کارنامه 40 ساله انقلاب اسلامی درخشان است/ آگاهی مردم ریشه رژیم ستم‌شاهی را خشکاند
کد خبر: 3778338
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

کارنامه 40 ساله انقلاب اسلامی درخشان است/ آگاهی مردم ریشه رژیم ستم‌شاهی را خشکاند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اراک بیان کرد: آگاهی مردم ریشه رژیم ستم‌شاهی و بنیاد دیکتاتور و استبداد و وابستگی به استعمار را در ایران از بین برد و ملت ما بر خواست خود ایستادگی کرد، در این 40 سال کارنامه انقلاب با وجود نقاط ضعف اندک و تحریم‌های موجود بسیار درخشان است.

کارنامه 40 ساله انقلاب اسلامی درخشان است/ آگاهی مردم ریشه نظام ستم‌شاهی را خشکاند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز اراک، با اشاره به اینکه زمان استجابت دعا هنگام نزول بارش آسمانی، هنگام جاری شدن خون شهیدی در میدان جنگ بر زمین، ظهر جمعه و نیمه‌های شب‌ و سحر است، گفت: باید این زمان‌ها را قدر دانست تا خداوند نیز توفیق خود را شامل حال ما کند.
وی با اشاره به سالروز کشف حجاب اجباری در زمان رضاخان، افزود: بی‌حجابی و بدحجابی از جمله شیوه‌هایی است که دشمنان ترویج آن را برای فاسد کردن جامعه در پیش گرفته‌اند، در آن زمان رضا‌خان به عنوان یک آدم زورگو قانون را نمی‌دانست و به حجاب و دین اهمیت نمی‌داد، انگلیسی‌ها هم از رضاخان برای رسیدن به اهداف پلیدشان استفاده می‌کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی دست این افراد منفور و ناشایست را که با اساس اسلام مخالف بودند کوتاه کرد، در 27 دی سال 56 در روزنامه اطلاعات مقاله‌ای علیه امام راحل در خصوص کشف حجاب نوشته شد و پس از انتشار این مقاله احمقانه کشور در 19 دی بپا خاست و پس از آن جرقه انقلاب زده شد و پس از آن رویداد، مردم تبریز، اصفهان، کرمان، شیراز، مشهد و سایر شهرهای دیگر برخاستند.
امام جمعه اراک بیان کرد: آگاهی مردم ریشه رژیم ستم‌شاهی و بنیاد دیکتاتور و استبداد و وابستگی به استعمار را در ایران از بین برد و ملت ما بر خواست خود ایستادگی کرد، در این 40 سال کارنامه انقلاب با وجود نقاط ضعف اندک و تحریم‌های موجود بسیار درخشان است.
دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: علیرغم ضعف‌ها و کاستی‌ها و جنگ و فتنه‌های مختلف، انقلاب ایران خوش درخشید و با توجه به اینکه ۲۰ هزار کیلومتر از سرزمین‌های غرب کشور در اشغال دشمنان بود اجازه ندادیم یک وجب از خاکمان به دست بیگانگان بیفتد.
وی اضافه کرد: علمای اهل سنت از ایرانیان هستند، ایرانیان معیارها و موازین اسلام را چشم و چراغ عالم می‌دانستند و شهدای زیادی را در این راه فدا کردند چراکه عاشق اسلام و اهل‌بیت هستند، ایران بارها مورد تاخت و تاز دشمنان و بیگانگان و مغول‌ها قرار گرفت و همه به دنبال نابود کردن اسلام بودند اما همه این‌ها آرزوی خود را به گور بردند، اگرچه توانستند آسیب‌هایی وارد کنند اما ملت ما علی‌رغم تمام تبلیغات سوء، برده آن‌ها نشدند چراکه مردم ما دل‌داده اسلام و قرآن هستند.
امام جمعه اراک تصریح کرد: امروز تمام سیستم حکومتی در ایران بر مبنای انتخاب واقعی شکل گرفته است که با حضور مردم انجام می‌شود و مردم ایران باید نسبت به توطئه‌ها هوشیار باشند.
دری نجف‌آبادی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی در ایران ریشه‌های فرهنگی و سوءتدبیر دارد و در برخی موارد هم این مشکلات اقتصادی به سبب فعال نبودن دستگاه‌های نظارتی رخ می‌دهد. در برخی موارد باید شفاف‌سازی صورت گیرد و اجازه ندهیم سرنوشت کشور به دست مدیران نااهل و بی‌کفایت بیفتد چراکه افراد ناشایست دست به فساد زده و آبروی همه را می‌برند.
وی با اشاره به مدیریت ارز، گفت: با مدیریت صحیح نباید اجازه دهیم که بیت‌المال و ارز به دست افراد نااهل بیفتد.
امام جمعه اراک با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: تمام اقشار جامعه باید به کتاب و کتابخوانی توجه بیشتری داشته و آثار درخشان‌تری از خود برجای بگذارند، انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و علمی است.
انتهای پیام

captcha