قرآن در عصر حاضر می‌تواند منشا گفت و گوهای بین دینی باشد
کد خبر: 3778334
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

قرآن در عصر حاضر می‌تواند منشا گفت و گوهای بین دینی باشد

گروه فعالیت های قرآنی - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد: اکنون که در آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی هستیم، تحول بخش جهان و الهام بخش ایده های تمدنی بر اساس این متن مقدس و الهی است. قرآن در عصر حاضر می تواند منشا گفت و گوهای بین دینی و منشا گفت و گو در جهان اسلام بین مذاهب مختلف باشد.

قرآن در عصر حاضر می‌تواند منشا گفت و گوهای بین دینی باشدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی جعفر مروارید عصر دیروز، 13 دی، در جمع مدیران موسسات قرآنی در خصوص مهارت حفظ قرآن کریم گفت: حفظ قرآن کریم مقدمه تدبر و تامل در قرآن است.

وی ادامه داد: قرآن مبنای حیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان و رمز وحدت جهان اسلام است. مسلمانان با وجود تفاوت سلایق، افکار و مذاهب از دیر باز به عنوان یک هویت منسجم، در زیر یک چتر واحد گرد هم آمدند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قدرتی که جامعه اسلامی با تکیه بر قرآن و با الهام گیری از وحی الهی در عصر امروز دارد، قابل مقایسه با هیچ قدرت اجتماعی و سیاسی در جهان نیست.

مروارید عنوان کرد: قرآن در طول تاریخ منشا تمدن های اسلامی در نقاط مختلف جهان بوده است. در مناطق مختلف با فرهنگ ها و افکار متنوع، ثمره های پرباری از این منشا الهی پدید آمده است.

وی بیان کرد: قرآن در طول تاریخ به صورت جاودان و نامتناهی توانسته است تنوع های مختلفی را برای فرهنگ های متفاوت جهت گیری کند و منحصر به یک زمان و یک مکان نبوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد: اکنون که در آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی هستیم، تحول بخش جهان و الهام بخش ایده های تمدنی بر اساس این متن مقدس و الهی است. قرآن در عصر حاضر می تواند منشا گفت و گوهای بین دینی و منشا گفت و گو در جهان اسلام بین مذاهب مختلف باشد.

مروارید افزود: قرآن آن بخش جامع و کامل تمام کتب های آسمانی قبلی است. از این جهت می تواند ادیان ابراهیمی که بخش عمده ای از جمعیت جهان را تشکیل می دهند را به کلمه توحید که کلمه مشترک بین همه ادیان ابراهیمی است، دعوت کند.

وی خاطر نشان کرد: ما در جامعه شیعه اسلامی نیازمند نهضت بازگشت به قرآن هستیم. هنوز هم باید بخواهیم که حیات، رفتار و تفکر ما بر اساس این معیار آسمانی و ثقل اکبر باشد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: جهان اسلام نیازمند خودآگاهی اسلامی، توجه به میراث گذشته و ترسیم چشم انداز هایی برای مطالبات نو برا اساس معیار های قرآنی است. ما علاوه بر شناخت خود فردی، نیازمند شناخت خود اجتماعی و فرهنگی نیز هستیم.

مروارید ابراز کرد: قرآن به همه ما کمک می کند تا هویت خود را باز یابیم. جامعه ای که بر اساس هویت خویش نسبت به برنامه ریزی و توسعه فرهنگی اقدام می کند، جامعه ای کامل و بالنده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در نامه هایی که به جوانان غرب داشته اند، به بازگشت به قرآن تاکید داشته اند. ایشان از جوانان غرب دعوت کردند که اسلام را از مبانی اصیل خویش و از طریق مبادی بدون پیش فرض فهم کنند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز یک تعامل جدید با جوانان است؛ جوانانی که رسانه های معاند فاصله و شکافی را بین آنها و معارف صحیح اسلامی ایجاد کرده اند.

مروارید عنوان کرد: بازگشت به قرآن، اگر همراه با تفکر اجتهادی شیعه شود بهترین درمان برای علاج مشکلات جهانی خواهد بود. شیعیان با توجه به شرایط زمان و مکان می توانند پاسخ گوی نیازهای فکری و تمدنی جهان و جهان اسلام باشند.

وی بیان کرد: امام رضا( ع) در خصوص تبعیت مردم از قرآن می فرمایند:( اگر مردم زیبایی های کلام ما را بفهمند از ما تبعیت خواهند کرد). خطاب امام رضا( ع) خطاب جهانی است. وظیفه ما به عنوان پیروان آن حضرت و عمل کنندگان به قرآن این است که زیبایی های کلام اهل بیت(ع) و معارف آن ها را با روش های قرآنی به جهان امروز نشان دهیم.

انتهای پیام

captcha