کمک ۴ میلیارد تومانی نیکوکاران گیلانی به نیازمندان
کد خبر: 3778560
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

کمک ۴ میلیارد تومانی نیکوکاران گیلانی به نیازمندان

گروه اجتماعی ـ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان گفت: مردم نیکوکار این استان در ۹ ماهه سال جاری ۴ میلیارد و یک‌میلیون و ۱۳۹ هزار تومان از طریق مراکز نیکوکاری ‌به‌صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان کمک کرده‌اند.

کمک ۴ میلیارد تومانی نیکوکاران گیلان به نیازمندان

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدرضا جوادزاده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان امروز، 15 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با تشریح اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری، اظهار کرد: این مراکز با هدف واگذاری امور خیریه به مردم، سرعت بخشیدن رسیدگی به امور فقرا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در محله‌ها، تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل‌ارائه به نیازمندان ایجاد و راه‌اندازی شده‌اند.

وی ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، فرهنگی در کنار خدمات حمایتی و استفاده از ظرفیت مردم و خیران در کمک به نیازمندان را از جمله برنامه‌های مراکز نیکوکاری نام برد و افزود: ارائه خدمات از طریق مراکز نیکوکاری از پراکنده‌کاری جلوگیری و انسجام و هماهنگی برای رفع نیازهای محرومان را به‌دنبال دارد.

جوادزاده با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سالجاری چهار میلیارد و یک‌میلیون و ۱۳۹ هزار تومان توسط گیلانیان به مراکز نیکوکاری برای رفع مشکلات محرومان پرداخت‌شده است، ادامه داد: این کمک‌های به‌صورت نقدی و غیر نقدی و ارائه خدمات بوده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۷۸ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان بابیان اینکه کمک‌های مردم به مراکز نیکوکاری ۴۱۹ میلیون و ۲۱۹ هزار تومان به‌صورت نقدی و دو میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان هم به‌صورت غیرنقدی بوده است، افزود: یک میلیارد و ۳۹۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان هم در قالب ارائه خدمات به نیازمندان کمک شده است.

وی ساختار مراکز نیکوکاری را متشکل از هیئت‌ امنای مسجد و محل، امام جماعت مسجد و نیکوکاران دانست و اظهار کرد: مراکز نیکوکاری زمینه ارتباط بی‌واسطه خیران هر محله با نیازمندان همان محدوده را فراهم می‌کند و نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به‌صورت محله محور کمک و شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله را به دنبال دارد.

جوادزاده از فعالیت ۱۸ مرکز نیکوکاری در گیلان خبر داد و افزود: در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۷۰ مرکز در سطح ادارات تابعه استان هستیم و تعامل و تفاهم با خیریه‌ها، مؤسسات عام‌المنفعه، سازمان‌ها و تشکل‌های اجتماعی فعال و همسو استان برای تأمین نیازهای محرومان در بخش‌های مسکن، جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، معیشت برنامه‌ریزی برای جذب حامی برای ایتام و محسنین تحت حمایت مراکز نیکوکاری از دیگر اقدامات در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۱۲۹ نیکوکار از طریق مراکز نیکوکاری برای حمایت ۱۳۰ یتیم تحت حمایت جذب‌شده‌اند، اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۱۹۰ صندوق هم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

انتهای پیام

captcha