اعزام ۴ دانش‌آموز از خراسان رضوی به اردوی مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3778530
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

اعزام ۴ دانش‌آموز از خراسان رضوی به اردوی مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره امور قرآنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اعزام چهار دانش‌آموز به اردوی مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی خبر داد.

اعزام چهار دانش آموز از خراسان رضوی به اردوی مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزیعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری همه ساله برگزار می‎شود که برگزاری این دوره از مسابقات در سطح بین‌المللی بعد از یک وقفه طولانی مجدد از سال 95 راه‌‌اندازی شدد.
وی افزود: در سال 95 نیز از خراسان رضوی دو دانش آموز منتخب به عنوان نماینده برای حضور در اردوی مسابقات بین‌المللی اعزام شدند و امسال نیز از خراسان رضوی چهار دانش‌آموز که در سی و پنجمین دوره و سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در رشته‌های حفظ و قرائت میانگین نمره بالایی کسب کرده‌اند، برای اردوی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دعوت شده‌اند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: این اردو برای دانش‌آموزان دختر از 10 تا 22 بهمن ماه و برای دانش‌آموزان پسر از سوم تا پنجم بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود که از خراسان رضوی در رشته قرائت تحقیق و در بخش دختران سیده معصومه حسینی آقا ملکی در مقطع متوسطه دوم، در رشته قرائت تحقیق و در بخش پسران، محمدرضا دربان ملکی در مقطع متوسطه اول و مصطفی خاکساری در مقطع متوسطه دوم و در رشته حفظ کل امیر رضا معینی‌پور در این اردو حضور خواهند یافت.
وی با اشاره به درخشش دانش‌آموزان استان در مسابقات مرحله کشوری تصریح کرد: دانش آموزان پسر خراسان رضوی، در مجموع، با کسب ۵۸ امتیاز دربخش آوایی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کشور مقام نخست را کسب کرد، ضمن اینکه در بخش پژوهشی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کشوری که اواسط تیرماه به میزبانی مشهد برگزار شد، از تعداد ۳۰ دانش‌آموز شرکت کننده، ۲۰ نفر حائز رتبه‌های اول تا پنجم شده که در مجموع با کسب ۵۱ امتیاز رتبه نخست کشوری را از آن خود کردند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اینکه دانش آموزان خراسان رضوی در مرحله کشوری نیز حائز رتبه‎های بالایی شده‌اند و برای استان افتخار آفریدند، مرهون تلاش‌ها و پیگیریی‌های اساتید قرآنی است و نشان می‌دهد استان ما در خصوص رشد مباحث قرآنی ازظرفیت بالایی برخوردار است.
مهدوی خواه بیان کرد: ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان از 21 تا 26 فروردین ماه به میزبانی ایران و در شهر تهران برگزار خواهد شد که امیدواریم نمایندگان خراسان رضوی مانند همیشه در این مسابقات نیز با کسب رتبه‌های برتر بدرخشند.

انتهای پیام

captcha