرآن با ثبت 70 حافظ، تشکیل بیش از یکصد جلسه خانگی قرآن را از دیگر فعالیتهای حوزه قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر دانست.
وی برگزاری کلاس‌های مختلف قرآنی، اهدای قرآن به مساجد، مراکز فرهنگی، مدارس، برگزاری دوره‌ تخصصی قرآن و محافل انس با قرآن را از فعالیت‌های حوزه قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر برشمرد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در شهرستان در حال گسترش است ، گفت: اموزش قرآن توسط 250 مربی قرآن دارای گواهینامه معتبر تربیت معلم قرآن از سازمان دار القرآن کشور در سطح شهر روستا در حال انجام است.
‌گروسی از اهداتی 120 جلد قرآن کریم به جلسات قرآنی منطقه حاشیه شهر ملایر در سال جاری توسط این اداره خبر داد و گفت: اهدای 200 جلد قرآن به خانه‌های جدید التاسیس نیز از دیگر اقدمات امسال این اداره بوده است.
وی اجرای جمع آوری قرآن های نو و بلااستفاده و توزیع حدود 300 جلد قرآن در جلسات و مراکز مورد نیاز و برگزاری برنامه‌های مختلف با توجه به مناسبت‌ها برای فعالان قرآنی در مراکز مختلف را از دیگر فعالیتهای حوزه قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در سال جاری دانست.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزاری محافل قرآنی در ادارات، تشکیل کانال قرآنی اعزام مربیان به دوره‌های اموزشی در قم، برگزاری حلقه‌های تفسیری سبک زندگی با مشارکت مربیان، اجرای طرح اردوهای جهادی ، هماهنگی با پایگاه‌های سلامت اجتماعی و اجرای برنامه‌های قرآنی در مناطق حاشیه‌ای ، برگزاری اجرای طرح ختم قرآن به مناسبتهای مختلف، برگزاری کلاسهای آموزشی،برنامه ریزی برای تشکیل مجمع خیرین قرآنی در ملایر و... را از اهم فعالیت‌های حوزه قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در سال جاری برشمرد.
انتهای پیام

captcha