۷۰۰ نفر از مستعدان برتر یزدی تحت حمایت بنیاد نخبگان هستند
کد خبر: 3778118
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

۷۰۰ نفر از مستعدان برتر یزدی تحت حمایت بنیاد نخبگان هستند

گروه اجتماعی- رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: این بنیاد اکنون پس از حدود ۱۰ سال فعالیت حدود ۷۰۰ نفر از مستعدان برتر یزدی را تحت حمایت قرار داده است.

۷۰۰ نفر از مستعدان برتر یزدی تحت حمایت بنیاد نخبگان هستند

به گزارش ایکنا از یزد، سیدمهدی کلانتر، رئیس بنیاد نخبگان استان یزد 12 دی ماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان کشور نظر به تأکید مقام معظم رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری در سال ۸۵ تشکیل شد.
وی افزود: بر اساس آیین‌نامه تشکیل بنیادهای استانی و با پیگیری‌های مسئولان استان، اولین بنیاد استانی نخبگان کشور هم‌زمان با اولین سالگرد ورود رهبر معظم انقلاب به استان یزد در تاریخ ۱۲ دی‌ماه سال ۸۷ با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مسئولان استان یزد افتتاح شد که این بنیاد اکنون پس از حدود ۱۰ سال فعالیت حدود ۷۰۰ نفر از مستعدان برتر یزدی را تحت حمایت قرار داده است.
کلانتر با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان استان یزد در بین دیگر بنیادهای استانی از تحرکی خاصی برخوردار است تصریح کرد: در حقیقت وظیفه این بنیاد به‌گونه‌ای است که مسیر نخبه‌پروری را تسهیل کند و مسیری را ایجاد کند تا نخبگان به جامعه معرفی شوند و همچنین در راستای توانمندی آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نیست.
ارائه حمایت های بنیاد با مخاطب قرار دادن همه اجتماعات نخبگان
وی ادامه داد: برنامه ریزی وسیاستگذاری برای شناسایی، هدایت و حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به کارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقا تولید علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه بر اساس چشم انداز کشور در افق 1404، هدف غایی بنیاد ملی نخبگان محسوب می شود.
کلانتر افزود: در همین راستا حمایت های بنیاد به صورت متنوع با مخاطب قرار دادن همه اجتماعات نخبگان در حوزه های مختلف ارائه شده است.
وی، تربیت نیروی انسانی مناسب و کارآمد را از مهم‌ترین رسالت این بنیاد برشمرد و عنوان کرد: یکی از بحث‌هایی که این بنیاد دنبال می‌کند، این است که بتواند در سند راهبردی کشور با تجربه ده‌ساله‌ای که در سطح کشور دارد، تسهیل در نخبه‌پروری را به اقتصاد دانش‌بنیان وصل کند.
رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با اشاره به برخی برنامه‌های بنیاد نخبگان استان یزد، تأکید کرد: ایجاد زمینه مشارکت‌های نخبگان در حوزه‌های تصمیم‌سازی استان از طریق تشکیل کارگروه‌های متعدد نخبگان و استفاده از نظرات آن‌ها، شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان در زمینه‌های مختلف ازجمله ادبی، هنری، قرآنی، دانشجویان برتر، دانش‌آموختگان برتر و اعضای هیئت‌علمی برگزیده، برگزاری تورهای فناورانه برای نخبگان و بازدید از مراکز علمی، تحقیقاتی، صنعتی و فرهنگی و همچنین برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای اختراعات بنیاد ملی نخبگان در سال‌های ۹۰ و ۹۶ از مهم‌ترین این اقدامات است.
یزد در نخبه‌پروری سرآمد است
حامد سلطانی، مسئول روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان استان یزد در نخبه‌پروری سرآمد است گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ های بنیاد نخبگان شناسایی، جذب و حمایت نخبگان در کشور است کما اینکه نخبه‌پروری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه استان یزد منطقه‌ای نخبه‌خیز است، در سال گذشته بنیاد نخبگان یزد در نخبه‌پروری نسبت به جمعیت نخبه و جمعیت استان، نسبت به دیگر استان‌ها سرآمد است.

captcha