خادمی امام رضا(ع) در دیار خود
کد خبر: 3778231
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

خادمی امام رضا(ع) در دیار خود

گروه جامعه ــ هر فردی با هر توان و امکاناتی که دارد، در هر جای ایران که باشد، می تواند خادم یار امام رضا(ع) شود. این بار سال ها حسرت نیاز نیست، فقط باید خواست و کلیک کرد.

به گزارش ایکنا؛ وقتی عشق باشد، فاصله‌ها معنی ندارد. همانگونه که از هر جای ایران که دلت برای امام رضا(ع) تنگ شده باشد، می‌توانی زیارت نامه و سلام مخصوص ایشان را بخوانی و قلبت را راهی حرم امام رئوف کنی، هر جای ایران هم که باشی می‌توانی مهر خادمی آن حضرت را بر پیشانی زده و خادم یار حضرت شوی.

در گذشته فقط افراد بسیار معدودی می‌توانستند خادم حرم رضوی باشند. افرادی هم که درخواست خدمت می‌دادند، مدت‌ها منتظر می‌مانند تا این توفیق نصیب آن‌ها شود، اما تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) با اجرای طرح خادم یار رضوی از ابتدای سال جاری امکان خدمت به این امام رئوف را برای خیل کثیری از مردم فراهم کرده است.

در حال حاضر ۴۰ نوع خدمت برای داوطلبان خادم یاری رضوی پیشنهاد شده است. علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی خادمیاران رضوی به نشانی https://khademyar.razavi.ir/ و ورود به بخش ثبت نام خادمیاران جدید، هر کدام، یک یا چند خدمت از این ۴۰ خدمت را انتخاب کنند و در شهر خود به نیت خادمی امام رضا(ع) خدماتی را که می‌توانند، انجام دهند.

خادمیاری اردو‌های جهادی و فنی ـ مهندسی، خادمیاران زیارت اولی‌ها و زائران محروم، خادمیاران کارآفرینی و اشتغال، خادمیاران بهداشت و درمان، خادمیاران اطعام و حمایت مالی از محرومان، خادمیاران ستادی و ... از جمله خدماتی است که داوطلبان می‌توانند انتخاب کنند. البته در خصوص هر یک از این موارد توضیحات کامل داده شده است.

شرایط عمومی شرکت در این طرح داشتن حداقل ۲۰ سال سن(کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی برای مشمولین خدمت نظام وظیفه الزامی است)، برخورداری از توانمندی لازم جهت ارائه خدمت، اشتهار به تدین، خوشنامی و اخلاق مداری، التزام به ولایت فقیه و ارزش‌های انقلاب اسلامی و پایبندی و تعهد به تمامی ضوابط، مقررات و شئونات آستان قدس رضوی است.

پس از ثبت نام، دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مراکز استان‌ها اطلاعات ارسالی توسط افراد را بررسی و جهت تکمیل فرآیند ثبت نام و ارائه اصل مدارک با داوطلبان تماس می‌گیرند. در صورتی که پس از گذشت یک ماه از ثبت نام از طرف دفاتر استانی با افراد تماس گرفته نشود داوطلبان جهت پیگیری فرآیند ثبت نام می‌توانند به دفاتر استانی که نشانی و تلفن دفاتر در پایگاه اطلاع رسانی خادمیاران رضوی موجود است، مراجعه کنند.

افراد پس از تکمیل فرآیند ثبت نام بر اساس عرصه‌های انتخابی جهت فعال سازی خدمت به کانون‌های محله‌ای و موضوعی معرفی می‌شوند و کانون‌های خادمیاری بعد از برگزاری جلسه توجیهی با خادمیاران معرفی شده، براساس نیاز‌های شناسایی شده از توانمندی و ظرفیت خادمیاران در جهت خدمت به محرومین استفاده می‌کنند.

یادآوری می شود؛ خادمیاران رضوی که در کانون‌های خادمیاران فعالیت می‌کنند می‌توانند ماهی یک بار توفیق خدمت در حرم مطهر رضوی را به دست آورند.

برای دیدن نحوه ثبت نام و پرکردن پرسشنامه اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۲۳:۳۹
0
0
سلام. من خیلی امام رضا را دوست دارم. من 15سال نرفتم مشهد و اگر مشهد برم تا آخر عمرم دعاتون میکنم

اميربهارلويى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ - ۱۳:۱۶
0
0
سايت چرا بسته است
پروانه بزم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۶:۰۸
1
0
سلام من خادم امام رضا هستم ساکن تهران هستم وبهیاروحاضرم که هر خدمتی که باشدانجام دهم درمشهدودرتهران
در ضمن من بازنشسته هستم وقتم ازاده
وبرای جهاد هم اماده کار هستم
09193800674
captcha