انتخاب نمایندگان ایران در مسابقات قرآن نابینایان در دومین اردوی آمادگی
کد خبر: 3778789
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
پس از برگزاری دومین اردوی آمادگی؛

انتخاب نمایندگان ایران در مسابقات قرآن نابینایان در دومین اردوی آمادگی

گروه مسابقات ــ مرحله دوم و نهایی اردوی انتخابی چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام روزهای 17 و 18 دی‌ماه با حضور استادان قرآنی کشورمان برگزار می‌شود.

معرفی نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان

ذبیح‌الله روحی، مشاور فنی و اجرایی مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ از برگزاری مرحله دوم دوره‌های آموزشی، آمادگی و نیز انتخابی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان خبر داد و گفت: این اردوی آمادگی در رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم و برای معرفی نمایندگان کشور در این مسابقات خواهد بود که طی دو روز آینده برگزار می‌شود.
وی به برگزاری این دوره آموزشی به همت سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: این دوره از صبح روز ۱۷ دی‌ماه آغاز می‌شود. در اولین روز و در نوبت صبح ابتدا «محسن یاراحمدی» مباحث مربوط به لحن را بیان می‌کند و در ادامه نیز «رحیم خاکی» در بخش صوت نکاتی را به حاضران یادآوری خواهد کرد. آموزش‌های این روز با مباحث «امیر آقایی» در مورد حُسن حفظ قرآن کریم پایان می‌یابد.
مشاور فنی و اجرایی مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام اظهار کرد: روز دوم این آموزش‌ها نیز در نوبت صبح روز ۱۸ دی‌ماه با آموزش‌های «سعید رحمانی» در مورد وقف و ابتدا آغاز می‌شود و پس از آن نیز آزمون نهایی برای معرفی نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام با حضور استادان این دوره برگزار می‌شود.
روحی بیان کرد: از جمله داورانی که برای آزمون نهایی این دوره در نظر گرفته شده است می‌توان به «حسن ربیعیان»، «عباس امام جمعه»، «محسن یاراحمدی»، «سعید رحمانی»، «امیر آقایی» و «عباس سلیمی» اشاره کرد.
مشاور فنی و اجرایی مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام در پایان اظهار کرد: پس از انتخاب و معرفی دو نماینده ایران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام یک دوره آموزشی دیگر برای آن‌ها برگزار خواهد شد. همچنین پیش‌بینی شده است یک نفر از استادان بین‌المللی کشور در طول زمان برگزاری مسابقات در قالب استاد راهنما در کنار دو نماینده ایران باشد.
یادآور می‌شود در این اردو در رشته قرائت تحقیق «محمدطاهر میرزایی» از استان مرکزی، «احمد دباغ» از استان قم، «عبدالغفور جوهرچی» از خراسان رضوی، «عبدالله محمدی‌نژاد» از سیستان و بلوچستان و «مسعود حسن‌آبادی» از یزد و همچنین در رشته حفظ کل قرآن نیز «سعید علی‌اکبری» از استان قزوین، «امیدرضا رحیمی» از استان گیلان، «سعید حسن‌شاهی» از استان فارس، «محمدتقی کریمی‌فیض‌آبادی» از استان گلستان و «حامد فتاحی» از آذربایجان غربی حضور دارند.
این دوره‌ها در ساختمان پیامبر اعظم(ص) سازمان بهزیستی برگزار می‌شود. پیش از این اولین دوره آمادگی روز‌های ۱۹ و ۲۰ آذرماه برگزار شده بود.
این برای اولین بار است که سازمان بهزیستی نحوه انتخاب نمایندگان کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان را به این شکل و پس از برگزاری دو دوره آمادگی بین ۱۲ برگزیده برتر انتخاب می‌کند.

انتهای پیام

captcha