پاسخ مجمع نمایندگان کرمانشاه به طومار دانشجویان دانشگاه رازی
کد خبر: 3778052
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

پاسخ مجمع نمایندگان کرمانشاه به طومار دانشجویان دانشگاه رازی

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس مجمع نمایندگان استان با اعلام پیامی به طومار دانشجویان دانشگاه رازی در خصوص واگذاری پالایشگاه مفت کرمانشاه واکنش نشان داد.

پاسخ مجمع نمایندگان کرمانشاه به طومار دانشجویان دانشگاه رازی

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، دانشجویان دانشگاه رازی چند روز پیش طوماری با امضاء 3 هزار و 600 نفر از دانشجویان را خطاب به مجمع نمایندگان استان کرمانشاه جمع‌آوری کردند که در آن به روند واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه اعتراضشان را اعلام کرده بودند و با توجه به نامه بسیج دانشجویی دانشگاه رازی سیدجواد حسینی‌کیا، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پیامی اعلام کرد تا احقاق حق مردم در موضوع پالایشگاه درکنار دانشجویان هستیم.
متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد از خصایص دانشجویان حق طلب و مسلمان است.
درخصوص پالایشگاه کرمانشاه در پاسخ به درخواست دانشجویان عزیز دانشگاه رازی کرمانشاه نکاتی عرض می‌کنم.
یقینا همه ما و شما موافق اصل 44 قانون اسای در پیرامون خصوصی‌سازی هستیم تنها نکته‌ای که دغدغه همه ما است، واگذاری به قیمت واقعی است، نه تاراج بیت‌المال.
نکته دوم اینکه در سال 1395 پالایشگاه کرمانشاه به قیمت پایه 180 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده و شخصی با قیمت 210 میلیارد تومان با 10 درصد پرداخت نقدی و بقیه اقساط برنده مزایده می‌شود.
گزارش و اشکالات فروش پالایشگاه کرمانشاه
1. دولت بابت رد دیونی که بانک‌های خصوصی از او داشتند در سال ۱۳۹۳ بابت مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان به این بانک‌‌ها واگذار می‌کند فقط اسناد سهام را به نام آن‌ها ثبت نمی‌کند چندین سال هم دست آن‌ها و سودده هم بوده و هیچ بانکی تقاضای استرداد پالایشگاه را نمی‌کند.

دولت پالایشگاه را از بانک‌‌های خصوصی خلع ید کرد و در مدتی که دست دولت بوده آن را زیان‌ده می‌کنند تا ظرفیت واگذاری پیدا کند و در نهایت دوباره با ۱۰ درصد قیمت واقعی آن را به شخص دیگری واگذار می‌کند؛ خریدار وجه اولیه پرداختی را از بانک دی تسهیلات دریافت می‌کندو
۲.در قانون‌گذاری اهلیت یکی از شروط است که رعایت نشده است.
۳. کارشناسانی که برای قیمت‌گذاری به کرمانشاه آمده‌اند برای این مجموعه عظیم کمتر از ۲۴ ساعت در کرمانشاه حضور داشته‌اند که شائبه تبانی را در ذهن تقویت می‌کند.
۳. افراد بدهکار بانکی حسب ماده ۶۳ مکرر قانون رفع موانع تولید سازمان خصوصی سازی ممنوعیت واگذاری دارد مگر به صورت نقد که برای حل این مشکل درستاد تسهیل بدهی را تقسیط می‌کنند تا از لیست بدهکاران خارج شود.
مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تهیه گزارشات متعدد و ارسال به قوه قضائیه، رئیس جمهور، معاون اول، رئیس مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات ، وزارت اطلاعات ، وزارت اقتصاد و... شکایت کرد، ولی اقدام خاصی رخ نداد؛ لذا نمایندگان از جایگاه نظارتی مجلس شورای اسلامی استفاده کردند و در تیر ماه ۱۳۹۶ اقدام به تحقیق و تفحص از نحوه فروش پالایشگاه کرمانشاه نمودند که در تاریخ ۱۵ مهر ماه در صحن علنی مجلس با ۱۶۱ رای به تصویب رسید.
در عین آنکه بنده نفر اول تحقیق و تفحص بودم با جریاناتی که پیش آورند و در کمیسیون اقتصادی هم رای آورده بودم انتخابات اولیه را نادیده گرفتند و صدای اکثریت نمایندگان استان به جایی نرسید و در مرحله‌ دوم بنده و جناب آقای جاسمی رای نیاوردیم و جزء هیات تحقیق و تفحص قرار نگرفتیم و برخی دوستان دیگر هم دلگیر شدند، اما اینک گزارش نهایی در مرحله‌ پایانی برای ارائه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی است و بعد از اعلام گزارش به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد.
دانشجویان عزیز خدا شاهد است قریب به اتفاق نمایندگان نهایت تلاش خود را برای برگرداندن پالایشگاه کرمانشاه کردند.
تا احقاق حق مردم ولایت‌مدار کرمانشاه در کنار شما دانشجویان عزیز و ولایی با بصیرت خواهیم ماند و آماده‌ایم در اولین فرصت در جمع شما خوبان باشیم در پایان امیدواریم زحمات کشیده شده را قوه قضائیه به ثمر برساند.
انتهای پیام

captcha