خدمات رایگان درمانی پایگاه شهید یاسینی به روستاها/ سرسپردگی به سلطه آمریکا حرام سیاسی است
کد خبر: 3778340
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
خطیب جمعه بوشهر بیان کرد:

خدمات رایگان درمانی پایگاه شهید یاسینی به روستاها/ سرسپردگی به سلطه آمریکا حرام سیاسی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به خدمات ارزنده پایگاه ششم شکاری نیروی هوایی شهید خلبان «سیدعلیرضا یاسینی» بوشهر در رسیدگی به محرومان گفت: نیروی هوایی بوشهر تنها حافظ حریم آسمان و مرزهای هوایی ایران نیست بلکه با به‌کارگیری تمامی امکانات پزشکی با حضور در روستاها و نقاط محروم خدمات رایگان درمانی ارائه می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خطبه‌های نماز آدینه شهر بوشهر، 14 دی به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری و به همت کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع) در محل مصلای جمعه مرکز استان ایراد و اقامه شد.

سپردن جامعه به سلطه شیطانی آمریکا حرام سیاسی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: کسانی که جامعه را به دست سلطه شیطانی آمریکا می‌دهند، مرتکب گناه و حرام سیاسی شده‌اند و با این کار جامعه را دچار بحران می‌کنند.

وی در ادامه به روز 17 دی‌ماه سالروز کشف حجاب به فرمان رضا شاه پهلوی اشاره کرد و افزود: حجاب یعنی راه آسمانی که پوشیدگی انسان بر اساس موازین الهی و اسلامی است و عفاف یعنی رام‌ بودن‌ قوه‌ شهوانی‌ تحت‌ حکومت‌ عقل‌، ایمان و خویشتن‌داری و حفظ خود از حرام جنسی است.

مادر؛ واسطه فیض آفرینش الهی است

نویسنده کتاب «انوارالهدی(زندگی‌نامه چهارده معصوم)» با بیان اینکه زن و مادر در عالم هستی واسطه فیض آفرینش الهی است، ادامه داد: مادر و زن اساس یک جامعه هستند و این نگاه اسلام است پس در جامعه باید دارای یک حرمت و حریم باشند و مقوله بنیادین حجاب و عفاف در جامعه برای زن زمینه حرمت و حریم است.

حجاب خانه خدا و امامان معصوم(ع)

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه عفاف و حجاب حافظ حریم حرمت زن است که در قوانین اسلامی بر روی آن تاکیدات فراوانی شده است، اضافه کرد: حتی خانه خدا هم حجاب دارد و هر شخصیت از اولیاء و امامان معصوم(ع) حریمی داشتند و آن حریم؛ حجاب است و لذا شخصیت‌هایی چون جامعه‌شناسان و اساتید روانشناسی که معتقدند که زن در جامعه باید دارای پوشش مناسب اسلامی و حجاب باشد، آن جامعه یک جامعه پویا، عفیف، الهی، شایسته و یک فضای پر از امنیت است.

حجاب ضامن تحکیم خانواده و استحکام جامعه است

استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه حجاب ضامن تحکیم خانواده و استحکام جامعه است، عنوان کرد: فرهنگ عفاف و حجاب می‌بایست در جامعه و به‌خصوص خانواده‌های ایرانی بر اساس آموزه‌های آسمانی و اسلامی بیشتر از گذشته نهادینه شود و افراد جامعه و به‌ویژه بانوان باید این حریم را حفظ کنند تا خودشان و جامعه آسیب نبیند.

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به اینکه امیرالمومنین، امام علی(ع) فرمود «وقتی زنان خود را در حریم حجاب و عفاف قرار دهند، باعث امنیت، زیبایی و نشاط خانوادگی آن‌ها خواهد شد»، گفت: عفاف و حجاب باید به‌گونه‌ای در جامعه نهادینه شود تا این حریم حفظ و فضای اطمینان و امنیت برای اجتماع ایجاد کند.

مؤلف کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» با ابراز اینکه اشتغال یکی از نیازهای اساسی استان بوشهر است که باید با جدیت برای رفع مشکلات این بخش تلاش شود، اظهار کرد: ظرفیت بالایی از اشتغال و کارآفرینی در فضای شهری و روستایی استان بوشهر وجود دارد و با وجود جمعیت کم استان و ظرفیت‌های بالای اشتغال در استان، باید مشکل بیکاری در این استان رفع شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه با گذشت 40 سال از تاریخ پیروزی انقلاب نباید جوان بیکار در مناطق شهری و روستایی این استان داشته باشیم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و تدوین سند اشتغال روستایی و شهری برای رفع کامل بیکاری به همراه تهسیلات کم‌بهره بانکی و یا بدون بهره بانکی در سطح استان بوشهر یک ضرورت است و در این رابطه باید تهسیلات بانکی کم بهره را صحیح و سریع پرداخت و از کالاهای تولیدی درون استانی حمایت کنند.

ضرورت تقویت فضای کسب و کار در فضای روستاها

وی خواستار تقویت فضای کسب و کار در فضای روستاهای استان بوشهر شد و اضافه کرد: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برنامه‌های مطلوبی در اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی عملیاتی کرده است و البته گروه‌های جهادی و خدمات‌رسان آستان قدس رضوی، سپاه و بسیج برای محرومیت‌زدایی از فضا و چهره روستاها وارد کار شده‌اند.

زمینه ایجاد اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی

آیت‌الله صفایی بوشهری بر اختصاص حداقل ۵۰ درصد اشتغال ایجاد شده در سطح استان به نیروهای بومی استان بوشهر تأکید کرد و افزود: استخدام نیروهای جوان استان بوشهر باید به‌صورت جدی مورد توجه مسئولان باشد.

وی با تأکید بر لزوم احساس مسئولیت مسئولان نسبت به فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان افزود: توجه مسئولان به مشکلات جامعه یک مطالبه مردمی است و کارگزاران باید به این اصل توجه داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از حضور با شکوه مردم در مراسم ۹ دی تصریح کرد: مردم استان بوشهر با حضور حماسی در مراسم ۹ی، شکوه دیگری خلق کردند که از مردم ولایت‌مدار، دشمن‌شناس، نهادها و ادارات دست‌اندرکار قدردانی می‌شود.

اقدام خدمات رایگان درمانی پایگاه شهید یاسینی در روستاهای بوشهر

خطیب جمعه شهر بوشهر با اشاره به خدمات ارزنده پایگاه ششم شکاری نیروی هوایی شهید خلبان «سیدعلیرضا یاسینی» بوشهر در رسیدگی به محرومان خاطر‌نشان کرد: نیروی هوایی بوشهر تنها حافظ حریم آسمان و مرزهای هوایی ایران نیست بلکه با بکارگیری تمامی امکانات پزشکی با حضور در روستاها و نقاط محروم خدمات رایگان درمانی ارائه می‌کند.

پیگیری معیشت و مطالبات مردمی مهم‌ترین وظیفه مسئولان نظام

آیت‌الله صفایی بوشهری در پایان خطاب به مسئولان نظام، مردم‌داری و خدمت را از بزرگترین عبادات خواند و تأکید کرد: کار مسئولان زمانی تمام می‌شود که تمام و کمال به مردم و به‌ویژه به نسل جوان تحصیل کرده خدمت‌رسانی و خدمتگزاری کنند و شما مسئولان اجرایی و تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نسبت به زندگی، اشتغال حداکثری نیروهای بومی در مناطق انرژی نفت و گاز و نیروگاه اتمی و دیگر مشاغل دولتی و نیمه دولتی، تحصیل و آینده جوانان مسئولید و مهم‌ترین وظیفه و بخش مسئولیتی شما پیگیری معیشت و مطالبات مردمی است.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha