اقامه نماز صبح در مساجد احیا شود/ پیشنهادی برای تقویت رابطه جوانان با مسجد
کد خبر: 3778224
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

اقامه نماز صبح در مساجد احیا شود/ پیشنهادی برای تقویت رابطه جوانان با مسجد

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز گفت: نسل نو باید پایش را در مسجد بگذارد و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه پیوند مدرسه و مسجد اتفاق بیفتد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصرالدین نوری‌زاده روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه به سمت رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد منصوب شد. فارس به همین مناسبت بر آن شده است تا در سلسله گفت‌وگوهایی به بررسی راهکارهای «تحقق مسجد تراز انقلاب اسلامی» به عنوان مطالبه از رئیس جدید این مرکز مهم فرهنگی بپردازیم که نخستین گفت‌وگو در ادامه می‌آید: 

مظفر: اقامه نماز صبح در مساجد احیا شود

محمود مظفر قائم‌مقام ستاد اقامه نماز در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با بیان اینکه چراغ مساجد برای نماز صبح باید از سوی ائمه جماعات و طلاب جوان روشن بمانند، خواستار توجه به اقامه نماز صبح در مساجد سراسر کشور شد و خاطرنشان کرد:‌  با توجه به اینکه کار ستاد اقامه نماز، نماز است و کار مرکز رسیدگی به امور مساجد، مسجد است، باید مردم برای اقامه و احیای نماز صبح در مساجد تشویق کرد. البته کارهایی در این زمینه صورت گرفته است اما هنوز به صورت جدی به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: متأسفانه مسجدی هست که نماز صبح در آن اقامه نمی‌شود، یا امام جماعتی ندارد، یا امام جماعتی نزدیک مسجد زندگی می‌کند، اما نماز صبح را مسجد اقامه نمی‌کند، در حالی که روحانیون و طلبه‌ها برای اقامه نماز صبح در مسجد باید هم از سبقت بگیرند.

مظفر با تأکید بر اینکه اقامه نماز صبح در مساجد کشور رونق چندانی ندارد، ابراز داشت: نسل نو باید پایش را در مسجد بگذارد و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه پیوند مدرسه و مسجد در محل اتفاق بیفتد؛ یعنی اعضای هیأت امنا و امام جماعت هفته‌ای یک‌بار در مدرسه نزدیک مسجد حاضر شوند و با دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدرسه تعامل و ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین هفته‌ای دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدرسه در مسجد حاضر شوند و از دانش آموزانی که حائز رتبه‌های برتر کنکور، علمی،‌ ورزشی و فرهنگی از سوی اهالی مسجد تجلیل و تقدیر صورت گیرد، فکر می‌کنم اگر این اتفاق بیفتد مسجد رنگ و بوی جوانانه‌تر و نوجوانانه‌تر به خود خواهد گرفت.  

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز همچنین خواستار توجه به جایگاه مسجد در حل مشکلات محله شود و گفت: دیگر آنکه مسجد طراز اسلامی که حضرت آقا بر روی آن تأکید داشتند، محقق شود،‌ نه اینکه به اسم و تابلو باشد. در واقع یعنی مسجد محل رجوع مردم باشد، به طور مثال از حضور یک پزشک و مشاور در مسجد گرفته تا انتخاب و همسریابی جوانان در این مکان انجام شود یا محلی برای حل مشکلات اقتصادی مردم باشد. در صورتی که مسجد رابطی میان مردم حل و ارگان های دولتی در نظر گرفته شود.

وی افزود: اگر مردم بدانند با آمدن مسجد برخی مشکلات آن‌ها حل می‌شود، علاقه‌مند به مسجد خواهند شد و مسجد پایگاه و محور اصلی برنامه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha