تبیین دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3777391
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

تبیین دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز بیش از هر خبر دیگری به برگزاری نشست خبری فعالیت‌های کارگروه قرآن ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته‌اند.

تشریح دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز دهم دی‌ماه علاوه بر نشست خبری تشریح فعالیت‌های کارگروه قرآنی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که بیشترین بازنشر را در رسانه‌ها یافته است، به خبرهای دیگری همچون کارگاه تربیت مربی غدیرشناسی و نیز برگزاری یادواره سوره‌های سرخ پرداخته‌اند. در ادامه نگاهی گذرا به خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته‌ایم. 
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی گزارش ششمین دوره جشنواره «سوره‌های سرخ» که شب گذشته نهم دی‌ماه با حضور چهره‌های قرآنی و خانواده‌های شهدا در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شده است را امروز منتشر کرده و آن را با تیتر «خاطره‌گویی از شهدا در یادواره سوره‌های سرخ/ مجروح بود اما برای عملیات از بیمارستان فرار کرد» بر روی خروجی قرار داده است. «رحیم قربانی»، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در این مراسم از شناسایی بیش از ۲ هزار شهید قرآنی در کشور خبر داده و گفته است؛ «این کار در تهران با شناسایی بیش از ۳۳۰ شهید آغاز شد و در کشور گسترش یافت. همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از همان سال ۹۲ آغاز شد و تاکنون ادامه دارد».
نشست خبری تشریح برنامه‌های کارگروه قرآنی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکی دیگر از گزارش‌های خبری این خبرگزاری است. فارس برای این گزارش خبری از صحبت‌های دبیر کارگروه این ستاد تیتر «برنامه‌ریزی گسترده نهاد‌های قرآنی برای استقبال از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» را انتخاب کرده و بر روی خروجی قرار داده است.
این خبرگزاری همچنین از برگزاری کارگاه تربیت مربی تخصصی «غدیرشناسی» با حضور امام جمعه موقت شهر تهران خبر داده است. این کارگاه در روزهای یازدهم تا چهاردهم دی‌ماه به مدت چهار روز و به میزبانی بنیاد بین‌المللی غدیر در محل مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) برگزار می‌شود.
فارس امروز همچنین از تولید جدید شبکه قرآن و معارف سیما با عنوان «24» خبر داده و در تکمیل آن آورده است؛ «مرحله نیمه‌نهایی و نهایی مسابقه بزرگ معارفی «۲۴» که در سه رشته؛ حفظ موضوعی قرآن، حفظ حدیث (معارف نهج‌البلاغه) و تفسیر انجام می‌شود، به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما خواهد رفت».
بارگذاری تلاوت ترتیل آیات ۱۴ تا ۹ سوره مبارکه «حشر» واقع در صفحه ۵۴۶ قرآن کریم با صدای «شهریار پرهیزکار» از دیگر اخبار منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در روز دهم‌ دی‌ماه است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم نیز امروز گزارش همایش سوره‌های سرخ را با تیتر «خاطره‌گویی از شهدا در یادواره سوره‌های سرخ» منتشر کرده است. این همایش شب گذشته برگزار شده و در بخشی از آن از «محمدحسن موحدی» فرزند شهید دفاع مقدس به جهت کسب مقام دوم در مسابقات بین‌المللی تونس تقدیر به عمل آمد.
همچنین در این روز خبرنگار تسنیم گفت‌وگویی با آیت‌الله «سیدعبدالله فاطمی‌نیا» استاد اخلاق انجام داده است. این استاد اخلاق در گفت‌وگوی خود خبرنگاران را سربازان مقاوم جنگ فرهنگی معرفی کرده و گفته است؛ «در شرایطی که دشمنان اسلام قصد ضربه زدن به فرهنگ و امنیت کشور اسلامی ما را دارند، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باید مانند چشم‌های باز و سربازان هشیاری از فرهنگ اسلامی ایرانی حفاظت کنند».
تسنیم از نشست خبری کارگروه قرآن ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو گزارش خبری مخابره کرده است. در یکی از این خبرها که به صحبت‌های «عباس سلیمی» دبیر این کارگروه اختصاص یافته است، از تدوین کارنامه چهل ساله فعالیت‌های قرآنی کشور خبر داده شده است. سلیمی در بخشی‌ از صحبت‌های خود گفته است؛ «چنانچه همکاری دستگاه‌ها به نحو شایسته صورت گیرد امکان اجرایی شدن تدوین کارنامه ۴۰ ساله فعالیت‌های قرآنی کشور وجود دارد».
همچنین «مهدی قره‌شیخ‌لو» مسئول کارگروه قرآن ستاد دهه فجر نیز در این نشست خبری از نگاه فرابخشی به اجرای برنامه‌های کارگروه قرآن ستاد دهه فجر خبر داده و گفته است؛ «برهمین اساس نیز نامه‌ای به نهادها با محورهای اعلام نظر و میزان مشارکت در برنامه‌ها، برنامه‌های مشخص اجرایی توسط دستگاه‌ها و ارائه پیشنهادات به دستگاه‌های قرآنی ارسال شد که برخی از دستگاه‌ها علاوه بر استقبال از این طرح ها قرار است در اجرای برنامه‌های کارگروه قرآن مشارکت کنند».
تسنیم همچنین امروز گفتگوی مفصلی را با «حسین باغگلی» مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی با موضوع باغ چهار هکتاری «خوردین» که قرار بود به یک برج تجاری تبدیل شود، اما در نهایت به باغی که وقف تربیت و شادی کودکان شده، انجام داده است. در بخشی از گفت‌‌وگوی مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی با تسنیم می‌خوانیم: «پردیس تربیتی توانا، مرکزی ملّی و ذیل آستان قدس رضوی برای «توسعه، آموزش و نشر ایده‌های تربیتی کودک و نوجوان» است. برای این پردیس سه مأموریت اصلی در نظر گرفته شده است که خدمت‌رسانی آن هم بر اساس همین مأموریت‌ها خواهد بود. مأموریت اول، توانمندسازی و تربیت مربی است، زیرا ما اعتقاد داریم «مربی» کانون تعلیم و تربیت است و با تمرکز بر تقویت این کانون، اهداف تعلیم و تربیت اسلامی بهتر محقق خواهند شد. وجه تفاوت این دوره‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت تربیت مربی، آموختن در حین و با عمل تربیتی است. مأموریت دوم، شناسایی و ارزیابی الگوها و ایده‌های تربیتی کودک و نوجوان است تا نمونه‌های موفق آزموده شده را در قالب بسته‌هایی به اهالی تعلیم و تربیت و والدین عرضه کنیم که بخشی از این امر از طریق تربیت مربی و بخشی نیز از طریق نشر مکتوب و غیرمکتوب این تجربیات محقق می‌شود».
در بین مطالب منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم همچنین گفت‌وگویی در مورد پیش‌گویی نیز دیده می‌شود که با تیتر «پیش‌گویی‌های آخرالزمانی در تمام کتب مقدس نهفته است» بر روی خروجی قرار گرفته است. در بخشی از این گفت‌وگو که خبرنگار تسنیم با حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدرضا طباطبایی»، کارشناس و پژوهشگر ادیان انجام داده، می‌خوانیم: «از پیشگویی‌های مشترک آخرالزمانی که در هر سه دین ابراهیمی یهودیت، مسیحیت و اسلام مورد توجه قرار گرفته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: زمان ظهور، مأموریت موعود آخرالزمان، بلاهای آسمانی آخرالزمان(خشکسالی، بیماری‌ها، زلزله‌ها، )، جنگ‌های آخرالزمان، افزایش خشونت،‌ افزونی دانش، ظهور دجال، گسترش بی‌دینی، حکومت صالحان و .... در همه این موارد محور موضوعی عصر آخرالزمان پیشگویی آمدن مرد یا مردانی است که بشریت را از رویدادهای ناگوار نجات می‌دهند و سرنوشت شیرین و مطلوبی را در پایان دنیا به ارمغان می‌آورند. همه ادیان ابراهیمی اتفاق نظر دارند که با آمدن این شخص، ملکوت خدا حاکم شده و سنگینی ظلم از دوش بشر برداشته شده و عدل و مهربانی بر جهان حاکم خواهد شد».

ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از نشست خبری کارگروه قرآن ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گزارشی با تیتر «اعلام برنامه‌های کارگروه قرآن؛ ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» منتشر کرده است.
ایسنا همچنین از برگزاری یادواره شهدای قرآنی استان خراسان شمالی همزمان با هفته قرآن و عترت این استان خبرداده و در ادامه نیز به برگزاری کارگاه «غدیرشناسی» طی روزهای 11 تا 14 دی‌ماه به میزبانی بنیاد بین‌المللی غدیر در قم اشاره کرده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر دو گزارش از نشست خبری کارگروه قرآن ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کرده است. در یکی از این گزارش‌ها که به صحبت‌های «مهدی قره‌شیخ‌لو» رئیس سازمان دارالقرآن اختصاص یافته است، به کسب 183 رتبه بین‌المللی طی 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره شده است.
همچنین عباس سلیمی «دبیر کارگروه قرآن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی» در این نشست خبری از نمایش دستاوردهای قرآنی در چهل سال گذشته با اجرای برنامه‌های متعدد خبر داده و گفته است: «برگزاری سومین جشنواره محصولات قرآنی ویژه افراد حقیقی و حقوقی در بخش های مصحف شریف، کتب قرآنی، نشریات قرآنی، وب سایت اپلیکیشن و نرم افزارهای چند رسانه‌ای، ایده و طرح‌های قرآنی، فیلم‌نامه‌های قرآنی، داستان های قرآنی و طراحی و تصویرگری که از تاریخ اول آذرماه آغاز شده و تا تاریخ پانزدهم دی ماه علاقه‌مندان فرصت دارند جهت شرکت در این جشنواره قرآنی محصولات خود را به دبیرخانه به آدرس صندوق پستی ۴۷۱۳۵_۴۷۴ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ارسال نمایند».
خبر دیگر صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر به جدیدترین برنامه تولیدی شبکه قرآن و معارف سیما اختصاص یافته است. این برنامه با عنوان «24» با اجرای «سیدوحید مرتضوی» جمعه‌ها از ساعت ۲۲ به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما خواهد رفت.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز با «احمد ابوالقاسمی» مدیر رادیو قرآن و قاری بین‌المللی کشورمان گفت‌وگویی انجام داده است. ابوالقاسمی در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه پس از انقلاب بزرگ‌ترین آرشیو قرآنی جهان را تشکیل داده‌ایم، گفته است؛ «رژیم پهلوی انگیزه‌ای برای انس جوانان با قرآن ایجاد نمی‌کرد». در بخش دیگری از این گفت‌وگو آمده است؛ «پس از پیروزی انقلاب اسلامی فضای تعلیم و آموزش، آرام آرام شکل گرفت. برگزاری محافل قرآنی به صورت رسمی باعث شد، رونق جلسات قرآن بیشتر شود. در زمان پهلوی، به دلیل نبودن محافل قرآنی، انگیزه برای حضور جوانان در این جلسات کم بود. جمهوری اسلامی با برپایی این جلسات نوعی انگیزه برای یادگیری قرآن میان جوانان، ایجاد کرد و به این ترتیب تعداد جلسات مردمی برای یادگیری قرائت و حفظ قرآن کریم هم بیشتر شد. این شور همگانی که در اواخر دهه‌ ۵۰ و اوایل دهه‌ ۶۰ شکل گرفت، سبب شد آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب دستور تاسیس رادیو قرآن را صادر کردند».
باشگاه خبرنگاران جوان از نشست خبری صبح امروز کارگروه قرآن ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که اغلب خبرگزاری‌ها به آن پرداخته‌اند، تیتر «تشریع برنامه‌های کارگروه قرآن ویژه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی / کارنامه 40 ساله فعالیت‌های قرآنی تدوین می‌شود» را انتخاب کرده است.
این خبرگزاری همچنین به نشست روز گذشته جمعی از هنرمندان با حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و صحبت‌های رئیس این سازمان در آن نشست پرداخته است. حجت‌الاسلام قمی در این نشست با اشاره به اینکه پای حق ایستادن هزینه دارد، گفته است: «کار ما این است که هنر را مردمی کنیم».
باشگاه خبرنگاران جوان همچنین از برگزاری سومین کارگاه تخصصی تربیت مربی «غدیرشناسی» خبر داده و در ادامه مطالب منتشر شده امروز خود زندگینامه شهید «کریم حشمتی» را منتشر کرده است.
انتشار گزارشی با موضوع تعبیر خواب و رازهای آن و نیز حدیثی از امام حسن(ع) درباره انسان خردمند از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری در روز دهم دی‌ماه است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران با انتشار دو خبر در روز دهم دی‌ماه سعی در به روزرسانی این صفحه داشته است. صحبت‌های امام جمعه یاسوج در جمع خبرنگاران این استان در روز نهم دی‌ماه از جمله خبرهای این خبرگزاری است. آیت‌الله «سیدعلی‌اصغر حسینی» روز گذشته در جمع خبرنگاران گفته است؛ «قرآن قانون اساسی خوبی است، اما اگر به ظاهر آن توجه و از باطن و محتوای آن غفلت شود، نتیجه‌ای گرفته نمی‌شود».
نشست نقد رمان «گنامینوها قدر آدم‌ها را نمی‌دانند» خبر دیگر خبرگزاری کتاب ایران است. «معصومه میرابوطالبی»، منتقد ادبی در این نشست با استناد به تعریف علامه طباطبایی از دین، این کتابِ «مریم راهی» را در ژانری به نام «فانتزی دینی» دسته‌بندی کرده است. این نشست در قالب برنامه «عصرانه داستان» و به همت حوزه هنری قم برگزار شده است.
میزان
خبرگزاری میزان نیز در صفحه دین و اندیشه از برگزاری نشست «تفسیر عقلانی قرآن از منظر سیدجمال الدین اسدآبادی و امام موسی صدر» خبر داده است. این نشست با سخنرانی «نجمه کیخا» در مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار شده است. حدیثی از امام صادق(ع) با موضوع دعا از دیگر خبرهای منتشر شده در این خبرگزاری تا زمان تنظیم این گزارش است.
همچنین خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز دوشنبه دهم دی‌ماه و تا زمان تنظیم این گزارش هیچ خبری را بر روی خروجی قرار نداده است.

انتهای پیام 

captcha