تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن اتکا تهران + عکس
کد خبر: 3778203
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن اتکا تهران + عکس

گروه مسابقات ــ شامگاه روز گذشته 12 دی ماه محفل انس با قرآن و همچنین مراسم تجلیل از تعدادی از برگزیدگان مسابقات قرآن اتکا استان تهران به همت سازمان عقیدتی سیاسی اتکا استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، محفل انس با قرآن و همچنین تجلیل از تعدادی از برگزیدگان مسابقات قرآن سازمان اتکا، به همت سازمان عقیدتی سیاسی اتکا، شامگاه روز گذشته، چهارشنبه 12 دی ماه، در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
این مراسم با آیاتی چند از کلام الله مجید توسط سیدمحسن مدنی، قاری ممتاز کشوری آغاز و سپس کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت قرآن در محافل و زندگی فردی و اجتماعی پخش شد.

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن اتکا تهران  + عکس
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرعمادی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی سازمان اتکا استان تهران به بیان سخنانی در خصوص اهمیت خانواده پرداخت.
وی در بخشی از صحبت‌های خود به نقش بانوان در جامعه پرداخت و گفت: بسیار ارزشمند است که بانوان در خانواده با تدبیر در امورات زندگی فعالیت هایی را در راستای آرامش همسرشان انجام دهند تا همسرانشان با نشاط در فعالیت های اجتماعی حاضر شده و بتوانند مؤثر واقع شوند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی اتکا استان تهران ادامه داد: همچنین بسیار تاثیرگذار است که بانوان بتوانند کتاب قرآن و دستورات الهی را در جریان زندگی به عنوان ملاک و الگو قرار دهند و زندگی خود را قرآنی کنند. بانوان با تلاوت قرآن و به کارگیری دستورات خداوند از قرآن می توانند در راستای رسیدن به سبک زندگی قرآنی گام بردارند و چنین شیوه زیستی را برای خود فراهم کنند.
وی با تأکید بر اینکه امر و نهی هایی که در قرآن هست همه برای فراهم کردن زندگی ای بر اساس نورانیت و معنویت است، تصریح کرد: برای اینکه فرزندان ما در سایه سار زندگی قرآنی به گونه ای تربیت شوند که به انسانهایی الگو در جامعه تبدیل شوند و برای اینکه در زندگی قرآنی خود به رشد و تعالی برسند، باید از این کتاب الهی بهره ببریم تا به رشد اعضای خانواده کمک کنیم و به درجات اعلی قرب دست پیدا کنیم.
میرعمادی در ادامه بیان کرد: عمل کردن به دستورات خدا و رعایت کردن آنچه باری تعالی در قرآن برای حدود زن و مرد قرار داده است همراه با شناخت تکالیف و عمل به آن از دیگر راه کارهای انس با قرآن است.
وی با اشاره به اینکه باید بدانیم در این دنیا چطور می توانیم زندگی کنیم و با قرآن مانوس باشیم، افزود: زندگی قرآنی یک زندگی اخلاقی است که همه چیز در آن بر پایه اخلاق، تعاون و فهم و درک متقابل است و در این صورت به موفقیت خواهیم رسید.

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن اتکا تهران  + عکس
رییس سازمان عقیدتی سیاسی سازمان اتکا استان تهران در پایان اظهار کرد: امیدوارم همراه با قرآن از شرور و وسوسه های شیطانی در امان بوده و قرآن باعث برکت، رحمت، نور و شفا در زندگی باشد.
در ادامه این محفل نورانی گروه تواشیح بین المللی «ذکر» به اجرای قطعات مناجات پراختند و پس از آن نیز حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، واعظ و خطیب مذهبی به بیان سخنانی پرداخت.
وی گفت: همه ما به دنبال رسیدن به یک آرامش و نشاط هستیم ولی شرایط زندگی را به امور مصنوعی سوق می دهیم که این باعث به وجود آمدن بسیاری از بحران ها در روح و جانمان شده است.

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن اتکا تهران  + عکس
وی با اعلام اینکه برای رسیدن به آرامش به دو نکته ضروری باید توجه کنیم، افزود: ما باید به آرامش برسیم برای هر امری باید مجهز به دو نکته باشیم که آن برنامه جامع، کامل، هدفمند و الگوی مناسب است.
مومنی با بیان اینکه انسانی که در زندگی برنامه نداشته باشد آسیب پذیر خواهد بود، گفت: انسانی که در زندگی برنامه نداشته باشد علاوه بر آسیب های بی شماری که می بیند همیشه متحیر است و نمی داند چه باید انجام دهد. همچنین انسانی که در زندگی خود الگو نداشته باشد انگیزه ای برای ادامه دادن راه ندارد.
وی ادامه داد: الگو به انسان انگیزه داده و او را دل گرم می کند. ما باید از برنامه ای بهره ببریم و از الگویی استفاده کنیم که ما را صد در صد به سر منزل مقصود برساند.
مؤمنی در ادامه با اشاره به اینکه ما قانونی را می پذیریم که در آن فرسوده نشویم، افزود: الگوی زندگی نباید محدود به اموری خاص باشد و باید برای تمام امور راهکار ارائه داده باشد. برنامه جامع و کامل و هدفمند داشته باشد. الگو نیز باید به گونه ای باشد که در تمام شئونات زندگی برای ما الگو باشد، کسی ممکن است در زمین ورزش بدرخشد، ولی ادبیات گفتاری مناسبی نداشته باشد پس الگوی رفتاری مناسبی نخواهد بود.

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن اتکا تهران  + عکس
وی با اعلام اینکه تمام دستورات باید منطبق با عقل و علم باشد ادامه داد: قرآن کریم و روایات و هر چیزی که ناظر بر زندگی باشد موجب رستگاری است. در واقع بهره گیری از قرآن و روایات موجب از بین رفتن تمام آسیب ها در زندگی خواهد بود و اگر با قرآن رفیق باشیم می بینیم که این کتاب الهی باعث تحکیم ما خواهد شد.
در ادامه این مراسم محمدرضا پورزرگری، قاری بین المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌ الله مجید پرداخت.
پایان بخش این مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن سازمان عقیدتی سیاسی اتکا بود. در این بخش از مرتضی علیپور، محسن عزیزی، مجتبی کیقبادی، سید محسن مدنی، رضا نصری و نعیمه قوامی که جزء برگزیدگان مسابقات قرآن بودند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام 

captcha