کتاب روش حذف آلاینده‌های زیانبار آب در البرز منتشر شد
کد خبر: 3778178
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

کتاب روش حذف آلاینده‌های زیانبار آب در البرز منتشر شد

گروه فرهنگی- جهاددانشگاهی استان البرز کتاب روش‌های حذف آلاینده های زیانبار را برای کاهش خطرات این بخش منتشرکرد.

کتاب روش حذف آلاینده‌های زیانبار آب در البرز منتشر شد

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی البرز، این کتاب با عنوان «استفاده از نانو جاذب‌های کربنی در تصفیه آب» تهیه و تدوین شده که به تشریح‌ روش های نوین حذف انواع آلاینده‌های زیانبار و خطر ساز از آب پرداخته است.
در پیش گفتار این کتاب با اشاره به پیشرفت فناوری‌های نانو در زمینه‌های مختلف زیست محیطی، انسانی، دریایی، توسعه پایدار و اثرات بلندمدت آن برمحیط زیست و سلامت انسان‌ها آمده است: با ساختارهای مختلف نانو می‌توان آلودگی‌های محیط زیست را توسط غشاهای نانویی تا حد مطلوبی کاهش داد.
نویسنده این کتاب رفع آلاینده‌های بسیار خطرناک و سرطان‌زا در برخی آب‌ها با استفاده از این روش نوین را متذکر شده و می‌افزاید: شناسایی و اندازه‌‌گیری میزان این آلاینده‌ها به سادگی امکان‌پذیر نبوده و به تجهیزات پیشرفته‌ و آزمایش‌های لازم در فواصل زمانی طولانی نیاز دارد.
نویسنده کتاب با اشاره به نتایج آزمایشات پیرامون حذف آلودگی‌های آب با روش استفاده از نانو جاذب‌‌های‌کربنی تصریح می‌کند: پژوهش‌هایی که به تازگی بر روی حذف مواد محلول در آب با این روش انجام شده نشان داده‌ که هر یک از جاذب‌های کربنی توانایی بالایی درحذف مواد مختلف از آب دارند و می‌توانند همزمان برای حذف چندین نوع مواد محلول از آب مورد استفاده قرار گیرند.
کتاب«استفاده از نانوجاذب‌های کربنی در تصفیه آب» اخیرا از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شده است.
این کتاب در 153 صفحه با همت دکتر محمد طلائیان عراقی عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست و مهدی رحمتی کارشناسی ارشد مهندسی عمران این دانشکده تالیف و توسط مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 02177503824 تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha