فرایند ثبت‌ نام در سامانه آزمون سراسری حفظ قرآن + تصاویر
کد خبر: 3777479
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

فرایند ثبت‌ نام در سامانه آزمون سراسری حفظ قرآن + تصاویر

گروه مسابقات ــ ثبت‌نام برای حضور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که امسال با همکاری چهار دستگاه برگزار می‌شود از روز دهم دی‌ماه آغاز شده و به مدت 25 روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا؛ ثبت نام برای حضور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از بعد از ظهر روز گذشته، 10 دی‌ماه از طریق سامانه www.quranedu.ir آغاز شده و براساس اعلام مسئولان برگزارکننده این آزمون تا روز پنجم بهمن‌ماه یعنی حدود 25 روز ادامه خواهد داشت، هرچند تجربیات سال‌های گذشته نشان داده است که شاهد تمدید چندباره زمان ثبت‌ نام خواهیم بود.
این آزمون در گروه‌های حفظ قرآن، شامل هشت رشته، مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) شامل هفت رشته و آزمون‌های الکترونیکی شامل سه رشته خواهد بود. رشته‌های این آزمون شامل حفظ جزء سی قرآن(طرح بشارت ۱۴۵۲)، حفظ جزء اول قرآن، حفظ سه جزء اول، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن برگزار می‌شود.

فرایند ثبت‌نام در ساماه آزمون سراسری حفظ قرآن + تصاویر

هرچند به نظر می‌رسد تعداد زیادی از مخاطبان این آزمون طی سال‌ها برگزاری آن، تجربه حضور در این رویداد را داشته و با فرایند ثبت نام نیز آشنایی داشته باشند، اما تشریح جزئیات ثبت‌ نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن برای آن دسته که تاکنون مراجعه‌ای به سامانه ثبت‌ نام نداشته‌اند، خالی از لطف نخواهد بود.
برای ثبت نام در این آزمون ابتدا باید به سامانه ثبت نام به نشانی quranedu.ir مراجعه کرد. اولین صفحه‌ای که پس از ورود به این نشانی باز می‌شود، صفحه‌ای است که محل ثبت نام از طریق عبارت «ورود به سامانه» است که به رنگ قرمز از بخش‌های دیگر صفحه متمایز شده است.

فرایند ثبت‌نام در ساماه آزمون سراسری حفظ قرآن + تصاویر
با کلیک بر روی کادر قرمزرنگ، صفحه دوم باز می‌شود که شاخه‌ای که متقاضی خواهان است، مشخص شده است. در این بخش هر متقاضی می‌تواند با یکی از عناوین «قرآن‌آموز»(ویژه داوطلبانی که شخصاً تمایل به ثبت‌ نام دارند)، «مربی»(ویژه افرادی که به عنوان مربی تمایل به ثبت نام گروهی افراد دارند)، «موسسه»(ویژه متقاضیانی که از طریق موسسه در این آزمون حضور می‌یابند) و «ستاد»(ویژه نهادهای دولتی) نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

فرایند ثبت‌نام در ساماه آزمون سراسری حفظ قرآن + تصاویر
اگر متقاضیان ثبت نام را به عنوان قرآن‌آموزانی که امسال برای اولین بار قصد حضور در این آزمون و سامانه ثبت نام را دارند به حساب بیاوریم، باید ابتدا بر روی گزینه «عضویت» از گروه «قرآن‌آموز» کلیک کنیم. پس از این صفحه‌ای باز می‌شود که در آن از متقاضی خواسته می‌شود تا اطلاعاتی همچون، نوع عضویت، کد ملی، نام، نام خانوادگی و شماره تلفن همراه را تکمیل کند. با تکمیل این بخش به فاصله پنج تا 30 دقیقه پیامکی از شماره 5000588858 برای شماره همراهی که ثبت شده است، ارسال می‌شود که حاوی کلمه عبور برای ورود به سامانه ثبت نام توسط همان متقاضی است.

فرایند ثبت‌ نام در سامانه آزمون سراسری حفظ قرآن + تصاویر
در صفحه جدید که عنوان صفحه «میزکار» دارد، شاهد ابزارهایی همچون «تکمیل و ویرایش اطلاعات»، «انتخاب رشته آزمون»، «فهرست رشته‌های ثبت نامی»، «سوابق تراکنش بانکی» و «گزارش مشکل/ درخواست» خواهیم بود. قرآن‌آموز در این بخش می‌تواند قبل از انتخاب رشته‌ها و گروه‌ها از طریق میز کار با رشته‌ها و بخش‌ها آشنا شود تا با شناخت کاملی نسبت به انتخاب رشته اقدام کند. فرایند ثبت‌نام در ساماه آزمون سراسری حفظ قرآن + تصاویر
در این بخش هر شرکت‌کننده می‌تواند در هر گروه یک رشته را انتخاب کند. علاوه بر این امکان حضور در طرح 1452 را نیز خواهد داشت. با این حساب هر شرکت‌کننده جمعاً می‌تواند در چهار رشته ثبت‌ نام کند. با اینکه مسئولان برگزارکننده آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن پاسخ به سوالات مطرح شده در زمینه هزینه‌های آزمون را به روزهای آینده موکول کرده‌اند، اما براساس اطلاعات مندرج شده در این سامانه، هر شرکت‌کننده برای حضور در هر رشته باید مبلغ 60 هزار ریال را پرداخت کند. فرایند ثبت‌ نام در سامانه آزمون سراسری حفظ قرآن + تصاویر
پس از پرداخت هزینه ثبت‌ نام صفحه‌ای که حاوی پیام موفقیت آمیز بودن ثبت‌نام است باز می‌شود و اطلاعات اولیه رشته‌ای که در آن ثبت‌ نام شده است نیز در آن درج شده است. همچنین امکان ویرایش اطلاعات پس از ثبت نام تا زمان صدور کارت ورود به جلسه آزمون برای متقاضیان فراهم شده است.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌‌شود. همچنین برای اولین بار در تاریخ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، همکاری با طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ نیز انجام شده است. در این مشارکت، اجرای طرح بشارت در برنامه‌های آزمون مشترک دستگاه‌های فوق قرار گرفته است.

فرایند ثبت‌نام در ساماه آزمون سراسری حفظ قرآن + تصاویر
براساس آنچه در دستورالعمل اجرایی آزمون سراسری حفظ آمده است، آزمون رشته‌های الکترونیکی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، اول و دوم اسفندماه و آزمون رشته‌های کتبی نیز روز پنجشنبه نهم اسفندماه برگزار می‌شود. همچنین آزمون رشته‌های شفاهی ویژه گروه سنی مقطع ابتدایی و پایین‌تر و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی روز ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود. روزهای ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه نیز آزمون رشته‌های شفاهی ویژه دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی شرکت‌کننده در رشته حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم و در مدارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

captcha