موقوفات قرآنی استان مرکزی صفر است/ 10900 حافظ سهم استان در طرح تربیت حافظان
کد خبر: 3777676
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

موقوفات قرآنی استان مرکزی صفر است/ 10900 حافظ سهم استان در طرح تربیت حافظان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: آموزش بیش از 50 هزار حافظ در استانی که درآمد موقوفه قرآنی‌اش صفر است کار راحتی نیست، لذا اداره قرآنی اداره کل اوقاف استان با استفاده از ظرفیت خیرین توانسته خدمات ارزنده‌ای در این راستا ارائه دهد.

موقوفات قرآنی استان مرکزی صفر است/ 10900حافظ سهم استان در طرح تربیت حافظان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 11دی‌‌ ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح جزئیات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که اسفند‌ماه امسال برگزار می‌شود پرداخت و گفت: همه ادیان به معجزه بودن قران ایمان دارند و این کتاب آسمانی مورد توجه همه قرار دارد.
وی تصریح کرد: حفظ مقدمه آشنایی حافظان با تدبر و درک مفاهیم قران است، هدف از آموزش قرآن توسعه فرهنگ قرآنی است و این مهم در شورای عالی قران مورد توجه قرار گرفته است، شورای انقلاب فرهنگی مصوبات زیادی در حوزه قرآن داشته و اجرای آنها را در دستور کار دستگاه‌ها قرار داده است.
دلاوری بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان دبیر شورای عالی قرآن برنامه‌های قرآنی را مدیریت می‌کند، اجرای طرح بشارت 1452 از دیگر طرح‌‌های موفقی است که در دستور کار اوقاف و برخی دستگاه‌ها همچون آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی قرار دارد، البته برخی دستگاه‌ها همچون بهزیستی، کمیته امداد و... هم نفرات خود را برای برگزاری طرح معرفی کردند.
وی با اشاره به هدف‌گذاری تربیت یک میلیون حافظ سازمان اوقاف، اظهار کرد: آموزش بیش از 50 هزار حافظ در استانی که درآمد موقوفه قرآنی‌اش صفر است کار راحتی نیست، لذا اداره قرآنی اداره کل اوقاف استان با استفاده از ظرفیت خیرین توانسته خدمات ارزنده‌ای در این راستا ارائه دهد.
حجت‌الاسلام دلاوری از انسجام بین دستگاه‌ها جهت برگزاری طرح‌های قرآنی خبر داد و افزود: با عقد تفاهم‌نامه بین سازمان زندان‌های استان و اداره قرآنی اوقاف فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها رونق خاصی گرفته است. از اردیبشهت تا کنون 600 نفر در قالب طرح تربیت حافظان قرآن تحت آموزش قرار گرفتند.
وی با یادآور شدن این مهم که درصد موقوفات قرآنی استان صفر است و با دست خالی تمام فعالیت‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی طرح تربیت حافظان آغاز شده است و علاقمندان می‌توانند استفاده کنند.
این مقام مسئول در خصوص مرکز مجازی حفظ قرآن نیز گفت: این مرکز در مسجد آسیدمهدی اراک در بخش خواهران فعال است و 300 کاربر از این مزایا در حال استفاده هستند. برای توسعه فعالیت در این بخش نیازمند کمک خیرین در شهرستان‌‌ها هستیم، اگر خیرین شهرستان‌ها علاقمند فعالیت در حوزه قرآن باشند می‌توانند در تأمین مکان و تجهیزات مرکز مجازی حفظ در شهرستان خود اقدام کنند.
مدیرکل اوقاف استان اضافه کرد: حافظان سه تا پنج جزء به قم جهت شرکت در دوره تربیت مربی اعزام شدند، افراد واجد‌الشرایطی که امتیاز لازم را کسب کرده و گواهی‌نامه دریافت کنند می‌توانند به عنوان مربی فعالیت کنند.

موقوفات قرآنی استان مرکزی صفر است/ 10900حافظ سهم استان در طرح تربیت حافظان
حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در ادامه نشست گفت: ثبت‌نام طرح تربیت حافظان از 10 دی‌ماه آغاز شده و تا 5 بهمن ماه ادامه دارد. ثبت‌نام از ابتدای سال در سایت iran.quran.ir انجام می‌شد اما از این پس علاقمندان جهت شرکت در آزمون می‌توانند به سایت www.quranedu.ir مراجعه کنند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات در 18رشته، گفت: تمامی امور مربوط به ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به جلسه از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir انجام می‌شود. علاقمندان از ۱۰ آذر تا ۳۰ دی‌ماه فرصت ثبت‌نام دارند، ضمنا مهلت ثبت‌نام در رشته‌های الکترونیکی تا پایان بهمن ماه ادامه دارد و ویرایش اطلاعات داوطلبان همزمان با ثبت‌نام امکان پذیر است. همچنین امکان صدور کارت ورود به جلسه آزمون از اول اسفند تا نهم همین ماه فراهم است.
حجت‌الاسلام حسینخانی اضافه کرد: شرکت در تمام رشته‌های آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن بدون محدودیت سنی است، هر داوطلب می‌تواند حداکثر در چهار رشته حفظ، رشته معارف و مفاهیم، رشته الکترونیکی و حفظ جزء سی قرآن ثبت‌نام کند.
وی با بیان این نکته که طرح تربیت حافظان از سال 91 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، اضافه کرد: این آمار به ترتیب از سال 91 تا 97 بدین شرح است؛ 5110، 5558، 6632، 7593، 8405، 7958، 10900. آمار ثبت‌نام شدگان امسال نیز تا امروز 6623 نفر اعلام شده است که این آمار در مجموع 7 سال 52 هزار و 156 نفر است.
انتهای پیام

captcha