لزوم ورود روحانیون به مباحث اخلاق فضای مجازی
کد خبر: 3778220
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱

لزوم ورود روحانیون به مباحث اخلاق فضای مجازی

گروه اجتماعی - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: تلفن‌های همراه و فضای مجازی از محیط‌های خطرناکی هستند که اگر کنترل نشوند شیطان را به حریم خصوصی انسان می‌کشانند لذا از نکاتی که مبلغان و روحانیون باید نسبت به آن ورود پیدا کنند اخلاق رسانه و فضای مجازی است.

لزوم ورود روحانیون به مباحث اخلاق فضای مجازی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام غلامحسن تسخیری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان امروز 13دی ماه در دوره آموزشی یک روزه مبلغان بومی بقاع متبرکه گیلان که در آستان خواهر امام رشت برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار کرد: کسی که دشمنان خود را نشناسد در حیات خود دچار خسران و ضرر می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان انسان به دو گروه دشمنان بیرونی و درونی تقسیم می‌شوند، گفت: طبق آیات قرآن کریم دشمنان انسان به 6 گروه کافران، منافقین، مشرکین، مرجفین، شیطان و نفس تقسیم می‌شوند.

حجت‌الاسلام تسخیری با بیان اینکه دشمنان بیرونی ممکن است تجهیزات قوی‌تری داشته باشند اما خداوند جرائت اقدام را از آنان می‌گیرد، گفت: بیشترین ضربه‌ای که انسان و مومنین متحمل می‌شوند از ناحیه دشمنان درون از جمله منافقین، شیطان و نفس است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان تصریح کرد: تلفن‌های همراه و فضای مجازی از محیط‌های خطرناکی هستند که اگر کنترل نشوند شیطان را به حریم خصوصی انسان می‌کشانند لذا از نکاتی که مبلغان و روحانیون باید نسبت به آن ورود پیدا کنند اخلاق رسانه و فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام تسخیری با بیان اینکه بیشترین فعالیت را در محیط مجازی کسانی دارند که تقید چندانی به مبانی دینی ندارند، خاطرنشان کرد: خوراک رسانه‌ای، تولید محتوا در حوزه معارف اسلامی و سبک زندگی اسلامی و پاسخ به شبهات در محیط‌های رسانه‌ای و مجازی از زمینه‌های مهم فعالیت مبلغان و روحانیت در عصر کنونی باید باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نسبت به خطراتی که از جانب فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی متوجه فضای فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی کشور است هشدار داد و افزود: اگر در فضای مجازی فعالیت به هنگام و به اندازه نداشته باشیم اخلاق اجتماعی در جامعه ما در آینده قطعا آسیب خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان به صورت گستره فعالیت ضد دینی و ضد فرهنگی دارند، گفت: اگر برنامه‌های جذاب برای جذب نوجوانان و جوانان و حتی کودکان به مسجد نداشته باشیم مسجد ما به مسجد سالمندان تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

captcha