فعالیت‌های قرآنی نباید با سیاست درگیر شوند
کد خبر: 3778514
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

فعالیت‌های قرآنی نباید با سیاست درگیر شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی - قاری بین‌المللی کشور با اشاره به اینکه فعالیت خبرگزاری‌های مذهبی باید در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بیشتر از دیگر خبرگزاری‌ها باشد، گفت: خبرگزاری قرآنی نباید قرآن را با سیاست و اجتماع درگیر کند، بلکه تمامی فعالیت‌های قرآنی باید برای قرآن انجام شود.

لزوم فعالیت خبرگزاری قرآنی در فضای مجازی/فعالیت‌های قرآنی، نباید با سیاست درگیر شوند

حامد ولیزاده، قاری بین‌المللی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی آیات در استان گفت: هر جشنواره‌ای که با رویکرد آشنایی مردم با قرآن چه بصورت مجازی، حقیقی، تلاوت، تفسیر، مفاهیم و رشته‌های مرتبط شفاهی با قرآن برگزار می‌شود، قابل ستایش و تقدیر هستند.
وی ادامه داد: تا زمانی که مردم با قرآن آشنا نشوند، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که عمل به قرآن در جامعه نهادینه شود، لذا هرگونه حرکت که در متن و کارکرد آن آشنایی مردم با قرآن باشد، قطعاً ارزشمند و ماندگار است.
ولیزاده با اشاره به اینکه نفس برگزاری جشنواره ملی آیات کار بسیار خوبی است، بیان کرد: دامنه این جشنواره و جامعه آماری که با این جشنواره درگیر می‌شود، می‌تواند بسیار تاثیر داشته باشد، اینکه جشنواره‌ای صرفاً برگزار شده و به اتمام برسد، فقط یک بخش کار بوده، ولی اگر بخواهیم جشنواره را به کل جامعه تسری دهیم، احتمال موفقیت را بیشتر خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه اگر جشنواره آیات که ملی است خیل دانش‌آموزان را نیز دربرمی‌گرفت، بسیار اثربخش بود، تصریح کرد: اگر بخش ویژه‌ای نیز برای دانش‌آموزان، همچون روزنامه دیواری و حرکت‌های دانش‌آموزی درنظر گرفته می‌شد، تسری بیشتری داشت و همچنین بین دانشجویان نیز می‌توانست به این ترتیب باشد و یا در بخش جوایز نیز باید ارزش و تعداد جوایز بیشتر می‌شد و این شاید باعث می‌شد که سرایت بیشتری در جامعه داشته باشد.
قاری بین‌المللی کشور با اشاره به اینکه هرچه تبلیغات در راستای برگزاری این جشنواره بخصوص در مساجد و اماکن فرهنگی بیشتر باشد، نمود بیشتری نیز خواهد داشت، یادآور شد: یکی از اهداف این جشنواره می‌توانست این باشد که چهره‌های جدیدتری را وارد این عرصه کند، اگر یک چهره فرهنگی را درگیر این جشنواره کنیم، کار خاصی صورت نگرفته، چون بالطبع این فرد در حوزه فرهنگی فعالیت دارد و بهتر است چهره‌های جدیدی که قلم خوبی داشته و در این حوزه حضور نداشته‌اند، وارد شوند و هنرمندی خود را در رشته‌هایی همچون عکاسی و خبر بسنجند.
فضای خلوت فعالیت‌های قرآنی در کشور
وی با بیان اینکه گرایش مردم بخصوص جوانان به مسائل قرآنی کمرنگ شده است، تأکید کرد: رسانه‌های قرآنی نیز کم‌کاری کرده و تعداد برنامه‌های قرآنی نیز کم شده است و همچنین بودجه قرآنی و فرهنگی در شرایط اقتصادی کاهش یافته و شاهد فضای خلوت در فعالیت‌های قرآنی کشور هستیم.
ولیزاده با تاکید بر اینکه خبرگزاری‌های قرآنی نباید اخبار خود را درگیر اخبار سیاسی کنند، ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی را باید فقط برای قرآن انجام دهیم، نه اینکه قرآن را برای اجتماع و سیاست انجام دهیم و متاسفانه سستی و کرختی در نشر و ترویج اخبار قرآنی اتفاق افتاده و صدمات آن را نیز در جامعه قرآنی مشاهده می‌کنیم.
قاری بین‌المللی کشور با اشاره به اینکه فعالیت خبرگزاری‌های قرآنی باید در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بیشتر از دیگر خبرگزاری‌ها باشد، گفت: خبرگزاری قرآنی نباید قرآن را با سیاست و اجتماع درگیر کند، بلکه تمامی فعالیت‌های قرآنی باید برای قرآن انجام شود.
انتهای پیام

captcha