هشدار «عهد عتیق» در خصوص نابودی اسرائیل
کد خبر: 3778593
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

هشدار «عهد عتیق» در خصوص نابودی اسرائیل

گروه اجتماعی- دبیر نهضت مردمی پوستر انقلاب گفت: طراحی پوستر گروهی با عنوان «بشنو اسرائیل» با مشارکت 200 نفر انجام شد که طی آن آنها با خط عبری آیه‌ای با مضمون هشدار نابودی اسرائیل از «عهد عتیق» -کتاب مقدس یهود- را نگارش کردند.

هشدار «عهد عتیق» در خصوص نابودی اسرائیل/گرافیک جزو پای کارترین هنرهای انقلاب اسلامی

سید محمدرضا میری دبیر نهضت مردمی پوستر انقلاب در گفت‌وگو ایکنا از قزوین، با اشاره به اینکه طی چند دهه اخیر، مراکز انقلابی مانند مساجد و پایگاه‌های بسیج محل جوشش هنرهای مختلفی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پتانسیل نیروی جوان در هنرهای مختلف انقلاب جهشی ایجاد شد؛ در بسیاری از مساجد سرود و تئاتر اجرا می‌شد، نشریات تجربی منتشر می‌شد و بسیاری از هنرمندان سینما، سرود و مطبوعات از مساجد و کانون‌های انقلابی به فضای حرفه‌ای می‌پیوستند.

رونق گرافیک با اوج گیری انقلاب اسلامی در سال 57

این هنرمند ابراز کرد: پیش از انقلاب، گرافیک در خدمت جشن هنرها و تبلیغ سبک زندگی غربی بود و مردم نه تمایل چندانی به این هنر داشتند و نه امکان تولید در حوزه گرافیک برایشان فراهم بود. اما با اوج‌گیری مبارزات سیاسی، گرافیک رونق گرفت و مردم برای رساندن صدای انقلاب با وسایل گرافیتی، دیوارنوشته‌ها، اطلاعیه‌ها و جزوات به این هنر روی آوردند.
وی افزود: هنر گرافیک در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسید و ژانرهای جدیدی مانند اعلان شهادت و فضاسازی شهری ایجاد شد.
میری تشریح کرد: هنر گرافیک در دهه 70 نزول پیدا کرد و تشکل‌هایی که اوایل دهه 60 ایجادشده بودند به ساختار اداری تبدیل شدند و همین امر در کنار هزینه‌های زیاد نشر منجر شد تا در اواخر دهه 70 و اواسط دهه 80 شاهد ضعیف‌ترین دوران هنر گرافیک باشیم.
دبیر نهضت مردمی پوستر انقلاب با اشاره به اینکه نشر الکترونیک گرافیک را نجات داد، ادامه داد: این هنر توسط جوانان و فارغ‌التحصیلان این رشته دوباره رونق گرفت و انفجار آن در سال 88 رخ داد. انفجاری که هنوز شعله دارد و روزبه‌روز شعله‌ورتر می‌شود. در دهه 90 گرافیک به معنای واقعی شکل گرفت و به برکت احساس مسئولیت جوانان برای انقلاب رشد کرد.
وی توضیح داد: سال 88 با توجه به شرایط خاصی که جامعه داشت، نیاز به حضور جدی و یکپارچه هنرمندان گرافیک به‌عنوان نیروهای واکنش سریع عرصه تبلیغات کشور احساس شد و با توجه به ارتباطاتی که ما با دوستان از استان‌های مختلف داشتیم، حرکتی با عنوان «نهضت مردمی پوستر انقلاب» آغاز شد و تلاش کردیم در برهه‌های حساس برای مردم کار تولید کنیم.
میری اظهار کرد: بزرگ‌ترین اقدام فعالان گرافیک در دهه 90 ایجاد شبکه‌های مردمی است و گرافیک جزو پای کارترین هنرهای انقلاب اسلامی است.

برگزاری فراخوان‌های عمومی برای شناسایی استعدادهای جوانان

وی مطرح کرد: سرمایه «نهضت مردمی پوستر انقلاب» جوانان و اساتید مجربی بوده‌اند که در یک شبکه کشوری به هم متصل هستند و هر آورده‌ای که برای مردم داشته باشیم به برکت این شبکه است.
این فارغ‌التحصیل رشته گرافیک گفت: در ابتدای راه این‌گونه نبود که حرکت از نقطه صفر آغاز شود بلکه افرادی که بیش از یک دهه مشغول فعالیت جدی بودند گرد هم جمع شدند و یک شبکه اولیه در کشور شکل دادند که هر یک در استان خود می‌توانستند با گروهی از هنرمندان مرتبط شوند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌ها و فراخوان‌های عمومی ازجمله راه‌های شناسایی استعدادها و هنرمندان است، توضیح داد: تعدادی از مدرسان، شاگردان خود را برای حضور در این برنامه‌ها دعوت می‌کنند و از مقطعی هم پیوستن اساتیدی مانند نجابتی، شجاعی طباطبایی و دوست محمدی به این حرکت و شرکت آن‌ها در کارگاه‌های جهادی به تشویق هنرمندان جوان بسیار کمک کرد و ذره‌ذره این شبکه شکل گرفت.
دبیر نهضت مردمی پوستر انقلاب اعلام کرد: تاکنون 300 هنرمند از 13 استان در کارگاه‌ها و فراخوان‌های تولید اثر حضور پیدا کرده‌اند و 1800 قطعه پوستر در دسته‌بندی‌ها و موضوعات مختلف به‌صورت جهادی تولید و در اختیار مردم قرار داده‌شده است.
وی اشاره کرد: در سال‌های اخیر چند کارگاه ملی برگزارشده که از استان‌های مختلف در آن حضور داشته‌اند ولی در حال حاضر کارگاه‌های استانی و بومی از آن‌ها مهم‌تر است چراکه جذب و شناسایی استعدادها و باورمندی بچه‌های هنرمند در این کارگاه‌ها رقم می‌خورد.

طراحی پوستر «بشنو اسرائیل» برای مخاطب صهیونیست‌

این هنرمند یادآور شد: علاوه بر کارگاه‌ها و فراخوان‌ها، حرکت‌های ویژه‌ای توسط «نهضت مردمی پوستر انقلاب» انجام شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به طراحی پوستر گروهی با عنوان «بشنو اسرائیل» با مخاطب صهیونیست‌ اشاره کرد؛ در این پروژه 200 نفر با خط عبری آیه‌ای با مضمون هشدار نابودی اسرائیل از «عهد عتیق» -کتاب مقدس یهود- را نگارش کردند و پس از نگارش، این اثر توسط استاد نجابتی، نهایی شد؛ این اثر به وایبر بیش از 16 هزار صهیونیست ارسال شد که بازخوردهای جالبی از فیلترینگ گرفته تا پسند این پوستر توسط لایه‌های اجتماعی اسرائیل در پی داشت.1

هشدار «عهد عتیق» در خصوص نابودی اسرائیل/گرافیک جزو پای کارترین هنرهای انقلاب اسلامی
دبیر نهضت مردمی پوستر انقلاب در پایان گفت: برای «نهضت مردمی پوستر انقلاب» چشم‌انداز 10 ساله تدوین شده که سه سال از آن گذشته و 7 سال باقی‌مانده است و در تلاش هستیم این شبکه را در استان‌های مختلف تحکیم و ارتقا دهیم تا به یک شبکه منسجم محتوایی و علمی مبدل شود.

1- جمله «پایان کار فرا رسیده است. فرجام کار سر رسیده است. این هشداری است به شما بنی‌اسرائیل و کاری است که محقق شده است» (عهد قدیم- کتاب حزقیال نبی 6:7)
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۱۵:۴۱
0
0
چه اقدام جالبی..
کاش از بازخوردهای این کار بیشتر می گفتید
captcha