ساخت ۸ منزل مددجویی توسط بسیج سازندگی استان اردبیل
کد خبر: 3778142
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

ساخت ۸ منزل مددجویی توسط بسیج سازندگی استان اردبیل

گروه اجتماعی- هشت مسکن مددجویی با همکاری بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برای خانوار تحت حمایت کمیته امداد در سال‌جاری ساخته خواهد شد.

ساخت ۸ منزل مددجویی توسط بسیج سازندگی استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، امروز، ۱۳ دی ماه، در بازدید از خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه هشت مسکن مددجویی در شهرستان‌های خلخال و اردبیل برای خانوار تحت حمایت این نهاد که فاقد منزل مناسب بودند توسط بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در حال ساخت است، گفت: همکاری بسیج سازندگی و کمیته امداد استان اردبیل تنها به ساخت منزل مددجویی ختم نمی‌شود و در زمینه‌های دیگری نیز وارد خدمت‌رسانی به اقشار محروم شده‌ایم.
وی با اعلام اینکه ساخت منزل مددجویی برای خانوار تحت حمایت با همکاری بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل حدود ۱۶۰ میلیون تومان هزینه دربر داشته است، بیان کرد: با توجهبه برودت هوای سرد و یخبندان در سطح استان اردبیل، هشت خانوار تحت حمایت در شرایط بسیار سختی زندگی را سپری می‌کردند که با فعالیت گسترده بسیج سازندگی منازل آن‌ها تکمیل می‌شود.
دشتی با بیان اینکه ماهیت فعالیت‌های کمیته امداد و سازمان بسیج مستضعفین همخوانی و همسویی خاصی دارد، افزود: کمیته امداد در کنار سازمان بسیج و سپاه حضرت عباس (ع) می‌تواند گام‌های موثرتری را به منظور محرومیت‌زدایی از سطح استان اردبیل بردارد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه این نهاد رویکرد‌های جدیدی در خدمت به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر در پیش گرفته و با یاری خیران خدمات بیشماری به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: تغییر رویه در ارائه خدمات در شرایط نامناسب اقتصادی یکی از رویکرد‌های مهم کمیته امداد بود که در آن سرفصل‌های غیرضروری حذف شد و کار‌هایی درخور توجه به خانوار تحت حمایت صورت گرفت.
وی با بیان اینکه کمیته امداد به خوبی منابع خود را مدیریت کرد تا بتواند پاسخگوی نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت باشد، افزود: مدیریت جهادی کمیته امداد موجب شد تا بخش مهمی از نیاز‌های خانوار تحت حمایت احصا شده و برطرف شود تا مشکلات زندگی آن‌ها کاهش یابد.
دشتی با اشاره به اینکه با رویکرد و فعالیت‌هایی که صورت گرفت هم‌اکنون هیچ نوعروسی پشت نوبت دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه قرار ندارد، بیان کرد: پرداخت هزینه‌های درمانی و خدمات بیمه‌ای مددجویان نیز از دیگر اقداماتی بود که اگر به خوبی مدیریت نمی‌شد امکان داشت بحران‌های جدی‌تر را به همراه داشته باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به شناسایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند در سطح استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها، حمایت از این اقشار آسیب‌پذیر را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بخشی از مشکلات آن‌ها برطرف شود.
وی با بیان اینکه همکاری‌های گسترده‌ای را با طیف‌های مختلف سازمان بسیج مستضعفین استان اردبیل داریم، افزود: در طول سال با حمایت‌های مضاعف بسیجیان در امر تهیه و توزیع سبد کالا، تأمین لوازم ضروری منزل، کمک هزینه جهیزیه و کمک به تحصیل دانش آموزان تحت حمایت خدمات قابل توجهی ارائه می‌شود.
دشتی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان نیز ۷۲ تن کالا را در بین خانوار تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند شهرستان گرمی توزیع کرده است، اعلام کرد: مرحله نخست این اقدام به اتمام رسیده و در مرحله دوم نیز بنیاد مستضعفان درصدد است تا ۱۲ قلم سبد کالا را در قالب ۷۲ تن دیگر بین محرومان منطقه گرمی توزیع کند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه همواره سپاه و بسیج برای کمک به این نهاد در خدمت به محرومان و مستضعفان جامعه اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: در سایه این همکاری‌ها توانسته‌ایم گامی موثر در محرومیت‌زدایی برداریم که این امر نشاط و شادابی آحاد مختلف مردم را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم بیش از پیش از ظرفیت گسترده بسیج در زمینه‌های اشتغال، فرهنگی، عمرانی و مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شویم تا نتایج مثبت آن موجب توسعه منطقه شود، بیان کرد: بسیج در کنار همیاری کمیته امداد استان اردبیل در ریشه کنی فقر و دستگیری از فقرا، می‌تواند در شناسایی محرومان و برطرف کردن مشکلات اساسی خانوار تحت حمایت نیز کمک و مشاوره‌های فکری مناسبی را به این نهاد ارائه دهد.
انتهای پیام

captcha