مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه
کد خبر: 3777678
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «ثبت‌نام هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه آغاز شد» عنوان یکی از اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 11 دی‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند و یکی از اخبار مهمی که اکثر رسانه‌ها به پوشش آن پرداخته‌اند، خبر آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه است. در ادامه، اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامتان» در ۸ رشته/ نام‌نویسی تا ۱۵ دی» آورده است: سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری با عنوان «مدهامتان» در دو رده سنی برگزار می‌شود. سعید سعادت، معاون فرهنگی، هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در گفت‌وگو با فارس از آغاز نام‌نویسی این رقابت‌ها خبر داد و گفت: نام‌نویسی این رقابت‌ها که از چندی پیش آغاز شده است تا روز ۱۵ دی‌ماه تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.modhammatan.com مراجعه کنند.
وی درخصوص اهداف برگزاری مسابقات گفت: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اهداف برگزاری آن است.
سعادت در خصوص رشته‌های جشنواره گفت: این مسابقات در رده سنی ۱۶ تا‌ ۳۰ سال در دو بخش خواهران و برادران در دو رشته «قرائت تحقیق» و «حفظ کل» و رده سنی هفت تا ۱۶ سال در ۶ رشته «قرائت ترتیل»، «حفظ جزء ۳۰»، «نقاشی آیات»، «قرائت تقلیدی»، «اذان» و «قرائت نماز» برگزار می شود. رتبه‌های اول تا سوم مرحله کشوری دوره‌های یازدهم و دوازدهم مسابقات مدهامتان، کسانی که در مسابقات بین المللی حضور پیدا کرده‌اند، برگزیدگان مسابقات اوقاف در سال‌های گذشته ۹۵ تا ۹۷ اعم از رتبه عالی، ممتاز و شایسته تقدیر و برگزیدگان مرحله کشوری مسابقات بسیج و آموزش و پرورش در رشته‌های مذکور نمی‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری، شامل «بررسی «پدیده تکفیر از منظر ادیان» با حضور کارشناسان و علمای ادیان توحیدی»، «۳۱۳ جهیزیه به زوج‌های هرمزگانی اعطا شد/ اهدای ۸۰۰۰ جفت کفش به دانش‌آموزان محروم» و «ترتیل صفحه ۵۴۷ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز تعداد سه خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «همایش قرآن، عترت و سلامت جامعه پزشکی برگزار می‌شود» آورده است: دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی از برگزاری ششمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی کشور در بهمن ماه سال جاری خبر داد. رحیم قربانی اظهار کرد: محور اصلی این همایش قرآن، عترت و اخلاق حرفه‌ای در حوزه سلامت است. در این همایش نهادهای مختلف جامعه پزشکی از جمله سازمان نظام پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سپاه و ارتش نیز مشارکت دارند. در این همایش بیش از 500 نفر از فعالان و نخبگان قرآنی جامعه پزشکی از سراسر کشور گردهم آمده و به بحث و تبادل نظر در این حوزه می‌پردازند. این همایش دهم، یازدهم و دوازدهم بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.
این صفحه همچنین از سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، خبر داده و آورده است: سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور نیمه دوم شهریورماه 98 با اعلام برگزیدگان نهایی برگزار می‌شود. رشید جعفرپور در این باره گفت: سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور از ابتدای دی ماه جاری با شش مجموعه و 34 زیر مجموعه آغاز به کار کرده است. وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های این جشنواره در دی و بهمن ماه امسال، اظهار کرد: آزمون‌های شفاهی و آوایی این جشنواره در ماه‌های دی و بهمن و آزمون کتبی ششم اسفندماه امسال به صورت مشترک در کل کشور برگزار می‌شود.
جعفرپور در مورد مهلت ارسال آثار در سایر بخش‌های این جشنواره، بیان کرد: در قسمت‌های پژوهشی و هنری مثل نقاشی و عکاسی، دانشجویان تا سال آینده مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه‌ای ارسال کنند که به زودی معین می‌کنیم. برگزیدگان بخش دانشگاهی در نیمه اول اردیبهشت ماه 98 در بخش منطقه‌ای این جشنواره شرکت می‌کنند. دانشگاه‌های کشور در جشنواره قرآن و عترت به پنج بخش شمال شرق، شمال غرب، مرکز، البرز و جنوب کشور تقسیم شده‌اند تا دانشجویان آثار خود را به نزدیک‌ترین دانشگاه منطقه ارسال کنند. عنوان دانشگاه میزبان را برای برگزاری سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان به زودی اعلام می‌کنیم.
انتخاب قائم مقام جدید تولیت آستان قدس رضوی، دیگر خبر این صفحه در روز جاری است.

ایبنا
دو خبر صفحه دین خبرگزاری ایبنا در روز جاری شامل «اجرای چند طرح قرآنی در مناطق محروم روستایی کهگیلویه و بویراحمد» و «نگاهی به تجربه‌های عملی بیداری اسلامی در جهان و ایران» است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز همانند روزهای قبل پرکار بوده و تعداد هشت خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «ثبت‌نام هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه آغاز شد» آورده است: ثبت نام هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در رشته‌های مختلف از ۱۰ لغایت ۲۵ دی ماه آغاز شد. حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی، مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اظهار کرد: هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث به دو صورت شفاهی و کتبی در رشته‌های «حفظ قرآن کریم (۵-۱۰-۲۰ و کل)»، «قرائت، تحقیق و ترتیل»، «خطابه قرآنی»، «حفظ موضوعی آیات، روایات و معارف»، معارف نهج‌البلاغه (حکمت‌ها) در مراحل مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شود. مدیریت قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه، به عنوان متولّی برگزاری مسابقات استانی و کشوری قرآن و حدیث، سهم بسزایی در ترویج فرهنگ قرآن کریم در میان طلاب علوم دینی دارد. بر همین اساس این مدیریت با توجه به آسیب‌شناسی انجام شده در مورد دوره‌های گذشته نسبت به برنامه‌ریزی و برگزاری مطلوب هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث در سال ۹۷ اقدام کرده است.
مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت گفت: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در بهمن ماه ۱۳۹۷ در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و زمان برگزاری مرحله نیمه نهایی و نهایی (کشوری) در اسفند ماه ۱۳۹۷ خواهد بود. همچنین مکان برگزاری مرحله کشوری مسابقات متعاقباً اعلام می‌شود. حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن و حدیث در حوزه‌های علمیه مبنی بر ترویج انس با قرآن و احادیث اهل بیت(ع) در میان طلاب، اهتمام جدی مسئولان و مدیران حوزه را جهت اطلاع‌رسانی و تشویق طلاب به حضور در این فضای رقابتی نورانی را خواستار شد. ثبت‌نام طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور از طریق سایت معاونت تهذیب و تربیت به نشانی tahzib.ismc.ir و یا سامانه پیشخوان طلاب صورت می‌پذیرد.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «کتاب «برخی پیش‌نیاز‌های تفسیر» اثر مرحوم علی‌محمد یزدی منتشر شد»، «اعلام فراخوان ششمین ایده‌های مسجدی»، «شناسایی، ساماندهی و بازسازی امامزاده‌ها از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده است»، «ماجرای اسارت دختر حاتم طایی به دست مسلمانان»، «دیدار رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان با اسقف اعظم خلیفه‌گری کاتولیک»، «زندگی نامه شهید رئوف حیاک» و «شروط استجابت دعا/ چرا دعاهایمان مستجاب نمی‌شود؟» است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز سه خبر با عنوان «شیطان در کمین مرحوم شیخ انصاری»، «فهم فرهنگ مادی منتشر شد » و «هنگام استجابت دعا چه زمانی است؟» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز کم‌کارتر از روزهای قبل بوده و صرفا دو خبر با عناوین «اعلام فراخوان ششمین ایده‌های مسجدی» و «آیت‎الله کعبی: تقنین شریعت موجب پویایی بیشتر در زندگی و اجتماع می‌شود» منتشر کرده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز امروز سه خبر با عناوین «نگران نبود اولویت برنامه‌های قرآنی در دولت هستم»، «ثبت نام هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه آغاز شد» و «آماری از ثبت اطلاعات قرآنیان در سامانه جامع حفظ» منتشر کرده است.
در متن خبر با تیتر «آماری از ثبت اطلاعات قرآنیان در سامانه جامع حفظ» اشاره شده است: استان‌های کردستان، هرمزگان، آذربایجان شرقی و مازندران بیشترین درصدثبت‌ اطلاعات قرآنیان درسامانه جامع حفظ و قرائت قرآن را کسب کرده‌اند. ثبت آمار قرآنیان استان کرمانشاه نیز در آذرماه پایان یافت.

تسنیم
یازده خبر صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز جاری شامل «کتاب تدبّر در سیره امام کاظم(ع) منتشر شد»، «واکنش حجت‌الاسلام رئیسی به شایعه رفتنش به قوه قضائیه: هیچ حسی جز خدمت در بارگاه مقدس رضوی ندارم»، «رونمایی از ۱۰ جلد کتاب درباره شخصیت حضرت ابوطالب(ع)»، «روایتی شنیدنی از کرامت امام رضا(ع)»، «فراخوان گروه جهادی الکفیل برای خدمت‌ در مناطق محروم تهران»، «فراخوان جامعه المصطفی برای بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی»، «برگزاری دوره‌ تخصصی تفسیر در حوزه‌های علمیه نجف و سوریه»، «مسابقات بین‌المللی قرآن سودان لغو شد»، ««فاطمی‌امین» قائم‌مقام جدید آستان قدس رضوی شد+ سوابق »، «نابودی دجال توسط عیسی(ع) در آموزه‌های اسلام و مسیحیت» و «تلاوت سوره بقره با صدای جعفر فردی» است.
انتهای پیام

captcha