حمله خمپاره‌ای «الشباب» به پایگاه سازمان ملل در سومالی
کد خبر: 3777807
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

حمله خمپاره‌ای «الشباب» به پایگاه سازمان ملل در سومالی

گروه بین‌الملل ـ در حمله خمپاره‌ای گروه افراطی «الشباب» به پایگاه اصلی سازمان ملل متحد در شهر «موگادیشو»، پایتخت سومالی، سه نفر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»؛ نیکولاس هایسم، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سومالی، ضمن محکوم‌ کردن این حمله مسلحانه، اعلام کرد: هفت حمله خمپاره‌ای پایگاه این سازمان را در موگادیشو هدف قرار داد.
 
وی افزود: در پی این حمله دو کارمند سازمان ملل و یک پیمانکار زخمی شدند که حال آن‌ها وخیم نیست.
 
نیکولاس هایسم با بیان اینکه حمله به پایگاه سازمان ملل نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است، گفت: حمله خصمانه و غیرقابل توجیه به افراد خود را محکوم می‌کنیم.
 
وی تصریح کرد: هیچ برنامه سیاسی را نمی‌توان از راه‌های خشونت‌آمیز در سومالی ارائه داد، چرا که کارکنان نهادهای بین‌المللی در حال تلاش برای تثبیت صلح و تقویت نهادهای حکومتی در این کشور هستند.
 
الشباب یک گروه افراطی وابسته به القاعده است که در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا و چند کشور دیگر قرار دارد. این گروه در سال 2011 میلادی، مگادیشو و بیشتر شهرهای تحت سیطره خود را از دست دارد، اما هنوز برخی مناطق روستایی را تحت کنترل خود دارد و با حمله‌های انتحاری سازمان‌های دولتی، نظامی، امنیتی و مؤسسات عمومی را هدف قرار می‌دهد.
 
انتهای پیام
captcha