حاملان قرآن در اولویت انتخاب مدیران متخصص در ودجا
کد خبر: 3777747
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
سردار سرتیپ پاسدار تقی‌زاده تأکید کرد:

حاملان قرآن در اولویت انتخاب مدیران متخصص در ودجا

گروه مسابقات ــ جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حافظ و قاری قرآن بودن در اولویت اول انتخاب برای به‌کارگیری مدیر متخصص در مجموعه‌های این وزارت‌خانه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و بانوان شاغل این وزارت که امروز، 11 دی‌ماه در سالن شهدای ساصد برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و با اشاره به آیه 89 سوره مبارکه نحل «نَزَّلْنا عَلَيْكَ الْكِتابَ تِبْياناً لِكُلِّ شَيْ‌ءٍ وَ هُدىً وَ رَحْمَةً وَ بُشْرى‌ لِلْمُسْلِمِينَ»، گفت: همه می‌دانیم قرآن کریم شاهکار بزرگ آفرینش و سرچشمه جوشان معارف اسلامی و اقیانوس بی‌کران هدایت و شفابخش آلام و دردهای فکری و روحی است.
وی با تأکید بر اینکه قرآن برای اهل ایمان شفابخش است، اما آن‌که راه را برخورد بسته، بهره‌ای از آن نمی‌برد، اظهار کرد: برای پیدا کردن راه تنها وجود صرف کافی نیست. چشم بینا هم لازم است، افرادی که چشم از دیدن حقیقت بسته‌اند، نمی‌توانند از کلام وحی بهره‌مند شوند.
تقی‌زاده بیان کرد: قرآن راه را از بی‌راه نشان می‌دهد و معیار و الگو است. هدایت قرآن، هدایت شور و ترقی است، همان‌طور که در آیات ابتدایی سوره مبارکه جن به شگفتی‌آور بودن آیات نور و قطعیت هدایتش به راه راست تأکید شده است.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: بازگشت از لغزش‌ها و نجات از ضلالت و گمراهی، نگهدارنده از هلاکت‌ها و بیان در هر فتنه و وسیله برای رسیدن سعادت در آخرت و تمام راه‌های رستگاری از قرآن است.
وی گفت: قرآن سفره الهی است که همگان به ضیافت آن دعوت شده‌اند، اما هر فردی به اندازه تلاش و توانایی‌اش از آن بهره‌‌برداری می‌کند. افراد حافظ و قاری بنا بر صریح روایات از مقام و مرتبه خاص و بالایی در دنیا و آخرت بهره‌مند هستند.
تقی‌زاده با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) «أشرافُ اُمّتي حَمَلَةُ القرآنِ»، بیان کرد: حضرت ختمی‌مرتبت نیز تأکید کرده است که بزرگان امت من همراهان قرآن و شب‌زنده‌دارن هستند. بنابر این معضل درد و مشکلات مسلمانان دوری از قرآن است و علاج آن، بازگشت به قرآن است.
وی ادامه داد: قرآن برای تلاوت تنها نیست، بلکه شناخت، معرفت و تدبر در آن لازم و ضروری است و باید از تمامی آموزه‌های آن در لحظه لحظه زندگی فردی و اجتماعی بهره‌مند شویم و استفاده کنیم تا به سعادت برسیم که خداوند به برکت این گروه از حاملان معارف قرآن بلا را از اجتماع دور می‌کند و باران رحمت را نازل می‌کند.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) «از کتاب هدایت غفلت نورزید که مسلمانان هرچه در گذشته و آینده دارند، از برکات و آثار این کتاب است» افزود: بنابراین بر ما لازم و ضروری است تا برنامه روزانه قرآنی داشته باشیم تا با مؤانست با آن از نکاتش استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نیز شاهد رزمندگانی بوده‌ایم که بعضا از یک تا چندین جزء و یا کل قرآن را تا فاصله شهادتشان، حفظ کردند، ادامه داد: در وزات دفاع نیز علاوه بر تخصص، تعهد و عمل به قرآن مهم و ضروری است. خانواده قرآنی و محیط قرآنی مهم است و با قرآن بودن مهم و حیاتی است که خداوند در این صورت برکاتش را نصیب افراد می‌کند.
تقی‌زاده اظهار کرد: 25 هزار نفر اعم از کارکنان پایور، وظیفه، بانوان شاغل و خانواده‌های آنها در طرح توسعه آموزش و تربیت قرآن کریم وزارت دفاع به صورت حضوری و غیرحضوری مشارکت داشته‌ و دارند که این با برکت است و موجب ارتقای سطح قرآنی نیروهای این وزارت است.
وی ادامه داد: طی تصمیم اتخاذ شده، حاملان قرآن شامل حافظان و قاریان قرآن، در اولویت انتخاب برای به‌کارگیری مدیران در کنار تخصص آنها در نظر گرفته شده است.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگر از سخنانش اظهار کرد: وزارت دفاع در برابر تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیست ایستاده است و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.
انتهای پیام

captcha