شهید «بابک نوری» و ایجاد موج فکری و فرهنگی در کشور
کد خبر: 3777885
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

شهید «بابک نوری» و ایجاد موج فکری و فرهنگی در کشور

گروه اجتماعی ـ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی شمال کشور با تاکید بر لزوم پاسداری از خون شهدا، گفت: شهید بابک نوری هریس با شهادت خود یک موج فکری و فرهنگی عظیم در شهر و حتی کشور ایجاد کرد که فراموش‌شدنی نیست.

شهید «بابک نوری» یک موج فکری و فرهنگی عظیم در کشور ایجاد کرد

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل رنجبر، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی شمال کشور روز گذشته، 11 دی ماه در دیدار با خانواده شهید بابک نوری هریس، دانشجوی گیلانی مدافع حرم، شهدای مدافع حرم را شهدای مظلومی دانست که در خارج از مرزهای میهن خود شهید شدند و اظهار کرد: شهدای مدافع حرم مظلوم هستند و نباید ایثارگری و فداکاری این شهدا را فراموش کرد.

وی با تأکید بر لزوم پاسداری از خون شهدا، گفت: شهید بابک نوری هریس با شهادت خود یک موج فکری و فرهنگی عظیم در شهر و حتی کشور ایجاد کرد که فراموش‌شدنی نیست و باید تا آخرین لحظات عمر به هر قیمتی که شده پاسدار خون شهدا باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های جامع علمی ـ کاربردی شمال کشور با بیان اینکه باید ویژگی زندگی شهدا و راهشان را به مردم به‌ خصوص جوانان معرفی کنیم، افزود: شهدا هنوز هستند و راهشان ادامه دارد و لذا نباید از دیدن مشکلات خسته شویم و راه شهدا را با معرفت و بصیرت ادامه دهیم.

عباس صادقی، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گیلان نیز، با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم ویژگی‌هایی دارند که دیگر شهدا دارا نیستند و یکی از ویژگی‌ها این است که شهدای مدافع حرم در نقاطی بسیار دورتر از کشور خودشان به ‌طور مظلومانه‌ای به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم بعد مکانی را درنوردیدند و این ارزش بزرگی است، گفت: شهدای مدافع حرم با آگاهی به میدان جنگ پا گذاشتند و این بصیرت در سخنان پایانی شهید بابک نوری کاملا مشهود است و چنین پایان ارزشمندی را برایش رقم زد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عنصر آگاهی موجب می‌شود وظیفه ما در مقابل شهدا بیشتر باشد افزود: دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، ارزش‌هایی را که درگذر زمان و مشغله‌های زندگی از یاد ما می‌رود بار دیگر به ما یادآور می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی گیلان با بیان اینکه مدیران باید راه شهدا را منشور شغلی خود قرار دهند گفت: باید نگاه‌ها و حرف‌هایی که به‌دلیل عدم آگاهی ‌مقابل این جریان انقلابی قرار می‌گیرد را با اهمیت ندانیم و راه شهیدان را در هر جایگاهی که هستیم ادامه دهیم.

محمد نوری هریس، پدر شهید بابک نوری هریس نیز در این دیدار، با اشاره به خاطرات دوران دفاع مقدس اظهار کرد: بنده نیز در 17 سالگی وارد سپاه شدم و به مدت 44 ماه در جبهه بودم و همیشه آرزو داشتم که شهید شوم تا اینکه فرزندم به چنین جایگاه رفیعی دست ‌یافت.

وی با تأکید بر اینکه اگر اعتقادات ما نبود از دست دادن فرزندی که این‌گونه با خون ‌دل بزرگ کردیم قابل ‌تحمل نبود، گفت: پس از چند ماه ناراحتی از شهادت فرزندم، خوابی از بابک دیدم که مرا در آغوش گرفت و گفت همراه ماست.

پدر شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه شهدا متعلق به تمام سرزمین هستند، گفت: شهدای مدافع حرم برای افتخار و اقتدار حکومت خود رفتند و با هر گرایش و نگاهی که داریم نباید در رابطه با شهدا و مقام معظم رهبری کوچکترین شکی بکنیم.

انتهای پیام

captcha