نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3777983
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در یزد برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری یزد از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد با محوریت شهر هوشمند خبر داد.

نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان برگزار می شود

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از استانداری یزد،‌ محمدحسین زارع، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری یزد اظهار کرد: سيزدهمين نمايشگاه فناور‌ی اطلاعات و ارتباطات (كاميتكس) از تاريخ ١٢ تا ١٥ دی ماه در محل دائمی نمايشگاههای بین المللی استان برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از ساعت ١٥ تا ٢١ هر روز از اين نمايشگاه بازديد کنند.
زارع با بیان اینکه این نمایشگاه فرصت مناسبی برای دستگاه‌های اجرایی استان جهت نمایش خدمات الکترونیک خود به مردم است، ادامه داد: هر ساله در نمايشگاه كاميتكس شركتهاي خصوصي در حوزه فناوري اطلاعات جديدترين دستاوردها و توانمندي هاي خود را عرضه مي كنند ‌و حضور استارت آپ هاي حوزه IT از ويژگي هاي بارز نمايشگاه امسال است.
وی افزود: با برنامه ريزي صورت گرفته علاوه بر شركتهاي خصوصي و استارت آپ ها، تعدادي از ادارات دولتي ‌و دستگاه های اجرایی استان نيز در اين نمايشگاه حضور می يابند تا خدمات الكترونیکی خود را در معرض نمايش بازديدكنندگان قرار دهند.
زارع بیان کرد: استانداري ‌یزد نیز ضمن حمايت از برگزاركنندگان نمايشگاه و ترغيب ادارات به مشاركت و راه اندازي زون دولت الكترونيک، خدماتي را كه از طريق اينترنت مردم مي توانند دريافت نمايند در نمايشگاه ارائه خواهد نمود.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری به این خدمات و سامانه ها اشاره کرد و گفت: ‌سامانه درخواست تاسيس سازمانهاي مردم نهاد که براي ثبت درخواست، ارسال الكترونيكي اطلاعات و مشاهده روند صدور مجوز، از سوي وزارت كشور ايجاد شده و در دفتر امور اجتماعي و فرهنگی استانداري مورد بهره برداري قرار گرفته و نياز به حضور فيزيكي مردم را براي دريافت اين خدمت رفع کرده است و متقاضيان مي توانند جهت ثبت سمن ها به آدرس اينترنتي www.moi.ir مراجعه نمايند، ‌ازجمله این خدمات است.
وی ادامه داد: اپليكيشن مجازيار با هدف امن تر شدن فضاي ارتباطي خانواده ها و هدايت صحيح فرزندان در حوزه فضاي مجازي از سوي سازمان امور اجتماعي كشور طراحي شده و دفتر امور اجتماعي و فرهنگی استانداري مسئوليت توزيع آن را بين آحاد مختلف جامعه برعهده دارد که اين اپليكيشن يک دوره آموزشي در فضايي پويا و جذاب و با استفاده از ابزارهاي مختلف (ويدئو،‌پادكست، عكس نوشت و ...) با هدف صيانت از خانواده ها در فضاي مجازي توليد شده است.
‌زارع در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سامانه ارتباط مردم و دولت يا سامد به منظور رسيدگي و پاسخگويي سريع به شكايت های مردم توسط نهاد ریاست جمهوری ایجاد شده، زیرنظر دفتر بازرسی استانداری فعالیت می کند و دستگاههاي دولتي ملزم به پاسخگويي به مشكلات مردم در اين سامانه هستند ‌که مردم مي توانند با استفاده از شماره تلفن ١١١ يا پرتال www.saamad.ir مشكلات خود را مطرح و براي پيگيري هاي بعدي كد رهگيري دريافت کنند.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری بیان کرد: سامانه ملي انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات كه به منظور پاسخگويي دستگاههاي اجرايي به اطلاعات موردنياز شهروندان ايجاد شده در ‌اداره کل روابط عمومي استانداري مورد بهره برداري قرار گرفته است و مردم مي توانند نيازهاي اطلاعاتي خود را از طريق پايگاه اينترنتي foia.iran.gov.ir درخواست و حداكثر ظرف مدت ١٠ روز از طريق ايميل پاسخ دريافت نمايند.
وی افزود: پيشخوان مجوزهاي كشور در راستاي تسهيل و تسريع در فرآيند صدور مجوزهاي كسب و كار همچنين پيگيري و رسيدگي به شكايات متقاضيان اين حوزه از سوي مركز ملي پايش محيط كسب و كار كشور راه اندازي شده، دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري از اين سامانه جهت حمايت از سرمايه گذاران و كارآفرينان استفاده نموده است ‌و متقاضيان مي توانند موارد مرتبط با مجوزهاي كسب و كار را بدون مراجعه حضوري به ادارات از طريق اين سامانه پيگيري کنند.
زارع ادامه داد: سامانه احراز اصالت هويت برخط كه به منظور انجام استعلام آنلاين هويت افراد در هنگام دريافت خدمات از دستگاه هاي دولتي از سوي دفتر فناوري اطلاعات استانداري راه اندازي شده، نياز به ارائه کپی شناسنامه و كارت ملي را رفع نموده است.
مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری در پایان سخنان خود گفت: انجام راي گيري الكترونيكي با استفاده از دستگاه هاي طراحي شده از سوي وزارت كشور در نمايشگاه با هدف يادگيري نحوه كار با اين تجهيزات همچنين دريافت راي مردم در خصوص عملكرد ادارات در نمايشگاه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات استان از ديگر برنامه هاي استانداري یزد در این نمایشگاه خواهد بود.

انتهای پیام

captcha